Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Trassel - TV-serien

Startat av Disneyfantasten, 29 september 2017 kl. 16:00:20

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Efter en hel säsong har jag faktiskt börjat vänja mig vid Jonas Bane, och han gör en helt okej insats. Jag håller absolut med dig att han inte alls är lika bra som Måns Zelmerlöw, men trots att rösten är lite för ljus är han ändå skapligt lik originalrösten Zachary Levi.

Det största problemet är vid de (förvisso fåtal) tillfällen då Flynn Rider ska sjunga - såsom exempelvis i det inledande dubbelavsnittet av säsong 2 - då Jonas Bane ärligt talat inte har mycket till sångröst och klarar knappt av att hålla tonen... Det låter inte suveränt när han sjunger starkt, men när han ska sjunga svagt hör man knappt några toner alls. :(

När han ska sjunga tillsammans med Dominique Pålsson Wiklund, som har en fantastisk sångröst, blir det ännu mer påtagligt och skillnaden i sångröst är som natt och dag.

Disneyfantasten

Ska jag vara ärlig så har jag faktiskt vant mig vid Dominique Pålsson Wiklund som Rapunzel (samma sak med Linda Åslund som Tingeling), så jag kommer inte att ha några problem med deras insatser framöver, utan har accepterat dem som ersättare till 100%!  ;)

Då är det (inom Disney-sammanhang) betydligt värre med bl.a. Elin Bemark som Tiana, Gustav Levin som Kapten Krok och Pumbaa, Daniel Goldmann som Kanin och Jan Jönsson som Nalle Puh, vilka är 100% oacceptabla i mitt tycke, inte för att det är något fel på dem som skådespelare, men i just dessa roller håller de inte, då ingen av dem är det minsta lik varesig originalrösterna eller karaktärernas andemening, och jag förstår inte hur Disney kunnat godkänna dem för rollerna, jag tycker inte att de är acceptabla som ersättare, trots att de är duktiga skådespelare... (men till kommande projekt hoppas jag att Disney har vett nog att underkänna dem så att dubbningsstudion börjar leta efter bättre passande ersättare)

Dock tycker jag att Johan Ulveson är acceptabel som ersättare till Mike Wazowski, även om jag givetvis alltid kommer att föredra Robert Gustafsson... (jag skulle tro att Robert hade förhinder vid inspelningen av dubbningen...)

Alexander

Citat från: Disneyfantasten skrivet  1 februari 2019 kl. 21:40:30

Dock tycker jag att Johan Ulveson är acceptabel som ersättare till Mike Wazowski, även om jag givetvis alltid kommer att föredra Robert Gustafsson... (jag skulle tro att Robert hade förhinder vid inspelningen av dubbningen...)

Yes, han höll på med inspelningen av Hundraåringen.

gstone

Vem gör den svenska rösten till  Madam Canardist  ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Elios

Varför kan dem inte ha samma grafik som i filmen?^^  ???

Disneyfantasten

#110
Spoilers borttagna - inga spoilers om kommande och ej sända säsonger/avsnitt, tack. /Daniel

I vilket fall som helst, jag har fortfarande inte tillgång till Disney-kanalerna efter att jag tagit bort mitt COM HEM och har därför inte kunnat se serien, men jag är väl förberedd på att det i den tredje säsongen kommer att vara Dominique Pålsson Wiklund, och vad bättre är, på senare tid har jag börjar tycka alltmer om henne (och även Linda Åslund som Tingeling), faktum är att Dominique Pålsson Wiklund är dotter till Prinsess-dubbaren Lizette Pålsson (som tidigare givit röst till Snövit, Askungen, Alice, Törnrosa och Ariel i Hos Musse), det ligger i släkten helt enkelt...

Disneyfantasten

Jag är nyfiken på en sak; i exakt hur många avsnitt hann Molly Sandén spela Rapunzel?  :) (vill gärna veta eftersom att jag håller på med skrivarbete på jobbet och ett arbete (av många) är att skriva rollistor hos både Disney-produkter (långfilmer, TV-serier, kortfilmer och liknande) och lite andra produkter också, jag skriver både rollistor för originalversioner och för svenska dubbningar)

gstone

Otrolig att Zachary Levi gör rösten till Flyn Rider(Nej jag vägrar referera till honom som Eugenie). Nu när han har haft huvudrollen i en stor superhjälte film från Warner Brothers ! Undarar om han begärde löneförthöning efter den filmen kom  ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet 27 juli 2019 kl. 23:37:17
Otrolig att Zachary Levi gör rösten till Flyn Rider(Nej jag vägrar referera till honom som Eugenie). Nu när han har haft huvudrollen i en stor superhjälte film från Warner Brothers ! Undarar om han begärde löneförthöning efter den filmen kom  ?

Trassel - Serien kom väl ändå före Shazam! och filmen Trassel långt före det. Zachary Levi har ju även medverkat i Alvin och Gänget 2 samt Good Luck Chuck innan Trassel. Han verkar dessutom som en riktigt chill snubbe, är skitchill på Twitter.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

gstone

Citat från: Simon Axelsson skrivet 27 juli 2019 kl. 23:45:38
Trassel - Serien kom väl ändå före Shazam! och filmen Trassel långt före det. Zachary Levi har ju även medverkat i Alvin och Gänget 2 samt Good Luck Chuck innan Trassel. Han verkar dessutom som en riktigt chill snubbe, är skitchill på Twitter.

Men jag tror att efter Shazam! kom ut kanske han skulle hoppa av och ersättas av en sound a like.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet 28 juli 2019 kl. 00:01:05
Men jag tror att efter Shazam! kom ut kanske han skulle hoppa av och ersättas av en sound a like.

Varför skulle han det? Han är inte upptagen men någon annan produktion och fick säkert rätt bra betalt ändå.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

gstone

Citat från: Simon Axelsson skrivet 28 juli 2019 kl. 00:04:39
Varför skulle han det? Han är inte upptagen men någon annan produktion och fick säkert rätt bra betalt ändå.

Han kan ha fått massa nya film erbjudande efter Shazam och jag skulle gissa att live action film roller bettlar bättre än en röst roll på tv. Men jag vet inget säkert.

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet 28 juli 2019 kl. 00:24:03
Han kan ha fått massa nya film erbjudande efter Shazam och jag skulle gissa att live action film roller bettlar bättre än en röst roll på tv. Men jag vet inget säkert.

Jag tror nog att Disney betalar otroligt bra, mycket bättre än andra studior. En filmroll betalar dock mycket bättre än en roll i en TV-Serie, det har du rätt i. Har du något exempel på erbjudanden Zach har fått efter Shazam!?
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Disneyfantasten

Citat från: Disneyfantasten skrivet 27 juli 2019 kl. 23:17:33
Jag är nyfiken på en sak; i exakt hur många avsnitt hann Molly Sandén spela Rapunzel?  :) (vill gärna veta eftersom att jag håller på med skrivarbete på jobbet och ett arbete (av många) är att skriva rollistor hos både Disney-produkter (långfilmer, TV-serier, kortfilmer och liknande) och lite andra produkter också, jag skriver både rollistor för originalversioner och för svenska dubbningar)

Någon som vet?

Disneyfantasten

Goda nyheter! Tredje säsongen kommer att börja sändas 2019-10-07! Alltså nästa vecka!  :D

Dock vet jag inte när tredje säsongen kommer till Sverige...

Jag antar förresten att man bara kan drömma om att Molly Sandén gör comeback som Rapunzel...(men Dominique Pålsson Wiklund har jag sedan i vår börjar tycka bättre om och hon har inte bara kommit högre i rang som Rapunzel, utan även blivit en av mina favoriter bland Disneyprinsess-röster, så jag har inget emot henne i säsong 3!  :) )