Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Annelie Berg

Startat av Kloppstock, 19 februari 2006 kl. 21:55:23

Föregående ämne - Nästa ämne

BPS, Daniel Hofverberg och 4 gäster tittar på detta ämne.

Kloppstock

Nja byt inte riktigt än tack...när vi nu har Fröken Berg på tapetern

Gillar henne mycket som röstskådis.har alltid varit ett litet smyg fan av henne.
ni nämde att hon varit programledare, syftar ni på radio då..var hon inte programledare för något program på kanal:"Lugna Favoriter"?
eller syftar ni kanske på TV ochså?

Är en bra sångerska ochså. skulle gärna vilja höra några fler allster än i dubbningsamanhang, har ju varit körare ochså..bakom landets största artister nämde någon, nyfiken på vilka artister? kan nån ge exempel på låtar?
har en obekräftad uppgift om att hon ochså sjungit med stjälvaste "Carola" i sinn ungdom i någon grupp som hette "Tre Tjejer" tror jag.






Daniel Hofverberg

Annelie har mycket riktigt varit programledare i radio, på ex. Lugna favoriter - inte på TV. Mer ingående information om hennes sång- och körerfarenheter har jag tyvärr inte, men det kanske någon annan har...?

Jag tycker också mycket bra om Annelie, både som skådis och sångerska.

clash

#2
Då ett ämne spårade ut helt p.g av debatt om henne tänkte jag att man kunde säga sina åsikter här. Personligen vill jag inte höra henne och tycker tyvärr inte att hon e en särskilt bra skådis då jag anser att hon saknar inlevelse och inte e så bra på att förställa rösten, även om en massa andra gör det. Men ni kan ju säga vad ni tycker.
Pepper Ann//Winx Club/Trollz/Creepschool äger

Daniel Hofverberg

Okej, jag har nu flyttat över de inlägg i det förra ämnet som inte hade det minsta med ämnet att göra till den här tråden. De inlägg som på något sätt berörde ämnet eller tidigare inlägg har jag dock tvingats ha kvar där, eftersom det annars skulle verka "avbrutet"...

chribbe

Citat från: Kloppstock skrivet 19 februari 2006 kl. 21:55:23
Nja byt inte riktigt än tack...när vi nu har Fröken Berg på tapetern

Gillar henne mycket som röstskådis.har alltid varit ett litet smyg fan av henne.
ni nämde att hon varit programledare, syftar ni på radio då..var hon inte programledare för något program på kanal:"Lugna Favoriter"?
eller syftar ni kanske på TV ochså?

Är en bra sångerska ochså. skulle gärna vilja höra några fler allster än i dubbningsamanhang, har ju varit körare ochså..bakom landets största artister nämde någon, nyfiken på vilka artister? kan nån ge exempel på låtar?
har en obekräftad uppgift om att hon ochså sjungit med stjälvaste "Carola" i sinn ungdom i någon grupp som hette "Tre Tjejer" tror jag.







Jag tycker också att Annelie är en mycket bra röstskådespelerska, sångerska och speaker. Hennes röst ger en känsla av behaglighet.

Daniel Hofverberg

Precis min åsikt. Hon har en mycket behaglig röst, och passar utmärkt både som skådis, sångare och speaker. På sistone har jag hört henne allt oftare som berättarröst till dokumentärer och annat (främst på TV4 och deras dotterkanaler), och jag måste säga att hon är mycket bra som speaker/berättare.

Däremot har det ju hänt ibland att hon fått roller hon kanske inte riktigt passar för, men det är ju inte hennes fel. Ett exempel är ju My Little - God jul med Minty nu i december, där de få skådisar som medverkade spelade 4 - 5 roller vardera - det kan ju ingen klara av med riktigt bra resultat, även om hon var fullt godkänd även där...

Peter

Hon är fullständigt klockren i de svenska dubbningarna av He-Man och Pokémon.  Hon bär sina roller med ett övertygande sätt, det låter aldrig dåligt förställt som det ibland kan göra i vissa svenska dubbningar.
----
Peter

Paladin85

Hm...känner igen namnet men kan inte placera henne. Kan någon hänvisa lite till hennes meriter, typ, vem hon spelar i Pokémon osv :)

clash

Tyvärr spelar hon Jessie, du har nog hört henne som Sailor Moon med. Och som Clover i Tottaly Spies.
Pepper Ann//Winx Club/Trollz/Creepschool äger

chribbe

Citat från: clash skrivet 25 februari 2006 kl. 22:06:38
Tyvärr spelar hon Jessie, du har nog hört henne som Sailor Moon med. Och som Clover i Tottaly Spies.

...och som speaker i "dålig lukt-borttagarreklamen"  ;)

Christian Hedlund

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 20 februari 2006 kl. 01:03:55
Annelie har mycket riktigt varit programledare i radio, på ex. Lugna favoriter - inte på TV. Mer ingående information om hennes sång- och körerfarenheter har jag tyvärr inte, men det kanske någon annan har...?

Jag tycker också mycket bra om Annelie, både som skådis och sångerska.


Annelie Berg är programledare och stationsröst på Lugna Favoriter. Detta stämmer mycket väl.
Lita på mig, min sambo är programledare där och jag började på stationen själv idag :)
Christian Hedlund
Voice Actor - Content Creator
Youtube.com/1man20voices
Rostskadespelarna.se
1man20voices.com

Christer

Hörde dig precis på Rix FM Christian, trafiknyheter. Lät bra :)

Christian Hedlund

Citat från: Christer skrivet 17 mars 2006 kl. 09:04:24
Hörde dig precis på Rix FM Christian, trafiknyheter. Lät bra :)

Jaha .. jasså .. kul!
Tack så mycket.

Sitter bredvid Annelie nu .. någon som vill fråga nått?
Christian Hedlund
Voice Actor - Content Creator
Youtube.com/1man20voices
Rostskadespelarna.se
1man20voices.com

Soscla


Annelie Berg...vad mer kan man någonsin önska sig för ett komplett liv? Åh! *dreglar lite i beundran*
När jag hör hennes röst...jag hoppar bara upp och ner av lycka  XD. Om man dessutom skulle låta henne sjunga en duett med säg..ja.. Joakim Jennefors, då kan jag allvarligt talat dö lycklig. (Därför gillar jag introt till Pokemon ^^ ). Det var nog allt jag hade att tillägga.
It's so fluffy I'm gonna die!

Christian Hedlund

Citat från: Soscla skrivet 29 mars 2006 kl. 22:30:06

Annelie Berg...vad mer kan man någonsin önska sig för ett komplett liv? Åh! *dreglar lite i beundran*
När jag hör hennes röst...jag hoppar bara upp och ner av lycka  XD. Om man dessutom skulle låta henne sjunga en duett med säg..ja.. Joakim Jennefors, då kan jag allvarligt talat dö lycklig. (Därför gillar jag introt till Pokemon ^^ ). Det var nog allt jag hade att tillägga.

Ska hälsa henne det .. ;)
Christian Hedlund
Voice Actor - Content Creator
Youtube.com/1man20voices
Rostskadespelarna.se
1man20voices.com