Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

E.Ts Röst

Startat av TonyTonka, 15 september 2008 kl. 21:30:58

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

TonyTonka

Vem gör rösten till E.T i film med samma namn, det finns en svensk dubbning. eller dubbas han?
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Daniel Hofverberg

Det står inte utsatt rakt ut på creditlistan, men om man läser mellan raderna så misstänker jag att E.Ts röst görs av Adam Fietz. Han står nämligen utsatt som "Speciellt tack till Adam Fietz" på den svenska rollistan.

Om jag inte minns fel, så är en del av E.Ts läten del av M&E-spåret och är alltså integrerat med bakgrundsljudet och går därmed inte att dubba; så i den svenska dubbningen är alltså en del av E.Ts läten dubbade och en del har samma röst som i originalversionen.

Elios

E.T. är ju en fantastisk film enligt många och gjorde ju med Steven Spielberg världskänd
Adam Fietz gör alltså rösten här då. Precis som med järnjätten. Undrar om det ska vara likadant med där med M&E-spåret vid vissa läten?

Elios

Är det verkligen bekräftat att det är Adam Fietz som gör E.Ts röst?^^