Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Fel på Ordleken

Startat av ddubbning, 26 september 2018 kl. 22:21:36

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

ddubbning

Jag tror att det har blivit något fel på Dubbningshemsidans ordlek.

När man startar en spelomgång är det tomt över en av rutorna, det står alltså inget omkastat ord att skriva i rutan.
När man sedan är klar och ser svaren står det så här vid platsen för luckan utan ord: "Ditt svar:
Rätt svar:
Fel svar! 0% överensstämmande - 20 sekunders tidstillägg"  Det ges alltså inget rätt svar för rutan och det går alltså inte att veta vad som skulle ha stått över den.

Den tomma rutans position på spelsidan varierar men den finns alltid med.

Daniel Hofverberg

Det var märkligt - jag känner igen det, och trodde att jag hade fixat det felet för någon månad sedan... ???

Jag får undersöka det närmare när jag kommer hem till Sverige igen. Det borde inte vara så svårt att åtgärda.

Tack för att du sagt till. :)

ddubbning


Elios


Daniel Hofverberg

Hmm, jag trodde att det var löst sedan lång tid tillbaka... Är det inte det?

I så fall får jag kolla upp det.

Elios

#5
Just nu är felet mest att när man ska skriva in vilket ord det är så bara trycker den in en massa bokstäver man inte ens har skrivit. Liksom skriver du in ett A så kan det tyå bli 7 stycken A.
Oerhört störigt. ???
Vad gäller det andra så är det nog fixat.  ::)

Daniel Hofverberg

Det låter väldigt märkligt - jag har testat nu, men för mig verkar ordleken fungera bra...

Kan det tänkas vara kompatibilitetsproblem? Vilken webbläsare använder det? Har du testat med mer än en?

Anders M Olsson

Jag testade precis ordleken och felet som Elios skriver om kan jag inte få fram.

Däremot finns felet med det tomma ordet enligt ddubbnings rapport kvar!

Daniel Hofverberg

Citat från: Anders M Olsson skrivet  5 april 2019 kl. 16:28:38
Däremot finns felet med det tomma ordet enligt ddubbnings rapport kvar!
Aj då, då ska jag se över det snarast.

Tack för att du upptäckte det - jag måste ha haft oturen (eller turen) att inte få felet när jag testat...

Elios

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  5 april 2019 kl. 17:40:33
Aj då, då ska jag se över det snarast.

Tack för att du upptäckte det - jag måste ha haft oturen (eller turen) att inte få felet när jag testat...

Ska se om jag kan förklara. Om du testar skriva in kanske om ordet är Peter Sjöquist så står det ju då första bokstaven i namnet P och när du sen skriver in då E kanske det inte händer något men om du skriver sen typ T så vrider det till och den lägger till en bokstav du inte skrev just då. Jag använder min mobil men jag vill minnas att det även har varit på datorn en gång och samma sak har uppstått där.  ???

Elios

Jag har testat nu på datorn och där verkar det funka bra. Måste vara så att det kladdar när man försöker på mobilen.
Någon annan som kan testa?  ::)