Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Mary Poppins Kommer Tillbaka

Startat av Disneyfantasten, 19 augusti 2018 kl. 20:06:48

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 21 november 2018 kl. 20:18:28
Menar du välja ?

Det är klart att jag gjorde! (men jag märkte först nu att jag råkade skriva fel i hastigheten...)

Elios

Citat från: Disneyfantasten skrivet 21 november 2018 kl. 20:14:40
(när det gäller Tim Burton's spelfilm Dumbo så misstänker jag att annolikheten är större att det blir originalversion med svensk text)

Ja för så vitt jag vet har väl aldrig en Tim Burton film dubbats väl??

Disneyfantasten

Citat från: Elios skrivet 21 november 2018 kl. 21:56:02
Ja för så vitt jag vet har väl aldrig en Tim Burton film dubbats väl??

Jo, i ett fall har det hänt; nämligen Tim Burton's Alice i Underlandet 2010 (som, till skillnad från de flesta andra spelfilmsversioner från Disney, inte alls är någon remake överhuvudtaget), med bl.a. Amanda Renberg som Alice Kingsleigh. Personligen är jag inte särskilt förtjust i filmen och har ingen lust att se dess svenska dubbning, men skulle ändå vilja höra hur Amanda Renberg låter som Alice Kingsleigh... (om någon kan fixa ett ljudklipp i en annan tråd, vill helst inte gå ifrån ämnet nämligen)

Elios

Citat från: Disneyfantasten skrivet 21 november 2018 kl. 22:03:27
Jo, i ett fall har det hänt; nämligen Tim Burton's Alice i Underlandet 2010 (som, till skillnad från de flesta andra spelfilmsversioner från Disney, inte alls är någon remake överhuvudtaget), med bl.a. Amanda Renberg som Alice Kingsleigh. Personligen är jag inte särskilt förtjust i filmen och har ingen lust att se dess svenska dubbning, men skulle ändå vilja höra hur Amanda Renberg låter som Alice Kingsleigh... (om någon kan fixa ett ljudklipp i en annan tråd, vill helst inte gå ifrån ämnet nämligen)
Ja just det. Har bara dock sett den i originslversion men har hört Amanda Renberg och Jonas Malmsjö som Alice respektive Hattmakaren. Och vill minnas att jag tyckte Alice funkade men var inte riktigt nöjd med Jonas Malmsjö i Johnny Depps karaktär.  :P

gstone

#19
Citat från: Disneyfantasten skrivet 21 november 2018 kl. 22:03:27
Jo, i ett fall har det hänt; nämligen Tim Burton's Alice i Underlandet 2010 (som, till skillnad från de flesta andra spelfilmsversioner från Disney, inte alls är någon remake överhuvudtaget), med bl.a. Amanda Renberg som Alice Kingsleigh. Personligen är jag inte särskilt förtjust i filmen och har ingen lust att se dess svenska dubbning, men skulle ändå vilja höra hur Amanda Renberg låter som Alice Kingsleigh... (om någon kan fixa ett ljudklipp i en annan tråd, vill helst inte gå ifrån ämnet nämligen)

Jag ÄLSKAR Tim Burtons Alice i Underlandet. Det är en av mins personliga favoriter. Dubbningen är också bra. Amanda är jätte bra dubbningen. Jonas Malmsjö som Hattmakern, My Bodell som den vita drottnigen och Rikard Wolf som Klåmasken är också jätte bra och vem kan glöma Shaeran Dyall som Röda Drottningen !!

Jag gillar också Claes Lungmark som katten.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

#20
Citat från: gstone skrivet 21 november 2018 kl. 22:31:31


Jag ÄLSKAR Tim Burtons Alice i Underlandet. Det är en av mins personliga favoriter. Dubbningen är också bra. Amanda är jätte bra dubbningen. Jan Malmsjö som Hattmakern, My Bodell som den vita drottnigen och Rikard Wolf som Klåmasken är också jätte bra och vem kan glöma Shaeran Dyall som Röda Drottningen !!

Jag gillar också Claes Lungmark som katten.

Jag gillar verkligen inte filmen! Jag avskyr den och även alla Disney-spelfilms-remakes som gjorts sedan 2010-talet! Hur kan man tycka om dessa filmer!

(visserligen är de bättre än flera usla Disney-serier som Hannah Montana, Violetta, Phineas och Ferb, Doug, Rasten, En Jycke i Klassen, Brandy och Herr Morris, m.fl. och även bättre än Star Wars, men icke desto mindre är det vedervärdiga spelfilmer utan minsta tvekan enligt mig, tillsammans med Pocahontas 2 & Atlantis 2 är det utan tvekan det näst sämsta inom Disney näst efter efter dessa nämnda serier-exempel och Star Wars, som jag hatar att Disney köpt upp och jag kommer aldrig någonsin att koppla Star Wars till Disney)

Edit: Det var Jonas Malmsjö som gjorde Hattmakaren, inte Jan Malmsjö...

Sharon Dyall är bra som Esmeralda i Ringaren i Notre Dame, Rikard Wolff är bra som Scar i Lejonkungen och Jonas Malmsjö är bra som Åsnan i Shrek!

Jag tycker att den tecknade Alice i Underlandet från 1951 är avsevärt mycket bättre än Tim Burton's version från 2010 och likaså tycker jag också att alla tecknade Disneyklassiker är avsevärt bättre än sina remake-versioner gjorda på 2010-talet och framåt, förstår inte hur man kan tycka annat...

Ska man nämna BRA liveaction-versioner så tycker jag mycket bra om 101 Dalmatiner & 102 Dalmatiner från 1996 & 2000... (Djungelboken från 1994 och Mowglis Äventyr från 1998 är hyfsat bra)

(planerar dock att se Dumbo, men sen får det räcka efter detta!)

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 21 november 2018 kl. 22:42:11
Jag gillar verkligen inte filmen! Jag avskyr den och även alla Disney-spelfilms-remakes som gjorts sedan 2010-talet! Hur kan man tycka om dessa filmer!

(visserligen är de bättre än flera usla Disney-serier som Hannah Montana, Violetta, Phineas och Ferb, Doug, Rasten, En Jycke i Klassen, Brandy och Herr Morris, m.fl. och även bättre än Star Wars, men icke desto mindre är det vedervärdiga spelfilmer utan minsta tvekan enligt mig, det näst sämsta inom Disney näst efter efter dessa nämnda serier-exempel och Star Wars)

Edit: Det var Jonas Malmsjö som gjorde Hattmakaren, inte Jan Malmsjö...

Sharon Dyall är bra som Esmeralda i Ringaren i Notre Dame, Rikard Wolff är bra som Scar i Lejonkungen och Jonas Malmsjö är bra som Åsnan i Shrek!

Jag tycker att den tecknade Alice i Underlandet från 1951 är avsevärt mycket bättre än Tim Burton's version från 2010 och likaså tycker jag också att alla tecknade Disneyklassiker är avsevärt bättre än sina remake-versioner gjorda på 2010-talet och framåt, förstår inte hur man kan tycka annat...

Ska man nämna BRA liveaction-versioner så tycker jag mycket bra om 101 Dalmatiner & 102 Dalmatiner från 1996 & 2000... (Djungelboken från 1994 och Mowglis Äventyr från 1998 är hyfsat

(planerar dock att se Dumbo, men sen får det räcka efter detta!)

Vi har verkligen olika smak.  Jag gillar nya Askungen och Alice I Underlandet. Men jag tycker det var helt onödigt att göra en remake på Skönheten och Odjuret. Då den filmen och dubbningen var prefta. Men jag måst medge man kan inte hitta en bättre live action Belle en hemma. Djungelboken önskar jag var närmar kippling boken. Hur kan man tycka illa om en så underbar film som Alice i Underlandet(2010) ???😯
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 21 november 2018 kl. 22:54:27
Vi har verkligen olika smak.  Jag gillar nya Askungen och Alice I Underlandet. Men jag tycker det var helt onödigt att göra en remake på Skönheten och Odjuret. Då den filmen och dubbningen var prefta. Men jag måst medge man kan inte hitta en bättre live action Belle en hemma. Djungelboken önskar jag var närmar kippling boken. Hur kan man tycka illa om en så underbar film som Alice i Underlandet(2010) ???😯

Underbar!? Vad är det för underbart med den?

(det är bara Disneyklassikern Alice i Underlandet från 1951 som är underbar enligt mig!)

Självklart är det en smaksak, men jag tycker så illa om både Tim Burton's Alice i Underlandet och alla remake-spelfilmer från Disney sedan 2010-talet så det är bara inte klokt!
(även om det ändå finns betydligt värre exempel)

Varför tycker jag illa om Tim Burton's Alice i Underlandet? Jo den är väldigt gräslig, nästan alla karaktärer är antingen dåligt skrivna eller ser fula ut och så är den otäck också! Det enda pris jag har att ge filmen är Alice Kinglsieght! (hon slår inte Alice från 1951, men hon är avsevärt bättre än de andra karaktärerna i 2010-års spelfilm och jag tycker mycket bra om henne)

Djungelboken tycker jag också var riktigt gräslig! Förresten så tycker jag att den redan var lik boken då den är mörk och obehaglig! De flesta karaktärer där är fult framställda och dåligt skrivna, i synnerhet Baloo och Kung Louie, som är de roligaste karaktärerna i den tecknade och som verkligen gjorde hela filmen och som framförde de mest kända sångerna! Dessutom så har de i denna version gjort Kung Louie ondskefull! Det tycker jag är fruktansvärt!  >:( (det enda pris jag har att ge är att Mowgli är snyggt framställd) Den tecknade Djungelboken från 1967 är mycket bättre och charmigare!

Jag har inte sett mycket av den svenska spelfilmen Askungen, men jag tycker att Askungen själv är snyggt framställd och utav det lilla jag hört ur den svenska dubbningen så var Jasmine Heikura lysande i rollen, men mer pris än så har jag inte att se för filmen eller dubbningen... Den tecknade Askungen från 1950 är så mycket bättre!

Maleficent har jag knappt sett heller, men jag tycker mycket bra om karaktären Maleficent, som här är en alternativ karaktär, och så är Törnrosa själv vackert framställd, men mer pris än så har jag inte att ge för filmen... Den tecknade Törnrosa från 1959 är så mycket bättre!

Skönheten och Odjuret har jag knappt sett heller, men både Odjuret och föremålen är gräsliga tycker jag! Belle är dock vackert framställd, men mer pris än så har jag inte att ge... Den tecknade Skönheten och Odjuret från 1991 är så mycket bättre! (utan det lilla jag hört med Emmi Christenssons insats är hon dock jättebra i rollen)

Att döma av teasern till Aladdin så tycker jag att Magiska Grottan ser fruktansvärd ut! Den tecknade Aladdin från 1992 är så mycket bättre!

När det kommer till Lejonkungen så misstänker jag att hela filmen kommer att bestå av digitala djur och därmed vara en av de sämsta remake-filmerna tillsammans med Djungelboken! Den tecknade Lejonkungen från 1994 är så mycket bättre!

Mulan är ju något annorlunda, för där verkar det som att det kommer att vara en annorlunda tolkning från den tecknade! Bland annat så blir det en ny skurk till filmen som kommer att vara en häxa och så kommer Mulan att ha en syster...

Cruella känns lite onödigt i och med att det redan fanns två spelfilmer med Glenn Close som var jättebra, likaså är den tecknade Pongo och De 101 Dalmatinerna från 1961 också mycket bra!

När det kommer till Snövit och De Sju Dvärgarna, Pinocchio, Peter Pan, Lady och Lufsen, Svärdet i Stenen, Den Lilla Sjöjungfrun, Ringaren i Notre Dame och Lilo och Stitch så har jag ingenting annat att säga än att jag alltid kommer att föredra just de tecknade!

Det största problemet med de remake-filmer gjorda sedan 2010-talet är dessa visuella effekter som saknar skäl och hjärta! Jag önskar verkligen att Disney kunde koncentrera sig mer på skådespeleriet och mindre på tekniken...

Dock ska det bli intressant med Dumbo, som för en gångs skull inte kommer att vara exakt som den tecknade...

Även om jag inte gillar Tim Burton's Alice i Underlandet så är jag ändå nyfiken på att höra hur Amanda Renberg låter som Alice... (vilket är bättre passat för en annan tråd där någon kan fixa ljudklipp)

Men låt inte detta ämne förvandlas till en tråd om just remake-filmer, det är bättre passat för en ny tråd, låt os nu istället återgå till ämnet och om hur filmen Mary Poppins Kommer Tillbaka kommer att vara!

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 21 november 2018 kl. 23:17:48
Underbar!? Vad är det för underbart med den?

(det är bara Disneyklassikern Alice i Underlandet från 1951 som är underbar enligt mig!)

Självklart är det en smaksak, men jag tycker så illa om både Tim Burton's Alice i Underlandet och alla remake-spelfilmer från Disney sedan 2010-talet så det är bara inte klokt!
(även om det ändå finns betydligt värre exempel)

Varför tycker jag illa om Tim Burton's Alice i Underlandet? Jo den är väldigt gräslig, nästan alla karaktärer är antingen dåligt skrivna eller ser fula ut och så är den otäck också! Det enda pris jag har att ge filmen är Alice Kinglsieght! (hon slår inte Alice från 1951, men hon är avsevärt bättre än de andra karaktärerna i 2010-års spelfilm och jag tycker mycket bra om henne)

Djungelboken tycker jag också var riktigt gräslig! Förresten så tycker jag att den redan var lik boken då den är mörk och obehaglig! De flesta karaktärer där är fult framställda och dåligt skrivna, i synnerhet Baloo och Kung Louie, som är de roligaste karaktärerna i den tecknade och som verkligen gjorde hela filmen och som framförde de mest kända sångerna! Dessutom så har de i denna version gjort Kung Louie ondskefull! Det tycker jag är fruktansvärt!  >:( (det enda pris jag har att ge är att Mowgli är snyggt framställd) Den tecknade Djungelboken från 1967 är mycket bättre och charmigare!

Jag har inte sett mycket av den svenska spelfilmen Askungen, men jag tycker att Askungen själv är snyggt framställd och utav det lilla jag hört ur den svenska dubbningen så var Jasmine Heikura lysande i rollen, men mer pris än så har jag inte att se för filmen eller dubbningen... Den tecknade Askungen från 1950 är så mycket bättre!

Maleficent har jag knappt sett heller, men jag tycker mycket bra om karaktären Maleficent, som här är en alternativ karaktär, och så är Törnrosa själv vackert framställd, men mer pris än så har jag inte att ge för filmen... Den tecknade Törnrosa från 1959 är så mycket bättre!

Skönheten och Odjuret har jag knappt sett heller, men både Odjuret och föremålen är gräsliga tycker jag! Belle är dock vackert framställd, men mer pris än så har jag inte att ge... Den tecknade Skönheten och Odjuret från 1991 är så mycket bättre! (utan det lilla jag hört med Emmi Christenssons insats är hon dock jättebra i rollen)

Att döma av teasern till Aladdin så tycker jag att Magiska Grottan ser fruktansvärd ut! Den tecknade Aladdin från 1992 är så mycket bättre!

När det kommer till Lejonkungen så misstänker jag att hela filmen kommer att bestå av digitala djur och därmed vara en av de sämsta remake-filmerna tillsammans med Djungelboken! Den tecknade Lejonkungen från 1994 är så mycket bättre!

Mulan är ju något annorlunda, för där verkar det som att det kommer att vara en annorlunda tolkning från den tecknade! Bland annat så blir det en ny skurk till filmen som kommer att vara en häxa och så kommer Mulan att ha en syster...

Cruella känns lite onödigt i och med att det redan fanns två spelfilmer med Glenn Close som var jättebra, likaså är den tecknade Pongo och De 101 Dalmatinerna från 1961 också mycket bra!

När det kommer till Snövit och De Sju Dvärgarna, Pinocchio, Peter Pan, Lady och Lufsen, Svärdet i Stenen, Den Lilla Sjöjungfrun, Ringaren i Notre Dame och Lilo och Stitch så har jag ingenting annat att säga än att jag alltid kommer att föredra just de tecknade!

Det största problemet med de remake-filmer gjorda sedan 2010-talet är dessa visuella effekter som saknar skäl och hjärta! Jag önskar verkligen att Disney kunde koncentrera sig mer på skådespeleriet och mindre på tekniken...

Dock ska det bli intressant med Dumbo, som för en gångs skull inte kommer att vara exakt som den tecknade...

Även om jag inte gillar Tim Burton's Alice i Underlandet så är jag ändå nyfiken på att höra hur Amanda Renberg låter som Alice... (vilket är bättre passat för en annan tråd där någon kan fixa ljudklipp)

Men låt inte detta ämne förvandlas till en tråd om just remake-filmer, det är bättre passat för en ny tråd, låt os nu istället återgå till ämnet och om hur filmen Mary Poppins Kommer Tillbaka kommer att vara!

Ja vi borde nog sluta parta om det här vi har helt klart olika åskiter låt oss fokuserar på Mary Poppins isället.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Jag undrar om Daniel kan få fram credits till Mary Poppins Kommer Tillbaka när den kom ut på juldagen ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 22 november 2018 kl. 08:40:50
Jag undrar om Daniel kan få fram credits till Mary Poppins Kommer Tillbaka när den kom ut på juldagen ?
Det kan jag med största säkerhet, men förmodligen inte förrän några dagar innan premiären.

Vid nya biofilmer brukar jag som regel kontakta distributören ungefär en vecka före premiär och be om creditlista. Skulle Disney i Sverige mot förmodan inte kunna ordna fram något (eller om de bara kunnat få fram ofullständiga listor, som ibland har hänt), så kommer jag i så fall att vända mig till Disney Character Voices International i Köpenhamn.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 22 november 2018 kl. 09:03:51
Det kan jag med största säkerhet, men förmodligen inte förrän några dagar innan premiären.

Vid nya biofilmer brukar jag som regel kontakta distributören ungefär en vecka före premiär och be om creditlista. Skulle Disney i Sverige mot förmodan inte kunna ordna fram något (eller om de bara kunnat få fram ofullständiga listor, som ibland har hänt), så kommer jag i så fall att vända mig till Disney Character Voices International i Köpenhamn.

Det var trevlig och höra. Tack !
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

#27
Jag ser så mycket fram emot den här filmen !


Kul fakta Julie Andrews som spelar Mary i orginalet är inte med i den här filmen alls. Men  hon gör en röst Warner Brothers  Superhjälte film Aquaman som släpps samma dag som Marry Poppins kommer tillbaks i usa.

Jag läser på ett amerikansk Disney forum ofta. Och någon i formut för slog att Andrews som inte gjort en spelfilm på 8 år och inte en icke dumma mig film sen Shrek nu och föralltid( också 2010). Kom tillbaka ur halvpansion för att vara i Aquaman som hämed för att Disney ersatta henne med en yngre vackrare skådsperska i Mary Poppins kommer tillbaka. Att ta en roll MPKTs dräkta motståndare kan vara hennes sätt att ge igen på Disney. Det är något tänka på.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Ja nu är det exat en månad kvar till Mary Poppins kommer tillbaks kommer ut ! Det ska bli så kul. Den bra Skådspelare , en Bra regisörer och även en bra Kystn degisner och Secengrafi deginer. Filmen värkar full och sång och Magi. Hoppas den svenska dubbningen är bra !
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Tror någon att dom kommer släppa en Svensk Soundtrack till den här filmen ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.