Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Skönheten och Odjuret (Emma Watson)

Startat av TonyTonka, 27 februari 2017 kl. 16:49:00

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Anders M Olsson

Den kommer den 31 juli i tre versioner: DVD, Blu-ray och 3D Blu-ray.

moviefan

Citat från: Anders M Olsson skrivet 15 maj 2017 kl. 15:44:52
Den kommer den 31 juli i tre versioner: DVD, Blu-ray och 3D Blu-ray.

Trodde den skulle komma senare.

moviefan


Alexander


Disneyfantasten

Citat från: Alexander skrivet 28 februari 2017 kl. 21:49:07
Tycker inte heller själv de var så farliga. Men om man jämför med Live action filmerna så var dem värre.

Jag tycker precis tvärtom! Uppföljarna berättar bara nya historier.

Jag gillar inte längre de nya spelfilmerna (kanske med ett fåtal undantag), jag tycker att de tecknade filmerna ska bevaras och tilltalas av allmänheten.

De nya spelfilmerna är mer gjorda för ungdomar och vuxna. Jag hoppas verkligen att Lasseter lyckas få slut på detta. Jag tycker att Disney ska koncentrera sig på originella idéer!

moviefan

Citat från: Disneyfantasten skrivet 21 september 2017 kl. 16:09:58
Jag tycker precis tvärtom! Uppföljarna berättar bara nya historier.

Jag gillar inte längre de nya spelfilmerna (kanske med ett fåtal undantag), jag tycker att de tecknade filmerna ska bevaras och tilltalas av allmänheten.

De nya spelfilmerna är mer gjorda för ungdomar och vuxna. Jag hoppas verkligen att Lasseter lyckas få slut på detta. Jag tycker att Disney ska koncentrera sig på originella idéer!

Håller med dig, nya möjligheter är bättre än att göra om filmer som redan finns.

moviefan

När det gäller låtarna, så tycker jag mycket om Evermore, den är så fin.  :D

Erika

Citat från: moviefan skrivet 26 januari 2018 kl. 16:29:19
När det gäller låtarna, så tycker jag mycket om Evermore, den är så fin.  :D

Håller med. :)

moviefan

Citat från: Erika skrivet 26 januari 2018 kl. 20:06:01
Håller med. :)

Är den specialskriven för  denna filmversion ? Den är ju inte med i originalet, eller broadway. 

Erika

Citat från: moviefan skrivet 26 januari 2018 kl. 20:10:24
Är den specialskriven för  denna filmversion ? Den är ju inte med i originalet, eller broadway.

Japp, den är specialskriven för 2017 års filmatisering.

moviefan

#55
Citat från: Erika skrivet 26 januari 2018 kl. 20:14:16
Japp, den är specialskriven för 2017 års filmatisering.

Är det fler låtar som är specialskrivna för denna version ?  Jag hittade på youtube, klipp där animerade jämförs med nya versionen.


https://www.youtube.com/watch?v=vOFa-KT6fwo

moviefan

Vilka låtar i 2017 versionen tycker ni är lika bra som versionerna i 91 års version ?

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 17 mars 2017 kl. 19:45:14
Jag har tyvärr ännu inte fått någon komplett creditlista till Skönheten och odjuret, men har nu i alla fall fått en lista på de större rollerna. Så i brist på annat kommer den här:

Belle – Emmi Christensson
Odjuret – Daniel Engman
Gaston – Christopher Wollter
Maurice – Niklas Falk
LeFou – Andreas Rothlin Svensson
Lefou (sång) – Lucas Krüger
Lumiere – Albin Flinkas
Cadenza – Rolf Christianson
Mme. De Garderobe – Karolina Andersson
Plumette – Tove Edfeldt
Agathe – Odile Nunes
Chip – Vilgot Hedtjärn
Cogsworth – Per Arne Wahlgren
Mrs. Potts – Vanna Rosenberg

Inte så konstigt att det var svårt att känna igen Belles röst från trailern, då jag nog knappt ens har hört hur Emmi Christensson låter. Har hon ens varit med i någon tidigare dubbning...?

Vilka är Karolina Andersson och Per-Arne Wahlgren är någon som vet någon om dom ?

Från vad jag har hitta värkar Wahlgren vara en Opra sångar. Men är det någon som vet mer om.

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: Alexander skrivet 28 februari 2017 kl. 20:23:38
Jag tycker själv att deras Direkt-till-video uppföljare var värre än det här som folk verkar klaga på.

Ursäkta att jag frågar, men hur kommer det sig att du tycker att DisneyToons uppföljare är värre än de nya remake-versionerna? (trots att uppföljarna bara berättar nya historier)

Alexander

#59
Citat från: Disneyfantasten skrivet 10 juni 2018 kl. 09:45:32
Ursäkta att jag frågar, men hur kommer det sig att du tycker att DisneyToons uppföljare är värre än de nya remake-versionerna? (trots att uppföljarna bara berättar nya historier)

Jag har inget emot DisneyToon uppföljarna, men jag kan se att de uppföljarna som försökte ändra på den första filmens budskap/berättelses slut för mycket skadade nog njutningen av första filmen mer än vad de borde t.ex Pocahontas 2: Resan till en annan värld. Första Pocahontas filmens budskap blir inte lika starkt när man tar tvåan i beräkning, oavsett om man tycker om tvåan eller inte. Medan man kan se på en live-action remake och om man inte tycker om den så gör det inget för den har inga kopplingar till den tecknade.
Jag hoppas du förstår lite hur jag tänker, man får ju tolka som man vill.