Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Who farmed roger rabbit

Startat av Samlaren, 15 november 2019 kl. 11:35:02

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Samlaren

Jag har för mig att den filmen ska finnas på svenska

Vilka har isånnafall dubbat den.

Anders M Olsson

Citat från: Samlaren skrivet 15 november 2019 kl. 11:35:02
Jag har för mig att den filmen ska finnas på svenska

Vilka har isånnafall dubbat den.

Jag förutsätter att du menar Who Framed Roger Rabbit, dvs Vem satte dit Roger Rabbit på svenska.

Nej, såvitt jag vet har den aldrig dubbats till svenska. Den var textad både på bio och på VHS, DVD och Blu-ray.

Daniel Hofverberg

Nej, Vem satte dit Roger Rabbit har mycket riktigt inte dubbats till svenska.

Och Who farmed Roger Rabbit har definitivt inte dubbats, då det inte finns någon sådan film... ;)

TonyTonka

Jag vet inte om det räknas, men det finns en svenskspråkig musiksaga med "Vem satte dit Roger Rabbit". :)
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Elios

Den har inte dubbats men man tyckte kanske den skulle ja dubbats. Men det lär ju aldrig hända.  ::)

Anders M Olsson

Vem satte dit Roger Rabbit hade 11-årsgräns vid den svenska biopremiären 1988. Då fanns inte "medföljarregeln" ännu (infördes 1991), så 11 år var en hård gräns. Inga yngre tilläts se filmen, inte ens i vuxens sällskap.

Så det fanns inget behov av att dubba filmen för att de mindre, icke läskunniga, barnen skulle ha glädje av den.

Elios

Aha. Där ser jag att då kan utbudet varit att många 12-14 åringar då såg t. ex Rambo-filmerna.  ;D

Elios

Den nya Jojo Rabbit kommer den vara någon form av uppföljare till denna?^^

Simon Axelsson

Citat från: Elios skrivet 26 december 2019 kl. 17:59:37
Den nya Jojo Rabbit kommer den vara någon form av uppföljare till denna?^^

Nej, Jojo Rabbit är en "anti-hate satire" av Taika Waititi. Dess handling, enligt Filmstaden, är följande: "En andra världskriget-satir om en ensam tysk pojke vars världsbild vänds upp och ned när han upptäcker att hans mamma gömmer en ung judisk flicka på vinden. Med hjälp av sin idiotiska låtsasvän Adolf Hitler måste han nu konfrontera sina nationalistiska fördomar."
Jag ser fram emot den, det är Taika Waititi (Thor: Ragnarök och What We Do In The Shadows) som har gjort den trots allt.

"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

gstone

roger rabbit  var med i Disney on ice 1995 och den föreställingen hade svenskt tal.

Undrar vem som spelade honom där ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Tydligen var det tänkte att Darrell Van Citters  skulle regisera animationen innan Richard Williams till slut fick jobbet.

Eric Goldberg skulle också ha regiserat animationen för en uppföljare om det blivt av,.,
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.