Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Katten EEK

Startat av TonyTonka, 16 mars 2009 kl. 20:05:15

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

TonyTonka

Vilka gör rösterna i serien Katten EEK. Den har gått på bl.a Fox Kids, TV3 och finns utgiven på DVD.


Snälla Snälla! Jag önskar att någon vet. Men ni måste inte veta.


För att hjälpa till Skriver jag vad som står på filmen och bifogar en bild på den,


EEK! Stravaganza

Joan Kids

Speltid: 90 min

Bildformat: 4:3

Ljud: Dolby Digital


Joan Records.


https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

TonyTonka

Nå? Ingen som vet?

Detta är figurerna


EEK(Den Lila Katten)
Annabelle(Den Rosa Katten)
Elmo(Älgen)
J.G(Pojken)
Elisabeth(Flickan)
Mittens(Den Blå Katten)
Mamma


Sedan i säsong 2 fanns en biserie om tre dinosaourer som jagade rvå primitiva män.
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Erika

Eek spelades väl av Hasse Jonsson om jag inte minns helt fel. Steve Kratz spelade Elmo och jag tror det var Magnus Rongedal som spelade Mittens. De tre dinosaurierna spelades av Steve Kratz, Mattias Knave och Hasse Jonsson. Den ena grottmannen, Bill, spelades av Per Sandborgh. De andra karaktärerna vet jag inget om.

TonyTonka

Jag tycker det låter som Pojken spelas av Magnus Rongedahl

Den andra grottmannen försöker jag komma på. Får upp Mattias Knave hela tiden.
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

GaBBe

Citat från: Tonytonka skrivet 20 mars 2009 kl. 15:28:16
Jag tycker det låter som Pojken spelas av Magnus Rongedahl

Den andra grottmannen försöker jag komma på. Får upp Mattias Knave hela tiden.
Precis, tror det var Knave.

TonyTonka

Jag återupplivar det här ämnet då jag undrar vem som gör Eeks flickvän Annabelles röst? Jag har gjort i ordning ett klipp på hennes röst från en av dvd-erna som släpptes för att hjälpa till. :)
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

gstone

Vilka är rösterna i denna serie ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.


Oskar

Citat från: gstone skrivet  6 september 2020 kl. 21:24:06
Vilka är rösterna i denna serie ?
katten eek spelar av Hasse Jonsson.
Övriga skådespelare är bl.a Mattias Knave, Steve Kratz, Magnus Rongedahl, Hasse Jonsson m.m
Jag minns programmet och figurer
Det var längesen såg program och den gick på tv3 och fox kids och jag har tillgång till kabel-tv när jag var barn.

MOA

Detta e nåt av de mest bisarra jag sett,handlingen e enkel men de händer så många grejer att de går överstyr.Katten Eek e int bra alls,de enda jag gillar e rösterna.Pitchad Hasse Jonsson har jag aldrig hört förut men han e underbar som vanligt


Erika

Citat från: MOA skrivet 26 juni 2023 kl. 10:28:36Vem sjunger denna låt?
Det var inte lätt att höra, men det låter som Joakim Jennefors.

MOA

Citat från: Erika skrivet 26 juni 2023 kl. 11:37:08Det var inte lätt att höra, men det låter som Joakim Jennefors.
Som int spelar nån karaktär i programmet,i alla fall vad som står här.Har ingen aning om vem som spelar Annabelle men e lite förvånad över att programmet sändes 2001-02.Lite sent för dessa typer av program men Barntrean fanns ju fram till 2005 så de e nog int så könstigt

Erika

Citat från: MOA skrivet 26 juni 2023 kl. 14:05:08Som int spelar nån karaktär i programmet,i alla fall vad som står här.Har ingen aning om vem som spelar Annabelle men e lite förvånad över att programmet sändes 2001-02.Lite sent för dessa typer av program men Barntrean fanns ju fram till 2005 så de e nog int så könstigt
Katten Eek verkar ha sänts redan så tidigt som 1997, men tyvärr kan jag inte se vilken kanal som sände den då (kollade på KB:s tidningstjänst). :(

Annabelles röst låter bekant...


MOA

De finns 2 kvinnor som medverkar & en av dom e Louise Raeder,den andra kvinnan läser upp skyltar & hon låter int de minsta bekant för mig.Tänk om hon också spelar Annabelle?Jag har ingen aning