Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Dubbröster i Beck-filmerna

Startat av jimstrom, 21 september 2020 kl. 21:54:48

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

jimstrom

Hej har dom senaste veckorna kollat in Beckfilmerna med Gösta Ekman, och dom är ju som bekant tysk-svenska samproduktioner, så ibland så dyker det upp tyskar i rollerna. I dom senare filmerna är dom dessutom dubbade.

Dubbrösterna låter bekanta, men är tyvärr inte dokumenterade någonstans.

Dessa roller rör det sig om:

Mannen på Balkongen:

Miroslav Dragan - skådisen är tysk, men läser tydligen in sina repliker på svenska, så ingen dubb där.

Olof Fransson - (Har bara ett fåtal repliker, men rösten passar inte riktigt ihop med karaktären)

Polismördaren:

Kia - ? (I podden från Beck till Bron tycktes det att rösten lät lik Tova Magnusson Norling)

Kapten Bertil Mård - ? (Genom att gå på ovanstående information så misstänker jag Bernt Ström)

Gunnar Danielsson - ?

Stockholm Maraton:

Ypsilon - Thomas Norström

Monica Lundin - ?

Tack på förhand!
"Det finns ingen varnings skylt dumskalle, därför att jag stal den." - Kung Koopa (Super Mario Brödernas Super Show)

gstone

Kan någon berätta vilka karaktärer i respektive Beck filmer som spelas av folk som också dubbar ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

jimstrom

Om du är intresserad så:

i Polismördaren dyker Mattias Knave upp som mekanikern Mats.

Och i första Peter Haber Beckfilmen - Lockpojken har Stefan Karlsén en liten roll som Tunnelbane Trafikledare.
"Det finns ingen varnings skylt dumskalle, därför att jag stal den." - Kung Koopa (Super Mario Brödernas Super Show)

gstone

Magnus Mark är med i en film  :D

Han är rätt stor inom dubbning ! ;D ;)
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.