Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Happy den lilla kaninen röster?

Startat av paddington90, 1 september 2014 kl. 23:37:40

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

paddington90

Har ett band från Scanbox DK Happy den lilla kaninen men vet inte en susning om rösterna

Har ett klipp från introt som jag spelat in
https://soundcloud.com/steam_93/happy-den-lilla-kaninen-intro




*EDIT*   

Introlåten verkar vara utav Helen Sjöholm  enligt de uppgifter jag fått från Hofverberg och en annan källa

Skulle vara roligt att få identiferat alla röster som medverkar får slänga upp lite fler ljudklipp imån morgon

Lilla My

Skulle du kunna lägga upp introt på Youtube eller skicka det till mig?

Elios

Hur lät det då? Känns som en Annica Smedius karaktär där iallafall till den kaninen där som sagt. 


Oskar

Citat från: Elios skrivet 17 december 2022 kl. 13:25:04Hur lät det då? Känns som en Annica Smedius karaktär där iallafall till den kaninen där som sagt.
Eller gizela rasch. Det låter ungefär som annica Smedius Eller gizela rasch. Jag tror att den dubbningen är inspelad hos sun studio eller Adaptor D&D eller Salut Audio i Danmark då borde vara gizela rasch eftersom hon bor i Skåne.

Oscar Isaksson

Det är varken Annica Smedius eller Gizela Rasch, utan någon helt annan kvinna som varit med i en del Danmarkbaserade dubbningar. Tyvärr har jag aldrig lyckts luska ut vad människan heter. Bästa vore att få kontakt med Dan Bratt som var den ska ha regisserat den här dubbningen, och fråga honom.

Oskar

Citat från: Oscar Isaksson skrivet 17 december 2022 kl. 16:51:35Det är varken Annica Smedius eller Gizela Rasch, utan någon helt annan kvinna som varit med i en del Danmarkbaserade dubbningar. Tyvärr har jag aldrig lyckts luska ut vad människan heter. Bästa vore att få kontakt med Dan Bratt som var den ska ha regisserat den här dubbningen, och fråga honom.
Kanske Helen sjöholm som gör röster. Jag hörde att mikael roupé också var med.

Elios


Steffan Rudvall


Oskar


Oscar Isaksson

Kvinnan ifråga är ingen av dem ni nämner.

Adam Larsson

Jag är ganska säker på att det är Elin Abelin!