Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Krambjörnarna på TV3

Startat av Beck, 22 oktober 2007 kl. 12:32:09

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

TecknatÄlskare

#90
Citat från: Jabberjaw skrivet 22 april 2022 kl. 16:51:18Detta är dom enda potentiella spåren på om den första filmen från 1985 - Care Bears: The Movie finns dubbad till Svenska.
Sändningarna är från TV1000 år 1992. Och en sändning på Filmnet.
https://tidningar.kb.se/?q=%22Krambj%C3%B6rnarna.%22&sort=asc&from=1992-03-08&to=1992-03-29




Det skulle varit riktigt roligt om så är fallet, och ännu bättre om någon har den inspelad. För trots år av letande har jag inte hittat någon VHS inspelning från TV1000 med Krambjörnarna på.
Söker även fler avsnitt av Care Bears Family (1986-1988) TV-serien av MediaDubb.



Det enda med Krambjörnarna och TV1000 som jag sprungit på är en reklam om filmen "Krambjörnarna i underlandet".


Jabberjaw

Citat från: TecknatÄlskare skrivet 22 februari 2023 kl. 12:27:33Det enda med Krambjörnarna och TV1000 som jag sprungit på är en reklam om filmen "Krambjörnarna i underlandet".

Synd det inte var trailern för den första långfilmen. :'(

Jabberjaw

Fick efter många års letande äntligen tag på hyrvideo utgåvan Krambjörnarna's VideoShow. Plus några andra titlar som jag också köpte av en äldre dam i Skaraborg.
 
Det står att filmen är utgiven av Vestron Video International, men vet någon vilket dubbningsbolag och röster som förekommer på denna VHS-kassett? Jag väntar fortfarande på tillfälle att köpa en ny maskin så kan för stunden varken digitalisera något. Och vågar inte spela upp filmer då maskinen vissa gånger vid tillbakaspolning förstör tapen :(






gstone

Citat från: Jabberjaw skrivet  4 april 2024 kl. 17:25:32Fick efter många års letande äntligen tag på hyrvideo utgåvan Krambjörnarna's VideoShow. Plus några andra titlar som jag också köpte av en äldre dam i Skaraborg.
 
Det står att filmen är utgiven av Vestron Video International, men vet någon vilket dubbningsbolag och röster som förekommer på denna VHS-kassett? Jag väntar fortfarande på tillfälle att köpa en ny maskin så kan för stunden varken digitalisera något. Och vågar inte spela upp filmer då maskinen vissa gånger vid tillbakaspolning förstör tapen :(


Jag hade igen aning om att den gamla 80-tales Strawberry Shortcake hade dubbat !😮😮😮
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Jabberjaw

Citat från: gstone skrivet  4 april 2024 kl. 19:13:13Jag hade igen aning om att den gamla 80-tales Strawberry Shortcake hade dubbat !😮😮😮
Inte jag heller faktiskt, på SMDB står det

CitatStrawberry Shortcake
[Stockholm] : Vestron video, 1988
 1. The wonderful world of Strawberry Shortcake = Strawberry Shortcakes underbara värld / directed by Charles Swenson 
2. Strawberry Shortcake in Big Apple = Strawberry Shortcake i den stora Äppelstaden / directed by Hal Silvermintz

gstone

Citat från: Jabberjaw skrivet  5 april 2024 kl. 14:38:48Inte jag heller faktiskt, på SMDB står det
Tror dock inte det går att ta reda på något om dubbningen så här långt i efter hand :(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.