Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Skriv svar

Meddelandet har följande fel som måste rättas till innan du kan fortsätta:
Varning: Det har inte skrivits nya inlägg i detta ämne på 120 dagar.
Om du inte är säker på att du faktiskt vill svara i det här ämnet, så bör du överväga att istället starta ett nytt ämne.
Begränsningar: 10 per inlägg (10 återstår), Maximal total storlek 7,81 MB, maximal storlek per fil 6,84 MB
Kryssa av de bifogade filer du inte längre vill bifoga
Dra och släpp dina filer hit, eller använd knappen för att lägga till filer.
Andra tillval
Verifiering:
Lämna detta fält tomt:
Skriv in bokstäverna som syns på bilden
Lyssna på bokstäverna muntligt / Begär en ny bild

Skriv in bokstäverna som syns på bilden:
Vilket är det högsta talet du kan få till om du bara får använda en siffra?:
Kortkommandon: ALT+S för att skicka/posta eller ALT+P för att förhandsgranska

Ämnessammanfattning

Skrivet av MyFree68
 -  6 oktober 2016 kl. 17:41:50
Kan bara nämna att jag glömt lösenordet (brukar aldrig logga ut, men råkade rensa cookie) och klickade på glömt lösen.
Efter ett par minuter så kom mailet till Gmail.

MyFree68
Skrivet av Daniel Hofverberg
 - 11 september 2016 kl. 02:37:37
Det låter lovande; det borde betyda att Gmail i alla fall inte längre blockerar allt från Dubbningshemsidans domän.

Återstår att se om alla problem är lösta, eller om vissa mail fortfarande blockeras...
Skrivet av TonyTonka
 - 11 september 2016 kl. 02:22:11
Jag vet inte om det innebär att problemet med gmail nu är löst, men jag mottog en (förmodrar jag i alla fall) automatisk födelsedagshälsning från Dubbningshemsidans forum när jag fyllde år i torsdags på min mail (som är gmail). :)
Skrivet av Daniel Hofverberg
 -  3 augusti 2016 kl. 20:09:46
Jag fick precis en studs från Gmail att de anser att aktiveringsmailet är spam och därför inte har levererats; gissningsvis i och med alla mail som på sistone gått ut från Dubbningshemsidans e-postadress så att Gmail därför anser att adressen har dåligt rykte. Vet inte hur länge det kommer att hålla i sig, men just nu verkar det alltså som att alla som har Gmail-konton aldrig kommer att få mail som jag (eller forumet) skickar... :(

Citat från: TonyTonka skrivet  3 augusti 2016 kl. 19:58:59
Varje gång så bytte jag självklart lösenord, men det var mycket irriterande att se att spam skickats ut från min mail-address.  :-\
Det är tyvärr ett vanligt problem nuförtiden att många spammare förfalskar avsändaradressen, så att personen som står som avsändare är helt oskyldig och är bara någon adress som spammarna har hittat på nätet eller dylikt. Det behöver alltså inte betyda att lösenordet har kommit på orätta händer, utan det är ganska vanligt att man förfalskar brevhuvuden för att få det att se ut som att någon helt oskyldig skickat spammeddelandena.

Tyvärr är SMTP-protokollet så pass osäkert att det inte är någon konst för i stort sett vem som helst att få det att se ut som att mail skickas från vilken e-postadress som helst.
Skrivet av TonyTonka
 -  3 augusti 2016 kl. 19:58:59
Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  3 augusti 2016 kl. 19:49:13
För de allra flesta fungerar mailutskick från Dubbningshemsidan som de ska, men jag har hört ett fåtal personer säga att de inte fått mailen; så det är inte första gången. Jag vet inte om de aktuella mailen av misstag hamnar i någon spammapp, om de bortsorteras helt p.g.a. spamklassning eller om vissa mailservrar inte "tycker om" Dubbningshemsidans server.

Den här gången kan det försvåras av att det de senaste 4 - 5 dagarna förekommer spamattacker med hundratusentals spam som skickas genom botnet, som gör att legitima mail kan försvinna eller sorteras bort i och med den oerhörda mailvolymen. Jag tror att dessa spam har förfalskade headers och alltså inte går genom Dubbningshemsidans server, men i och med att det står som avsändare kan det ändå innebära att många mailservrar sorterar bort även legitima mail då de har samma avsändaradress. För att ta det säkra före det osäkra har jag bytt alla mina lösenord, ifall det faktiskt är någon som lyckats att hacka Dubbningshemsidans mailserver.

Hursomhelst har jag manuellt aktiverat ditt användarkonto nu, så nu ska du kunna logga in som vanligt igen. I samband med det här ska du ha fått ett mail om att du är aktiverad, men det är förstås tänkbart att även det mailet kommit bort så att du inte sett det...


Tack så mycket. :)

Tyvärr finns det inget mail om att jag blivit aktiverad, så det är troligt att det också har kommit bort.  :-\

Nu vet jag inte om det är spamattacker, men ibland så har jag märkt att det skickats minst 50 mail (som skickats till samtliga av mina kontakter) från den e-post-adress som jag nu ersatt, där det kan stå "hi dear", "its been a long time" och dylikt i ämnesraden, medan mailet i sig bara innehöll en spamlänk.

Varje gång så bytte jag självklart lösenord, men det var mycket irriterande att se att spam skickats ut från min mail-address.  :-\

Jaja, nu är jag tillbaka i alla fall.  :D

Skrivet av Daniel Hofverberg
 -  3 augusti 2016 kl. 19:49:13
För de allra flesta fungerar mailutskick från Dubbningshemsidan som de ska, men jag har hört ett fåtal personer säga att de inte fått mailen; så det är inte första gången. Jag vet inte om de aktuella mailen av misstag hamnar i någon spammapp, om de bortsorteras helt p.g.a. spamklassning eller om vissa mailservrar inte "tycker om" Dubbningshemsidans server.

Den här gången kan det försvåras av att det de senaste 4 - 5 dagarna förekommer spamattacker med hundratusentals spam som skickas genom botnet, som gör att legitima mail kan försvinna eller sorteras bort i och med den oerhörda mailvolymen. Jag tror att dessa spam har förfalskade headers och alltså inte går genom Dubbningshemsidans server, men i och med att det står som avsändare kan det ändå innebära att många mailservrar sorterar bort även legitima mail då de har samma avsändaradress. För att ta det säkra före det osäkra har jag bytt alla mina lösenord, ifall det faktiskt är någon som lyckats att hacka Dubbningshemsidans mailserver.

Hursomhelst har jag manuellt aktiverat ditt användarkonto nu, så nu ska du kunna logga in som vanligt igen. I samband med det här ska du ha fått ett mail om att du är aktiverad, men det är förstås tänkbart att även det mailet kommit bort så att du inte sett det...
Skrivet av Gäst
 -  3 augusti 2016 kl. 18:58:30
Mitt användarnamn är TonyTonka förresten, mitt namn kom inte med i inlägget jag skrev ovanför.  :(
Skrivet av Gäst
 -  3 augusti 2016 kl. 18:56:49
Jag skulle byta min email-address på mitt konto, och fick därför veta att jag var tvungen att aktivera kontot på nytt för att ändrigarna skulle kunna sparas. Det stod att jag skulle få ett nytt aktiveringsmail på min nya mail med en kod så att jag kunde låsa upp kontot igen, men nu har det snart gått ett dygn och jag har fortfarande inte fått någon kod, vilket betyder att jag nu är utelåst från mitt konto, vad ska jag göra?  :(