Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Omröstning; Pennfilm

Startat av Lilla My, 3 augusti 2011 kl. 17:52:31

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Vilken av Pennfilms hittills filmer tycker du är bäst?

Resan till Melonia
5 (33.3%)
Dunderklumpen
1 (6.7%)
Hundhotellet
2 (13.3%)
Sagan om Karl-Bertil Jonssons julafton
7 (46.7%)

Antal personer som röstat: 15

Lilla My

Resan till Melonia står mig nära så jag skulle gett den min röst. Alla de andra är däremot nostalgi för mig vilket Resan inte är, då jag såg den första gången som 11-åring. Min släkt ser på Karl-Bertil varje julafton och jag valde att ha med den på listan trots att Tage skrev manuset/boken :)

Elios

Tycker Resan till Melonia tycker jag har den där ordentliga kärnan så den får min röst.  ;D

E

Gammalt ämne men dom har också gjort Lilla Spöket Laban-filmerna, Lilla Anna och Långa Farbrorn och Emil och Ida i Lönneberga så du kanske kan ta med dom också

Men i alla fall: Hundhotellet är nog min favorit för den gick mycket på SVT i December varje år när jag var liten

Disneyfantasten

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 16 november 2019 kl. 20:59:36
Men i alla fall: Hundhotellet är nog min favorit för den gick mycket på SVT i December varje år när jag var liten

Jag får nog hålla med här, jag såg om filmen tidigare i vår och den var bättre än jag mindes den!  :) (jag brukar i vanliga fall inte vara särskilt förtjust i Per Åhlin/Pennfilms produktioner, men Hundhotellet är enligt mig den bästa av dem)

Den har flera roliga repliker och rollbesättningen är välgjord av samtliga inblandade!  :) (speciellt Hasse Alfredsson)

Elios

Kan säga att jag gillar alla deras filmer.  ;D

Elios

Undrar om dom har någon tanke på att göra en ny film snart kanske. Visst börjar Per Åhlin bli till åren men kanske en kortfilm?   ;D

MOA

Ser Karl-Bertil Jonsson varje jul så den röstar jag på

Elios

Hade velat se dem med Emil i Lönneberga och se hur det ser ut med dagens teknik.   ;D

Elios

Vad står egentligen Penn för i Pennfilm?^^

Lilla My

Citat från: Elios skrivet 24 december 2020 kl. 02:07:13
Vad står egentligen Penn för i Pennfilm?^^

En penna... En sådan du ritar med.

MOA

Ska se Karl-Bertil Jonsson med familjen ikväll

Elios

Citat från: Lilla My skrivet 24 december 2020 kl. 05:49:44
En penna... En sådan du ritar med.

Pennafilm. Tänkte på Sean Penn när jag såg det.^^

Will Siv


Mathilda Gustafsson

Det är ju bara en av de som har blivit tradition det säger ju sitt.

MOA

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 19 februari 2023 kl. 18:10:53Det är ju bara en av de som har blivit tradition det säger ju sitt.
& även teater & långfilm för dom som vill se