Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Robot Dreams (2023)

Startat av Lillefot, 9 mars 2024 kl. 19:06:24

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Lillefot

Robot Dreams var en intressant film, det är imponerande hur skaparna av den för handlingen framåt utan att använda dialog.

EDIT: För de som undrar varför ett introinlägg är så kort, så var det ursprungligen postat i "Den trevliga och positiva tråden".
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

MOA

Citat från: Lillefot skrivet  9 mars 2024 kl. 19:06:24Robot Dreams var en intressant film, det är imponerande hur skaparna av den för handlingen framåt handlingen utan att använda dialog.
Nu blev det konstigt formaterat

Lillefot

Citat från: MOA skrivet  9 mars 2024 kl. 19:53:39Nu blev det konstigt formaterat
Dra mig tusan, du har rätt. Nu är det åtgärdat.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

Daniel Hofverberg

Nu har jag också varit och sett Robot Dreams, och det var absolut en bra film. Jag håller med att det är mycket intressant och imponerande att de lyckas förmedla så mycket innehåll och föra handlingen framåt så effektivt helt utan dialog. Mycket välgjort, och väl värt att se filmen. Bör också fungera bra för både barn och vuxna.

Så jag förstår att filmen blivit Oscarsnominerad för bästa animerade långfilm. Inte för att jag tror att den kommer att vinna Oscarn nu i natt, då jag ärligt talat tror att Elementärt blir svårslagen, men nomineringen i sig är logisk och rättvis.

Och tänk så mycket pengar man sparar världen över på att inte behöva dubba filmen någonstans i världen...!
(Visserligen förekommer en del befintliga populärkulturella låtar, men då sångerna inte för handlingen framåt förutsätter jag att dessa inte har dubbats någonstans)

Lite svagt dock att Lucky Dogs inte har textat de viktigare textskyltar som förekommer i filmen, då en del av dessa trots allt är viktiga för handlingen varför man bör kunna hyfsad engelska för att till fullo förstå allt av handlingen. Trots allt hade de lagt in en textremsa under eftertexterna med ansvarig utgivare, så gjorde man det borde man väl också ha kunnat texta de viktigare textskyltarna...? Jag tänker inte minst på "Beach closed for the season - Opens June 1st", som trots allt är viktig att man förstår innebörden av för att förstå handlingen.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 10 mars 2024 kl. 20:23:09Nu har jag också varit och sett Robot Dreams, och det var absolut en bra film. Jag håller med att det är mycket intressant och imponerande att de lyckas förmedla så mycket innehåll och föra handlingen framåt så effektivt helt utan dialog. Mycket välgjort, och väl värt att se filmen. Bör också fungera bra för både barn och vuxna.

Så jag förstår att filmen blivit Oscarsnominerad för bästa animerade långfilm. Inte för att jag tror att den kommer att vinna Oscarn nu i natt, då jag ärligt talat tror att Elementärt blir svårslagen, men nomineringen i sig är logisk och rättvis.

Jag ser inte animerad filmer utan dialog.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Erika

Citat från: gstone skrivet 10 mars 2024 kl. 20:38:57Jag ser inte animerad filmer utan dialog.
Robot Dreams är en bra film (såg den igår) och inte alls svår att förstå (eller hänga med i handlingen). Tycker du ska ge den en chans!

Daniel Hofverberg

Citat från: Erika skrivet 10 mars 2024 kl. 22:41:08Robot Dreams är en bra film (såg den igår) och inte alls svår att förstå (eller hänga med i handlingen). Tycker du ska ge den en chans!
Jag håller med - lättbegriplig för alla åldrar, trots avsaknaden av dialog. Men upplevdes heller inte övertydlig, utan en bra balans.