Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Disney Klassikerna

Startat av moviefan, 10 juni 2017 kl. 18:48:06

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

moviefan

Vilka gillar ni mest ? De tidigare filmerna eller dom som är nyare, eller både och ?  Jag gillar mest de tidigare klassikerna, fast de nyare är också bra. Jag är svag för Melody Time, Pank och Fågelfri, Saludos Amigos samt Three Caballeros och nr 10. Likaså Svärdet i Stenen, samt Basil Mus och Familjen Robinsson. Har ni sett 6 Big Hero ? Den har jag inte sett än. Den verkar hyffsat bra. Visst är den inspirerad av Marvel , Och är även lite scifi ?   :D

TonyTonka

Citat från: moviefan skrivet 10 juni 2017 kl. 18:48:06
Vilka gillar ni mest ? De tidigare filmerna eller dom som är nyare, eller både och ?  Jag gillar mest de tidigare klassikerna, fast de nyare är också bra. Jag är svag för Melody Time, Pank och Fågelfri, Saludos Amigos samt Three Caballeros och nr 10. Likaså Svärdet i Stenen, samt Basil Mus och Familjen Robinsson. Har ni sett 6 Big Hero ? Den har jag inte sett än. Den verkar hyffsat bra. Visst är den inspirerad av Marvel , Och är även lite scifi ?   :D

Jag har sett Big Hero 6, en mycket bra film med många känslor. Mycket bra skådespelarinsatser i den svenska dubbningen också. Och ja, den är baserad på en Marvel-serietidning om jag inte missminner mig. :)
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

moviefan

https://en.wikipedia.org/wiki/Gigantic_(2020_film)

Det ska komma en ny film som heter Gigantic. Jag antar den blir nästa klassiker, efter Vaiana.

TrondM

Wreck-it Ralph 2 og Frozen 2 kommer før Gigantic

TBT_STR_QR

Citat från: TrondM skrivet 15 juni 2017 kl. 18:33:14
Wreck-it Ralph 2 og Frozen 2 kommer før Gigantic
Kommer uppföljarna att produceras av samma team som producerade de första filmerna?
Dubbningshemsidan DISCORD:
https://discord.gg/TwgqftwGxC

Alexander

Citat från: TBT_STR_QR skrivet 16 juni 2017 kl. 16:07:56
Kommer uppföljarna att produceras av samma team som producerade de första filmerna?

Ja, det kommer det vara för båda.  ;)

TBT_STR_QR

Citat från: Alexander skrivet 16 juni 2017 kl. 16:51:31
Ja, det kommer det vara för båda.  ;)
Med samma budget som för den första?

Finns den någon Disney långfilm som inte har ett lyckligt slut?
Dubbningshemsidan DISCORD:
https://discord.gg/TwgqftwGxC

Alexander

#7
Citat från: TBT_STR_QR skrivet 16 juni 2017 kl. 17:44:50
Med samma budget som för den första?

Finns den någon Disney långfilm som inte har ett lyckligt slut?

Ja, båda uppföljarna görs för att visas på bio, och kommer därför ha samma höga budget precis som de första filmerna och de andra senaste Disney filmerna som bl.a Vaiana och Big Hero 6.  :D



De flesta har på något sätt ett lyckligt slut men en Disney film som slutar vemodigt är Micke och Molle.  :'(
Om man bortser från uppföljarna så slutar även Djungelboken och Pocahontas lite sorgligt.

TBT_STR_QR

Citat från: Alexander skrivet 16 juni 2017 kl. 18:18:49
Ja, båda uppföljarna görs för att visas på bio, och kommer därför ha samma höga budget precis som de första filmerna och de andra senaste Disney filmerna som bl.a Vaiana och Big Hero 6.  :D



De flesta har på något sätt ett lyckligt slut men en Disney film som slutar vemodigt är Micke och Molle.  :'(
Om man bortser från uppföljarna så slutar även Djungelboken och Pocahontas lite sorgligt.

Finns det ett skäl varför t.ex Pocahontas 2 eller Lejonkungen 2 släpptes på bio och hade samma budget som deras föregångare?
Dubbningshemsidan DISCORD:
https://discord.gg/TwgqftwGxC

moviefan

Citat från: TBT_STR_QR skrivet 16 juni 2017 kl. 20:51:53
Finns det ett skäl varför t.ex Pocahontas 2 eller Lejonkungen 2 släpptes på bio och hade samma budget som deras föregångare?

LK 2 samt Pocahontas 2 släpptes på dvd/vhs inte på bio.

Alexander

#10
Skillnaden nu med Frost 2 och Röjar Ralf 2 jämfört med tidigare uppföljare som Lejonkungen 2 och Pocahontas 2 är att de inte är gjorda direkt till video.   :)

Precis som moviefan har skrivit hade inte t.ex Lejonkungen 2 eller Pocahontas 2 premiär på bio utan hade det på VHS. De var särskilt gjorda för hemvideomarknaden, vilket innebär att de inte hade samma budget och att det inte var samma produktionsteam som jobbade med de första filmerna. Att göra en film för videopremiär var då på den här tiden en mycket lönsam strategi för Disney.  :)


moviefan

Såg i dag Pocahontas, fast på engelska. Denna klassiker är en given favorit. Vilket språk ser ni filmerna mest på ? Engelskt eller svenskt tal.

Alexander

Citat från: moviefan skrivet 17 juni 2017 kl. 18:08:37
Såg i dag Pocahontas, fast på engelska. Denna klassiker är en given favorit. Vilket språk ser ni filmerna mest på ? Engelskt eller svenskt tal.

Det skiftar.

Till de äldre klassikerna som jag har växt upp har det genom åren mest varit svenska, men nu börjar jag se om dem på engelska. Men ibland skiftar jag till svenska för det är så nostalgiskt.  ;D

De nya klassikerna brukar jag först se på engelska och sen till den andra visningen ta svenska för att se hur den svenska dubbningen är.  :)

moviefan

Citat från: Alexander skrivet 17 juni 2017 kl. 18:43:01
Det skiftar.

Till de äldre klassikerna som jag har växt upp har det genom åren mest varit svenska, men nu börjar jag se om dem på engelska. Men ibland skiftar jag till svenska för det är så nostalgiskt.  ;D

De nya klassikerna brukar jag först se på engelska och sen till den andra visningen ta svenska för att se hur den svenska dubbningen är.  :)

Jag gillar att se både på svenska och engelska. Även Micke och Molle har gulliga engelska röster, den svenska dubben är också bra. Ska ta och se Snövit i original version, och se hur den är.

moviefan