Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Sonic-serierna (DIC)

Startat av Igthorn, 19 augusti 2006 kl. 13:05:25

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Igthorn

Tror jag har frågat om detta tidigare men tänkte det var lika bra att försöka igen för säkerhets skull. Undrar mest om någon känner igen några fler än de jag lyckats identifiera:

Sonic - Hasse Jonsson
Prinsessan Sally - Liza Öhman
Antoine - ?
Bunnie - Maria Weisby?
Sallys handdator - Maria Weisby
Farbror Chuck - Karl-Johan Rehbinder?
Snively - Karl-Johan Rehbinder?
Dulcy - Liza Öhman?
Tails - Staffan Hallerstam
Rotor - Staffan Hallerstam
Dr. Robotnik - Johan Hedenberg

Erika

Tyvärr var det flera år sedan jag såg den här Sonic-serien, men jag minns att det fanns en tuppliknande skurk i den här serien och från det jag minns så spelades han av Karl-Johan Rehbinder. 

Igthorn

Det låter som en av underhuggarna i den andra Sonic serien. Jag tänkte iofs på den som handlar om frihetskämparna men jag har nästan för mig att den där tuppliknande du nämner låter som bl.a. Snively..

Erika

Och jag tänkte inte på att TV3 visade två olika Sonic-serier...  :-[

Om du har några avsnitt av Ducktales inspelade så kan du ju alltid jämföra t.ex. en medlem av Björnligan, Karl-Johan Rehbinder spelade en björnbuse vid namn Kräng (björnbusen som älskar att äta och har två mycket synliga tänder) i KM Studios dubbning.  :)

Igthorn

Ah.. Njäe, det är ju i princip samma dubbning skulle jag tro, och med tanke på att Trean bara skriver Sonic i tablån så är det ju svårt att se att det är olika. Men tack för tipset iaf, ska leta fram något gammalt ducktales och kika om han låter bekant.

Soscla

Att Staffan Hallerstam skulle vara Tails går jag helt med på. Vad jag minns så lät Tails... så som Staffan gör :P
It's so fluffy I'm gonna die!

Igthorn

Hehe, jo han är nog svår att ta miste på.
Frågan är dock fortfarande vem tusan som gör Antoine och Dulcy. Eftersom Antoine förställer sin röst till fransk brytning så blir det typ vansinnigt svårt... Skulle tippa på att det inte är någon av de tidigare nämnda röstskådisarna som gör dem...

Lemanic

#7
Visste ni att den här sonicserien heter Sonic SatAM i amerika och att den har 2 säsonger varav den sista episoden heter " Doomsday Project del 2" och att episoderna kan laddas ner på http://www.thesonicworld.net/cartoon_videos1.php.

Ha, det visste ni inte heller, eller?

GaBBe

Citat från: Erika skrivet 19 augusti 2006 kl. 21:56:34
Och jag tänkte inte på att TV3 visade två olika Sonic-serier...  :-[

Om du har några avsnitt av Ducktales inspelade så kan du ju alltid jämföra t.ex. en medlem av Björnligan, Karl-Johan Rehbinder spelade en björnbuse vid namn Kräng (björnbusen som älskar att äta och har två mycket synliga tänder) i KM Studios dubbning.  :)
Tack Erika! Jag har alltid undrat vem som spelade Kräng. Vad vet ni om den här Rehbinder då?

PAAATE

#9
Citat från: GaBBe skrivet 25 september 2006 kl. 00:10:11
Tack Erika! Jag har alltid undrat vem som spelade Kräng. Vad vet ni om den här Rehbinder då?

Hahahaha, jag vet lite för mycket om honom, efter att bara suttit och googlat runt en natt när jag hade tråkigt. :S

Hans sida var i alla fall underhållande när man är övertrött och riktigt omogen. x)

Jag säger inte mer än att ni ska googla på Cirkus Eros. Vill inte länka, för det känns perverst. :S :P
Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?

Igthorn

Citat från: Le_Manuel_Da_Riot skrivet 27 augusti 2006 kl. 21:30:30
Visste ni att den här sonicserien heter Sonic SatAM i amerika och att den har 2 säsonger varav den sista episoden heter " Doomsday Project del 2" och att episoderna kan laddas ner på http://www.thesonicworld.net/cartoon_videos1.php.

Ha, det visste ni inte heller, eller?
Tyvärr visste jag redan det, och antar att detta inte är en lämplig plats att göra reklam för nerladdningssidor.

GaBBe

Citat från: Igthorn skrivet 19 augusti 2006 kl. 13:05:25
Tror jag har frågat om detta tidigare men tänkte det var lika bra att försöka igen för säkerhets skull. Undrar mest om någon känner igen några fler än de jag lyckats identifiera:

Sonic - Hasse Jonsson
Prinsessan Sally - Liza Öhman
Antoine - ?
Bunnie - Maria Weisby?
Sallys handdator - Maria Weisby
Farbror Chuck - Karl-Johan Rehbinder?
Snively - Karl-Johan Rehbinder?
Dulcy - Liza Öhman?
Tails - Staffan Hallerstam
Rotor - Staffan Hallerstam
Dr. Robotnik - Johan Hedenberg

Bunnie görs av samma person som spelar ormen i "Brandy och Herr morris",  dvs Annelie Berg.

Erika

Citat från: Igthorn skrivet 19 augusti 2006 kl. 21:09:12
Det låter som en av underhuggarna i den andra Sonic serien. Jag tänkte iofs på den som handlar om frihetskämparna men jag har nästan för mig att den där tuppliknande du nämner låter som bl.a. Snively..

Jag fick för ett par dagar sedan höra ett ljudklipp där Snively var med i, och det stämde mycket väl att han spelas av Karl-Johan Rehbinder.

Lemanic

Det finns att köpa Serien på DVD nu. Kolla på Amazon.com bara.

Igthorn

Lyckades hitta ett gammalt band med det avslutande avsnittet i Sonic serien som jag fick upp på Youtube om någon är intresserad av dubbningen:


http://www.youtube.com/watch?v=KqJqTXN3TrI