Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Bluffarna (The Bluffers)

Startat av Cadpig, 20 april 2006 kl. 18:49:35

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Cadpig

Vilket företag dubbade bluffarna. Har nån en komplett creditlista?

Erika

Jag har för mig att serien finns i ett par olika dubbningar (inte säker, dock), den version som TV4 visade för många år sedan var dubbad av Pangljud om jag minns rätt.

Cadpig


Daniel Hofverberg

Själv känner jag bara till en dubbning av Bluffarna - gjord av Pangljud, som visats på TV4.

De enda skådisar jag kommer ihåg därifrån är Bert-Åke Varg och (tror jag) Gunnar Ernblad.

clash

Jag tror jag har en film med Bluffarna nånstans...kommer ihåg det då det gick när jag var liten.
Pepper Ann//Winx Club/Trollz/Creepschool äger

Cadpig

Clash, gräv fram den filmen och säg ditt pris!
Daniel, Bert Åke Varg och Ernblad är de enda två jag vet säkert är med.
Ni minns väl seriens sinnesjuka badguy Clandestino? Ernblad var helt fenomenal som honom. Bert Åke gjorde den blåvita ekorren Zip's röst.

Erika

Jag tror att Annica Smedius också var med i Pangljuds version.

Cadpig

Såvitt jag vet har serien bara 2 kvinnliga karaktärer, musen Flora och kinesgåsen som tjatar om te hela tiden. Nån av de två borde det vara.

clash

Citat från: Erika skrivet 21 april 2006 kl. 08:22:24
Jag tror att Annica Smedius också var med i Pangljuds version.

Som musen? Då har jag den gamla  dubben. Mkt bättre.
Pepper Ann//Winx Club/Trollz/Creepschool äger

Daniel Hofverberg

Finns det verkligen mer än en dubb av Bluffarna? Jag har då aldrig hört något annat än versionen som TV4 visade i omgångar, och som gjordes av Pangljud.

I vilka sammanhang har den andra dubbningen i så fall förekommit, och vilket dubbningsbolag har gjort den?

Erika

Jag har för mig att Wendros gav ut ett par filmer och gissningsvis kanske det är Videobolaget som låg bakom den.

Cadpig

Clash! Jag vill köpa din Bluffarna-film, vad ska du ha för den?

Erika


Cadpig

Tack så mycket, jag ska försöka lägga vantarna på de.

Cadpig

Vilka kommer ihåg Bluffarna? Och vad minns ni om serien?