Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Vem är bäst som Kanin?

Startat av TonyTonka, 12 juni 2011 kl. 10:55:58

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Vem gör Kanin bäst?

Charlie Elvegård
19 (100%)
Hans Lindgren
0 (0%)
Daniel Goldman
0 (0%)
Annan
0 (0%)

Antal personer som röstat: 19

TonyTonka

Vem tycker ni är bäst som Kanin?

Motivera gärna!
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Cadpig

Jag känner att här behövs ingen motivation. Charlie ÄR Kanin och så var det med det.

Elios

Har faktiskt sett Hans Lindgren som Kanin men det räcker inte för att slå Charlie Elvegård.

Daniel Hofverberg

Även jag får nog lov att svara Charlie Elvegård, då han gör en mycket bra rolltolkning och är lik originalrösten. Dock har ju han spelat rollen i så väldigt många år, då han är den enda som fortfarande är kvar från Lasse Svenssons/Media Dubbs ensemble i Nya äventyr med Nalle Puh, vilket också kan påverka ens uppfattning.

Även Hans Lindgren tyckte jag dock passade bra som Kanin på den tiden när det begav sig, och han gjorde en bra insats.

ddubbning

Hans Lindgren var utan tvekan bra som Kanin, men även för mig är det Charlie Elvegård som är den enda tänkbara rösten till Kanin.

Cadpig

Dagen då han går i pension/dör så kommer Kanin följa med honom. Vem tusan ska kunna ersätta honom?

Elias Prenbo

Jag tycker bäst om Charlie Elvegård utan tvekan, då det är han jag växte upp med och han är en av de få karaktärer som behållit sin röst, ingen slår Charlie i den rollen.

Anders

Tycker att Charlie passar bäst. Lindgren var lysande som Sorken, men passade inte riktigt som Kanin.
Nästa gång, Gadget! Nästa gång!

Elias Prenbo

Citat från: Anders skrivet 11 augusti 2016 kl. 19:27:12
Tycker att Charlie passar bäst. Lindgren var lysande som Sorken, men passade inte riktigt som Kanin.
Det var precis så jag tänkte, men det beror ju på vad man växt upp med och är van vid, annars har Hans Lindgren jättemånga bra roller (däribland Sorken).

Hos Nalle Puh-karaktärerna är jag uppväxt med 1990-talsdubbningarna och framåt, men jag måste erkänna att jag även gillar MediaDubbs version av Nalle Puh, där många karaktärer har samma röster som i KM Studios dubbning.

Steffan Rudvall



Steffan Rudvall

Varför är inte dessa med i omröstningen?

Leif Svensk - Nalle Puh upptäcker årstiderna
Peter Wanngren - Musiksagor av KM Studio
Hans Gustafsson - Musiksagan Nalle Puh och I-ors födelsedag

MOA

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  3 augusti 2020 kl. 00:03:59
Varför är inte dessa med i omröstningen?

Leif Svensk - Nalle Puh upptäcker årstiderna
Peter Wanngren - Musiksagor av KM Studio
Hans Gustafsson - Musiksagan Nalle Puh och I-ors födelsedag
Dom 2 sistnämnda e inte filmer eller program

Adam Larsson

Citat från: MOA skrivet  3 augusti 2020 kl. 12:18:01
Dom 2 sistnämnda e inte filmer eller program
Det stämmer men det är i alla fall personer som har spelat rollen