Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Looney Tunes kortfilmer 1942-2008 - Dubbningar?

Startat av Daffy Duck, 5 november 2016 kl. 16:19:46

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

MOA

Looney Tunes 1942 finns på IPTV,heter nog de för & int förväxla de med moderna Looney Tunes

Disneyfantasten

Vi vet ju alla att det är Pepe Le Pew som jagar katten, men här verkar det vara så att säga ombytta roller om ni förstår vad jag menar;


https://www.youtube.com/watch?v=C6Oqfik-huQ

gstone

Jag skulle vilja ha någon slags lista över rösterna i Snurre Sprätt / Hjulben - Filmen.


Bara för att göra detta lättare för mig.

Kan någon hjälpa mig ?

Är det någon mer person med i den svenska dubbningen förutom Mikeal Roupé ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Oskar

Citat från: gstone skrivet 27 augusti 2023 kl. 23:58:15Jag skulle vilja ha någon slags lista över rösterna i Snurre Sprätt / Hjulben - Filmen.


Bara för att göra detta lättare för mig.

Kan någon hjälpa mig ?

Är det någon mer person med i den svenska dubbningen förutom Mikeal Roupé ?
På orginaldubb är bl.a Staffan Hallerstam eller Steve kratz som surre sprätt, i övriga roller bl.a Gunnar ernblad m.m.
På omdubb är Mikael roupé, Gizela Rasch, Kenneth milldoff, Håkan mohede, ev Peter Sjöqvist, ev ole Ornered och ev Adam Fietz.

gstone

Citat från: Oskar skrivet 28 augusti 2023 kl. 03:29:59På orginaldubb är bl.a Staffan Hallerstam eller Steve kratz som surre sprätt, i övriga roller bl.a Gunnar ernblad m.m.
På omdubb är Mikael roupé, Gizela Rasch, Kenneth milldoff, Håkan mohede, ev Peter Sjöqvist, ev ole Ornered och ev Adam Fietz.
Tack så mycket snälla Oskar 🙏☺️


Det var omdubben jag menade 😉
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Citat från: Oskar skrivet 28 augusti 2023 kl. 03:29:59På orginaldubb är bl.a Staffan Hallerstam eller Steve kratz som surre sprätt, i övriga roller bl.a Gunnar ernblad m.m.
På omdubb är Mikael roupé, Gizela Rasch, Kenneth milldoff, Håkan mohede, ev Peter Sjöqvist, ev ole Ornered och ev Adam Fietz.
Du är väldigt hjälpsam tack ☺️🙏❗️
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Citat från: Oskar skrivet 28 augusti 2023 kl. 03:29:59På orginaldubb är bl.a Staffan Hallerstam eller Steve kratz som surre sprätt, i övriga roller bl.a Gunnar ernblad m.m.
På omdubb är Mikael roupé, Gizela Rasch, Kenneth milldoff, Håkan mohede, ev Peter Sjöqvist, ev ole Ornered och ev Adam Fietz.
Jag skulle gissa att omdubben var gjord i Köpenhamn.

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Oskar

Citat från: gstone skrivet 28 augusti 2023 kl. 08:17:51Jag skulle gissa att omdubben var gjord i Köpenhamn.
Eventuellt i Stockholm för vissa skådespelare.

Steffan Rudvall


Citat från: gstone skrivet 28 augusti 2023 kl. 08:17:51Jag skulle gissa att omdubben var gjord i Köpenhamn.
Citat från: Oskar skrivet 28 augusti 2023 kl. 08:25:02Eventuellt i Stockholm för vissa skådespelare.
Tvärtom skulle jag nog tro, den är såpass sen att den nog är dubbad av Sun Studio i Stockholm men att dem från Köpenhamns ensemblen är inspelade i Köpenhamn.

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 28 augusti 2023 kl. 08:55:42Tvärtom skulle jag nog tro, den är såpass sen att den nog är dubbad av Sun Studio i Stockholm men att dem från Köpenhamns ensemblen är inspelade i Köpenhamn.
Gjords omdubbnngen för DVD , VHS eller Cartoon Network ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 28 augusti 2023 kl. 08:55:42Tvärtom skulle jag nog tro, den är såpass sen att den nog är dubbad av Sun Studio i Stockholm men att dem från Köpenhamns ensemblen är inspelade i Köpenhamn.
Så den gjords inte sammanband med dubbningarna av kortfilmerna ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.