Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Agent Freddie

Startat av gstone, 29 mars 2016 kl. 22:09:10

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Vilka är dom svenska rösterna i filmen Agent Freddie: Världens roligaste Superagen ? Det är en tecknad film om en groda som är en agent och slås mot en orm. Loch Ness-odjuret är och så med i filmen.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

MOA

Vilka medverkar i denna film förutom Dan Bratt,Dan Ekborg & Håkan Mohede?

gstone

Vet någon vilka resten av rösterna är?

Jag undrar säekilt över Messina och Kungen.

Även  El Supremo vore kul att veta röstern til.l
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

MOA

Citat från: gstone skrivet 14 april 2022 kl. 22:20:52
Vet någon vilka resten av rösterna är?

Jag undrar säekilt över Messina och Kungen.

Även  El Supremo vore kul att veta röstern til.l
Denna film undrar  jag också över

gstone

Kankse någon kan lägga Agent Freddie på nätet så vi kan identifiera röster ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

MOA

Citat från: gstone skrivet 12 januari 2023 kl. 18:35:04Kankse någon kan lägga Agent Freddie på nätet så vi kan identifiera röster ?
Detta va innan Archive.org blev en stor del på sidan,många saker händer på 1 år

Elios

Anja Schmidt har jag för mig. 
Någon som förresten vet varför denna inte finns på hemsidan för? ^^

Elios

Citat från: Elios skrivet 13 januari 2023 kl. 19:19:38Anja Schmidt har jag för mig.
Någon som förresten vet varför denna inte finns på hemsidan för? ^^
Eller kanske det bara känns så? 

Daniel Hofverberg

Citat från: Elios skrivet 13 januari 2023 kl. 19:19:38Någon som förresten vet varför denna inte finns på hemsidan för? ^^
Av den enkla anledningen att jag inte lyckats få tag i dubbcredits till den. Jag är tyvärr ingen trollkonstnär, så jag kan inte trolla fram dubbcredits från tomma intet om ingen vill lämna ut det...

Elios

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 15 januari 2023 kl. 03:00:16Av den enkla anledningen att jag inte lyckats få tag i dubbcredits till den. Jag är tyvärr ingen trollkonstnär, så jag kan inte trolla fram dubbcredits från tomma intet om ingen vill lämna ut det...
Trodde kanske att du hade det. 

Daniel Hofverberg

Citat från: Elios skrivet 15 januari 2023 kl. 08:12:36Trodde kanske att du hade det.
Nej, tyvärr - filmen har inga utsatta dubbcredits, och det är svårt eller rentav omöjligt att få fram officiell information för gamla 1990-talsfilmer.

Scanbox lär väl säkert ha dubbcredits någonstans i sina arkiv, men credits till 25 år gamla dubbningar är nästan aldrig digitaliserade; och att få någon distributör att ta sig tid att gräva i pappersarkiv är orealistiskt om det inte rör sig om någon som vill köpa upp rättigheterna eller liknande (så att de har något att vinna på att gräva bland gamla papper).

Elios

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 15 januari 2023 kl. 09:10:49Nej, tyvärr - filmen har inga utsatta dubbcredits, och det är svårt eller rentav omöjligt att få fram officiell information för gamla 1990-talsfilmer.

Scanbox lär väl säkert ha dubbcredits någonstans i sina arkiv, men credits till 25 år gamla dubbningar är nästan aldrig digitaliserade; och att få någon distributör att ta sig tid att gräva i pappersarkiv är orealistiskt om det inte rör sig om någon som vill köpa upp rättigheterna eller liknande (så att de har något att vinna på att gräva bland gamla papper).
Vet att du nämnt tidigare att gamla filmer som är dubbade är desto svårare att hitta. Vet du nämnde det en gång om Rocky & Bullwinkle så att det kan man ju förstås förstå. Det är bara så jävla synd det ska va i princip omöjligt att få tag i dem numera.  >:( :( :-\

Elios

Finns det inte redan ett ämne om denna filmen någonstans har jag för mig!?
Kan ha fel men känns nästan så. Aja det är bara för Daniel eller Erika att bara koppla ihop ämnena sen!? 

MOA

Har nu sett filmen & den e väldigt dålig,varför trasslar generalen till telefonsladden?Könstigt att Nessie kan minnas Freddie efter flera år,nu blev de bara"De e kul att du har blivit farmor"När de träffas igen. Dåliga låtar förutom den första,den e bättre än hela filmen.Gillar ingen karaktär,tror att Helen Sjöholm medverkar men jag e långt ifrån säker. Hela filmen va så tråkig & titta på

MOA

En annan fråga:Hur fick dom Dan Ekborg & medverka i detta animerade lågbudget jox?De e int en biofilm med hög budget precis