Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Noaks Ö!!!

Startat av Cadpig, 8 januari 2008 kl. 09:49:50

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Cadpig

På söndag börjar Noaks Ö på Barnkanalen. En av de absolut bästa tecknade serierna någonsin!

Erika

Tack för tipset, jag gillar också "Noaks ö". :)

Cadpig

Härligt! Vad finns det att inte gilla med den filosofiska serien från skaparna av De Vilda Djurens Flykt (som gav mig men som barn men som jag uppskattar i dagsläget).

Daniel Hofverberg

Jag känner inte ens till Noaks ö, mer än att jag kommer ihåg namnet från tablåer förr om åren, men det kanske är värt att ge den en chans. Vågar jag gissa att den är dubbad av Eurotroll?

Erika

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  9 januari 2008 kl. 01:36:10
Jag känner inte ens till Noaks ö, mer än att jag kommer ihåg namnet från tablåer förr om åren, men det kanske är värt att ge den en chans. Vågar jag gissa att den är dubbad av Eurotroll?


Ja, det är Eurotroll som dubbat serien. Tror tv-serien gick för första gången på svensk tv omkring 1999. Det är nog enda tv-serien jag kan minnas som alla i min klass följde trots att vi var för "gamla" för det.  :D

Cadpig

Om jag inte misstar mig så gick den till och med tidigare än så, -97 kan jag sträcka mig till. Jag gick i fyran när jag såg den för första gången. Långt ifrån alla i min klass följde den, men så var ju majoriteten hjärndöda också.

Dan Ekborg i rollen som Noak.
Jörgen Lantz som Sacha (som en av mina kaniner är döpt efter)
Hmmm, Reine Brynolfsson som Nicke (eller var det Micke?).
Iren Lindh som mammuten Salome

med flera.

Akilles

Sharon Dyall är la med också som nån apa eller nått

Cadpig

Finns bara tre apor med i serien (och en bunt stumma halvapor?), och de är av hankön. Om inte Betty eller vad hon heter överlevde skeppsbrottet.

Erika

Citat från: Cadpig skrivet 21 januari 2008 kl. 16:57:13
Finns bara tre apor med i serien (och en bunt stumma halvapor?), och de är av hankön. Om inte Betty eller vad hon heter överlevde skeppsbrottet.

Spoiler






Betty överlevde aldrig skeppsbrottet, men lite längre in i serien dyker en kvinnlig gorilla vid namn Sussie upp.

Cadpig


Cadpig

Noaks Ö började om från början förra söndagen efter ett längre uppehåll då konstiga Barnkanalen avbröt serien mitt i. Det verkar vara jubelidioter som sitter vid spakarna där.

Cadpig

Jag missade dagens avsnitt!!! IGEN! Samma avsnitt jag bommade att spela in senast de körde serien!!! Ingen som har bandat det?

Tyret

Fanns det inga elaka eller något ont på den ön eller fanns det bara snälla? :D

Cadpig

Serien har som de flesta vet pågått i nu två veckor. Episod 12 gick idag, det vill säga det avsnitt jag hittills lyckats missa de två föregående gångerna serien gick! Yes!

"Fanns det inga elaka eller något ont på den ön eller fanns det bara snälla?"

Nicke och hans "hundar"/hyenor antar jag. Även om Rocko allt som oftast förklarar Nickes uppförande med att det "finns för mycket människa i honom". lejonet var också ganska drygt för att inte säga mordiskt till en början. Sedan har jag för mig att de fick med sig en otrevlig jäkel från Madagaskar i något avsnitt men jag minns inte vad han var för ett sorts djur.

Cadpig

Och otroligt nog så gör Barnkanalen det igen!!! De avbryter serien mitt i! Avsnitt 26 av 39 gick igår och idag visades ingenting. VARFÖR!?!?!