Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Filmer om Andra Världskriget

Startat av moviefan, 17 september 2023 kl. 14:40:08

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

moviefan

Finns många om det ämnet, jag gillar Pojken i randig pyjamas. Pearl Harbor är bra också.  Vilka gillar ni ? 

Lillefot

Saving Private Ryan och Downfall kommer direkt på tanke.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

Fred


Jabberjaw

Har någon sett Skuggan i mitt öga? Och kan uttala sig om den var sevärd eller medioker. :)

Älskar filmer i alla genrer. Men av någon anledning så fastnar jag lätt för filmer och serier inom ämnet. Dels för att jag gillar höra versioner från alla håll och hörn. Och inte bara det som USA producerar med egna vridningar på olika scener och tolkningar. Men även att det är så pass sjukt att föreställa sig och ta in hur länge hjärntvätten fick pågå... :(

Gillade De förbannade åren. Lite mildare skildring från hur det var att bo i vårt grannland under ockupationen. Helt ok 6.5/10 sevärd men ingen full pott i min bok.

Tar också gärna emot tips som övriga här i tråden. Sett diverse "klassiska" filmer om ämnet redan. Så mer udda titlar som kanske gått förbi i skymundan mottages med öppna armar. ;D

Lilla My

Såg "Darkest Hour" från 2017 för ett tag sedan. Handlar mera om Churchills privata oro och jobb strax innan Operation Dynamo men ändock.

Den var bra. Inte överlägsen på något vis men absolut bättre än jag trodde den skulle vara. Gary Oldman var grym!