Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Tangled Ever After

Startat av Rosenlund, 14 februari 2012 kl. 18:38:08

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Rosenlund

Nån som vet nåt om "Trassel 2", när den kommer till Sverige? Fattar det som att den hade premiär i USA i januari... Håller den på att dubbas i Sverige nu?

Rosenlund

Har nu fått reda på att det bara är en kortfilm och den kommer att visas på Disney Channel den 23/3. Handlar om när Rapuntzel och Eugen (Flynn) gifter sig. På IMDB står det att den bara är 6 minuter lång.

http://www.youtube.com/watch?v=8mUwl91RZyY&feature=related

Ariel

Trassel 2? Visste inte att det skulle komma en uppföljare? :o
Det är nästan lite synd på något sätt, för uppföljare brukar oftast förstöra själva grejen.
Men inte i alla fallen, så klart.
Knowledge talks, wisdom listens.

Rosenlund

Är tydligen bara en kortfilm men har läst att den fått väldigt bra recentioner :)

juku

Tyckte inte den va så bra så mig kvittar det om det kommer en 2a eller ej

JRL

Vad är vitsen med att göra en konstig kortfilm som uppföljare till en framgångsrik film som Trassel? Att man gör uppföljare är ju begripligt, men en kortfilm som varken går att visa på bio eller säljas på dvd? Härdsmälta, kallas det! Men har man gott om pengar som man inte vet vad man ska göra av så...

Någon kanske vet mer än jag hur de tänkte...?

Lilla My

Jag tycker inte man ska överanalysera det. Dem ville väll helt enkelt göra en liten enkel kortfilm. Inget märkvärdigt med det :)

Ariel

Pengar, kanske?

Tyckte inte att Trassel var så jättebra heller, mest kanske för att jag föredrar (hand)tecknade filmer.
Knowledge talks, wisdom listens.

juku

Det gjordes ett avsnitt/kortfilm?  med Tornrosa så det kanske kan va kul med såna saker, vissa vill veta vad som hände sen.

Oscar Isaksson

Här är creditslistan till Trassel för evigt   :)


Rapunzel                   Molly Sandén
Flynn Rider               Måns Zelmerlöw
Prästen                    Gustav Levin
Drottningen              Jennie Jahns
Liten buse                Bert-Åke Varg

Övriga röster:
Kalle Rydberg
Robert Rydberg
Matilda Smedius
Karl Nygren
Mads M. Nielsen

Dialogregissör:
Charlotte Ardai Jennefors

Översättare:
Robert Cronholt/Mediaplant

Inspelningsstudio:
SDI Media

Tekniker:
Nils Manzuoli

Projektledare:
Maria Hellström

Svensk mix:
Henrik Vindeby

Kreativ ledning:
Kirsten Saabye

Ansvarig utgivare:
Mats Caneman

Walt Disney Studios
Home Entertainment Sweden AB



All information om dubbningsbolag och skådespelare är taget från Disney Channels visning den 23/3 där alla personerna var skrivna i grupp så genom röstigenkänning har jag skrivit upp dom karaktärer vars röster jag har kunnat identifiera.
Hela kortfilmen kan ses på Disney Channels hemsida.

JRL

Måste medge att den var bättre än väntat, riktigt rolig ju. När orden Disney och uppföljare dyker upp i samma sammanhang drar jag alltid öronen åt mig :o

Är Karl Nygren släkt med Jan Nygren månntro? (Som tillsammans med Gunnar Ernblad, Per Sandborgh, Andreas Nilsson och Staffan Hallerstam var den förste dubbaren som jag lärde mig namnet och rösten på.)

Daniel Hofverberg

Tack för hjälpen, men tyvärr är du aningen sent ute - jag har så sent som i förrgår sett filmen och skrivit ner alla dubbcredits som jag lagrat lokalt i datorn; jag har bara inte hunnit lägga ut det på sajten än.

Jag hade för övrigt också bara identifierat samma fem roller som du, fast å andra sidan är det ju i stort sett bara tre rollfigurer som har fler än någon enstaka replik i filmen (Rapunzel, Flynn och prästen).

För övrigt är det intressant att creditlistan anger Walt Disney Studios Home Entertainment (Disneys DVD-distributionsbolag). Det betyder ju alltså att dubben måste ha varit gjord för DVD/VHS/Blu-Ray; så frågan är om det varit tänkt att den här kortfilmen skulle ha varit med på DVD/Blu-Ray-utgåvan av Trassel men att det inte hanns med eller om den dubbats som bonusmaterial för någon kommande DVD-utgåva?

Oscar Isaksson


Oscar Isaksson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  8 april 2012 kl. 01:54:03
För övrigt är det intressant att creditlistan anger Walt Disney Studios Home Entertainment (Disneys DVD-distributionsbolag). Det betyder ju alltså att dubben måste ha varit gjord för DVD/VHS/Blu-Ray; så frågan är om det varit tänkt att den här kortfilmen skulle ha varit med på DVD/Blu-Ray-utgåvan av Trassel men att det inte hanns med eller om den dubbats som bonusmaterial för någon kommande DVD-utgåva?

Jag har läst att kortfilmen kommer finnas med som bonusmaterial på Askungen som släpps på DVD/ Blu-ray i slutet av september.

moviefan

Varför har dom lagt denna kortfilm på Askungen dvdn ?