Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Resistance 2

Startat av Dio, 29 november 2008 kl. 18:56:02

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Snuttanuttan

Det är SunStudio, för jag "känner" Mikael Roupé och Adam Fietz, och hade domdubbat det hade båda stått med i rollistan, tro mig. De enda från Roupédubbade filmen Antz är Steve Kratz, och Dick Eriksson.(General Mandible och Z).

Jag ska kolla mailhistoriken på Outlook imorgon, om dansken på nordisk film skrev att det var SunStudio, kan skicka mailet från dem till dig.

Snuttanuttan

http://www.eurotroll.se/commentarie.html

Resistance 2 är dubbat av Eurotroll, de är dom enda som nämner "Nordisk film" i sin agenda över företag de dubbat åt...

Sen i SAGAN OM DESPEREAUX ingår flera röster från just Resistance 2:

Ole Ornered - Joseph Capelli
Hasse Jonsson = Fyodor Malikov
Steve Kratz = Black ops
Anders Öjebo = Black ops
Johan Hedenberg = Nathan Hale
Niclas Wahlgren = Pilot och Black ops

Måste ni vänta på klartecken om dubbningsstudio för att lägga till Resistance 2 för samtliga medverkande röster i Resistance 2?

/Snuttanuttan

Daniel Hofverberg

Vad gäller filmer, så vet jag att Nordisk Film oftast anlitar Scandvoice. Men det behöver ju i och för sig inte vara detsamma vad gäller spel, och förekomsten av Hasse Jonsson och Anders Öjebo (som båda jobbar som tekniker på Eurotroll) gör ju att man kan misstänka att det faktiskt är Eurotroll. Men det händer att de anlitas även av andra företag, inte minst Anders Öjebo som ofta dubbar åt både Sun Studio och KM Studio.

Vad gäller att lägga ut rollistor, så finns det i dagsläget ingen lämplig avdelning att kunna lägga det under på sajten. "Svenska röster och credits" innehåller bara avdelningar för TV-serier och filmer, och i dagsläget känner jag mig lite kluven till att utöka till att även ta med spel. Det kan visserligen vara en bra idé, men en avdelning som bara består av en enda rollista ger ärligt talat inte så mycket...

Elios

Har länge velat prova detta spel. Undrar om det funkar att spela på Ps4!?

E

Citat från: Elios skrivet 12 december 2020 kl. 06:39:30
Har länge velat prova detta spel. Undrar om det funkar att spela på Ps4!?
Tyvärr finns det bara till PS3, men man kanske kan köra dom spelen på fyran också. Jag kunde köra mina gamla PS1-spel på min PS2:a för längesen så