Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Phineas och Ferb

Startat av Simon, 6 augusti 2009 kl. 15:59:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Simon

Röster i Phineas och Ferb

Sam Molavi - Phineas
Elina Raeder - Candace
Myrra Malmberg - Mamman
Niels Pettersson - Jeremy (säsong 1)

Någon som vet några andra?

Daniel Hofverberg

Tack för listan. Tyvärr har jag inte lyckats att identifiera fler än dessa, i och med att Disney Channels credits bara anger rösterna i grupp. Under hösten kommer serien dock att visas på SVT i Disneydags, så jag hoppas att de därigenom sätter ut kompletta dubbcredits under sluttexterna så man får reda på resterande roller.

Lisa


Nån som vet nått mer om Sam Molavi?? Ålder tex?

Simon

Jag gissar att han är ungefär 11-13 för hans röst är lite mörkare i de nya avsnitten.

Jacob

#4
Alla svenska röster_

Phineas         Sam Molavi
Candace         Elina Raeder
Ferb         John Åström
Isabella      Nora Nilsson
Mamma         Myrra Malmberg
Pappa         Kim Sulocki
Dr Doofenshmirtz   Andreas Nilsson
Jeremy         Niels Pettersson
Stanky         Joakim Jennefors
Gretchen      Amanda Jennefors
Jenny         Mikaela Tidermark
Stacy         Marie Serneholt
Buford         Carl-Magnus Lilljedahl
Major Monogram      Jan Åström
Gru Garcia Shapiro   Annica Smedius
Rick         Ole Ornered
Haney         Ole Ornered
Barn 1         Carl-Magnus Lilljedahl
Barn 2         Love Becker
Barn 3         Daniel Melén
Dator         Annica Smedius
Parkvakt      Joakim Jennefors

Övriga röster:      Lars Säfsund
         Michael Blomqvist
         Peter Sjöquist
         Anna Nordell
         Jakob Stadell
         m.fl.

Titelsång:      Oskar Nilsson
         Lars Säfsund


Edit: Gjort inlägget läsligt genom att ta bort rörelse- och skuggeffekter. /Daniel

_Alexander_

Vem är det som gör Phineas röst i de senaste avsnitten? Det står fortfarande Sam Molavi i creditsen, men det är definitivt inte han.
Det är väl ca 5-6 avsnitt kanske han har en ny röst i, riktigt tråkigt och irriterande.

Daniel Hofverberg

#6
I creditsen till "långfilmen" (45 minuter) Phineas & Ferb - Sommaren den är din har Phineas crediterats som Benjamin Tesfazion. Jag kommer inte ihåg hur Phineas röst lät i de senaste avsnitten av serien, men det låter väl troligt att det är samma skådis även där.

Jag vill minnas att jag ska ha sett credits även till något avsnitt av serien där någon annan än Sam Molavi crediterats för rollen, men jag hittar inte åt den på rak arm.

Jag håller med att den nya rösten inte var helt lyckad, och framförallt skiljer sig lite för mycket från Sams röst.

_Alexander_

Japp, det är samma röst i den "filmen" som i de andra avsnittet som inte Sam medverkar i, hans nya röst har alldeles för lite attityd och skådisen inte alls lika bra, hoppas det inte blir permanent, men risken finns väl att Sams röst har blivit alltför vuxen nu...
Kul att få namnet på nya skådisen i alla fall, även om jag hoppas att det inte är ett permanent byte.

Daniel Hofverberg

Jag har nu pratat med Benjamin Tesfazion, och har fått beskedet att han har tagit över som Phineas permanent fr.o.m. augusti, och Sam Molavi kommer inte tillbaka.

Tyvärr har tydligen Sam Molavi hamnat i målbrottet, och därmed var det inte längre möjligt för honom att spela Phineas. Lite tråkigt, om än fullt förståeligt...

gstone

Vist görs väl morfarn av Ole Ornered ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

moviefan

Jag har börjat gilla den här serien, den är underhållande och lite rolig. Visst  har den samma regissör som till The Simpsons ?  ;)

gstone

Citat från: moviefan skrivet 13 april 2020 kl. 17:58:09
Jag har börjat gilla den här serien, den är underhållande och lite rolig. Visst  har den samma regissör som till The Simpsons ?  ;)

Nästa samma som Family Gu säsong 1 till 3 ! :D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

moviefan

Har långfilmen visats på Disney Channel och XD ? 

Simon Axelsson

Citat från: moviefan skrivet 16 april 2020 kl. 17:40:28
Har långfilmen visats på Disney Channel och XD ?

Den andra dimensionen menar du? Jo, det vill jag minnas
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

moviefan

Citat från: Simon Axelsson skrivet 16 april 2020 kl. 18:01:39
Den andra dimensionen menar du? Jo, det vill jag minnas

Det är den jag menar.