Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

The Secret Garden och A Little Princess

Startat av moviefan, 18 september 2014 kl. 07:09:46

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

moviefan

Hej på er
Jag har nyss läst om filmerna The Secret Garden och A Little Princess. The Secret Garden är från 1993. Har för mig den är från Warner Bros. Har dessa filmer funnits på dvd och vhs med svensk dubbning ?
Ha en bra dag  :D 

Daniel Hofverberg

The Secret Garden har mig veterligen inte dubbats till svenska. Filmen har släppts på både VHS och DVD under den svenska titeln Den hemlighetsfulla trädgården, men båda utgåvorna var såvitt jag kan minnas i textad originalversion.

A Little Princess har däremot dubbats till svenska på VHS, medan DVD-utgåvan märkligt nog saknar den svenska dubbningen och har bara engelskt ljudspår med skandinavisk text. Den svenska titeln på den filmen är Den lilla prinsessan. Jag har VHS-filmen här hemma, och jag vill minnas att den var dubbad av KM Studio i Karlskoga i regi av Monica Forsberg. Jag kommer dock inte ihåg rösterna, men kan kolla upp detta vid tillfälle.

moviefan