Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Podcast om röstskådespelare

Startat av Christian Hedlund, 2 mars 2015 kl. 13:36:33

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: Christer skrivet 29 januari 2018 kl. 10:11:13
Tor var med i Media Dubbs Nalle Puh och DuckTales, så det gjorde han definitivt.

Ok. Då måste jag hört fel. Tack.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Christer

Oj jag ser nu att Erik pratade om Margareta Krook, och inte Tor Isedal. Jag vet inte heller om hon dubbat nåt för Media Dubb.

Christian Hedlund

Christian Hedlund
Voice Actor - Content Creator
Youtube.com/1man20voices
Rostskadespelarna.se
1man20voices.com

Richardo

Citat från: Christian Hedlund skrivet 23 april 2018 kl. 09:08:56
UPPDATERING!


https://youtu.be/xILE6Dw8DAs

Finns det något fast datum när spektaklet kommer att dra i gång?

Kommer man fortfaranbde kunna skicka in frågor som eventuellt kommer besvaras av de medverkande i podcasten?

Richardo

Är det möjligt eller tillåtet att skicka in tankar och frågor på förhand, innan intervjun/diskussionen har offentliggjorts?

Christian Hedlund

Citat från: Richardo skrivet 23 april 2018 kl. 09:22:39
Finns det något fast datum när spektaklet kommer att dra i gång?

Kommer man fortfaranbde kunna skicka in frågor som eventuellt kommer besvaras av de medverkande i podcasten?

Vi går ut med datum när vi är redo.

Ja!

Citat från: Richardo skrivet 23 april 2018 kl. 09:27:12
Är det möjligt eller tillåtet att skicka in tankar och frågor på förhand, innan intervjun/diskussionen har offentliggjorts?

Känns dumt att skriva frågor innan vi berättat vad avsnittet ska handla om :)
Christian Hedlund
Voice Actor - Content Creator
Youtube.com/1man20voices
Rostskadespelarna.se
1man20voices.com

Richardo

Eftersom de nya episoderna kommer att delas in i flera delar, d.v.s en del där de som intervjuas talar om sig själva, en annan del där de diskuterar ämnet Hedlund kommer lägga fram och en tredje del där de som intervjuas kommer svara på frågor, så vill jag komma med ett förslag att du kan indikera när de olika delarna börjar nedanför avsnittet på Youtube eller nånstans. På så sätt blir det enklarare att hitta de olika delarna, i fall man bara vill lyssna på en specifik del.

Bara ett förslag.

Christian Hedlund

Citat från: Richardo skrivet 24 april 2018 kl. 17:40:07
Eftersom de nya episoderna kommer att delas in i flera delar, d.v.s en del där de som intervjuas talar om sig själva, en annan del där de diskuterar ämnet Hedlund kommer lägga fram och en tredje del där de som intervjuas kommer svara på frågor, så vill jag komma med ett förslag att du kan indikera när de olika delarna börjar nedanför avsnittet på Youtube eller nånstans. På så sätt blir det enklarare att hitta de olika delarna, i fall man bara vill lyssna på en specifik del.

Bara ett förslag.

Med all respekt, du har betydligt bättre koll på hur vår show kommer vara strukturerad än vad vi själva har i nuläget  ;)

Vi har inte fastslagit hur showen kommer att presenteras ännu. Men att göra det tillgängligt för våran publik är självklart något vi har med i beräkningarna.

Christian Hedlund
Voice Actor - Content Creator
Youtube.com/1man20voices
Rostskadespelarna.se
1man20voices.com

Alexander

Underbart, ska bli roligt att se avsnitten.  :)
Något jag tyckte var väldigt intressant som du pratade lite med Sharon Dyall var ju hur man gör när det är barnskådespelare i studion. Hur ska man göra för att hålla energin på topp, och  dessutom hur tolkar barnskådespelaren upplevelsen när de kommer in och då ska spela en figur, eller hur förbereder dem sig.  :)

Christian Hedlund

Christian Hedlund
Voice Actor - Content Creator
Youtube.com/1man20voices
Rostskadespelarna.se
1man20voices.com


Richardo

Citat från: Christian Hedlund skrivet 27 april 2018 kl. 22:48:48

https://youtu.be/CNYc1yRtkLI

Ställ din fråga på YT!  :D

Om ens fråga inte besvaras den här gången, får man fråga samma fråga igen för andra framtida intervjuer?

Christian Hedlund

Nu finns första avsnittet av NYA Röstskådespelarna ute!

Hoppas ni gillar det!  :D


https://youtu.be/PZfMJf_00DU
Christian Hedlund
Voice Actor - Content Creator
Youtube.com/1man20voices
Rostskadespelarna.se
1man20voices.com

Christian Hedlund

Christian Hedlund
Voice Actor - Content Creator
Youtube.com/1man20voices
Rostskadespelarna.se
1man20voices.com

Jabberjaw

Citat från: Christian Hedlund skrivet 11 augusti 2018 kl. 00:28:54
TRAILER TIME!


https://youtu.be/SF9HzzDPBtc

Kul när det händer grejer  :D

Förresten så har jag en fråga gällande #röstskadespelarna. Kommer det komma fler podcasts och isåfall har du fått någon positiv responsutveckling från Johan Hedenberg eller Steve Kratz.
Staffan Hallerstam hade också varit kul att höra och hans resa med tanke på att han är en av mina personliga favoriter inom dubbningar.