Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Din hemskaste dubbning

Startat av clash, 4 mars 2006 kl. 21:36:50

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

clash

Hur skulle du hata om en dubbning såg ut. Din favoritserie med skådisar du inte gillar. Jag skulle dö om det blev såhär:
Pepper Ann:
Pepper Ann:Annelie Berg
Nicky:Louise Reader
Milo:Nick Aktinsson
Mose:Jasmine heiruka
Lydia:Annica Smedius
Cissi:Maria Weisby
Övriga röster:
Irene Lindh
Charlotte Adrai Svensson
Fredrik Dolk
Anders Öjebo

Winx Club:
Bloom:Louise Reader
Stella:Annica Smedius
Musa.Jasmin Heiruka
Flora:Annelie Berg
Griffin:Charlotte Adrai Svensson
Faragonda:Irene Lindh

Trollz:
Onyx:Jasmine Hairka
Topas:Irene Lindh
Ruby:Annica Smediys
Saphire:Annelie Berg
Amethyst:Louise Reader
Simon:Anders Öjebo
Snarf(vet ej hur han stavas):Fredrik Dolk


Pepper Ann//Winx Club/Trollz/Creepschool äger

Christer

Åh nej. Med all respekt clash, denna tråden kommer urarta fortare än fort, föreslår att den låses.

PAAATE

Håller med Christer.

Jag menar... Haha, shit... Jag vet inte ens vad jag ska säga om Clash längre... Besatt är ju det minsta man kan säga. :S :o :o :o
Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?

Erika

CitatCharlotte Adrai Svensson

Hon heter Charlotte Ardai-Jennefors.


I övrigt håller jag med både Patrik och Christer. 

clash

Asså, visst, jag gillar inte skådisarna, men tog dom mest för att Pangljud skulle kunna dubba så. ´Se bara på Sailor Moon t ex.
Pepper Ann//Winx Club/Trollz/Creepschool äger

Daniel Hofverberg

Jag instämmer med både Christer, Patrik och Erika. Det finns inte en chans i världen att en sådan tråd kan hållas på en sansad nivå; den kommer att urarta. För övrigt ser jag inget skäl till att börja spekulera i mardrömsscenarior vad gäller dubbningar som inte finns - det räcker väl med att klaga på befintliga bristfälliga dubbningar...

Därför följer jag Christers rekommendation, och låser den här tråden.  :)

För övrigt måste jag än en gång påpeka det olämpliga i att dra alla dubbningar från ett visst bolag under samma kam, som clash verkar ha en förkärlek i att göra. Det varierar givetvis beroende på både budget från beställaren, tidskrav, regissör, översättare, inspelningstekniker, rollbesättare och andra inblandade.