Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Disney spelfilmer (Live Action)

Startat av moviefan, 10 mars 2017 kl. 16:09:13

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 4 gäster tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 12 mars 2019 kl. 21:48:43
Var fick du reda på det?

Jag har hört rykten om att han också kommer att spela Mr Potato Head i Toy Story 4...

Den här atrikelen
https://screenrant.com/disney-aladdin-live-action-iago-alan-tudyk/

Själv tror jag Mr Patato Heads nya röst kommer bli Alan Oppenheimer.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Elios

Citat från: gstone skrivet 12 mars 2019 kl. 23:07:14
Själv tror jag Mr Patato Heads nya röst kommer bli Alan Oppenheimer.

Han vore ett välkommet tillskott som Mr. Potato Head.  ;D

gstone

Det vore lätt att dubba nya Lejonkugen eftersom det inte är några människor med och därför behöver dubbningen inte låta så naturlig.

Jag hoppas Pernilla August gör rösten till Sarabi.

Gladys del Pilar borde vara Shenzi.

Jag tycker Timon och Pumba och Zazu borde spelas av Komiker.

Det blir intersant och se ( om dem dubbas) vem som gör rösten Rafiki.

Det kommer bli svårt att fylla Svante Thursons skor.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 13 mars 2019 kl. 15:13:50
Det vore lätt att dubba nya Lejonkugen eftersom det inte är några människor med och därför behöver dubbningen inte låta så naturlig.

Jag hoppas Pernilla August gör rösten till Sarabi.

Gladys del Pilar borde vara Shenzi.

Jag tycker Timon och Pumba och Zazu borde spelas av Komiker.

Det blir intersant och se ( om dem dubbas) vem som gör rösten Rafiki.

Det kommer bli svårt att fylla Svante Thursons skor.

Det återstår att se, Djungelboken från 2016 bestod nästan bara av djur och bara ett fåtal människor, där Mowgli var den enda människan som talade, och den hade heller inte dubbats till svenska, så jag är inte säker på om Lejonkungen från 2019 verkligen dubbas...

Har Gladys Del Pilar Bergh och Pernilla August dubbat karaktärernas originalröster förut?

Hos Lejonkungen tycker jag att rösterna i originalfilmen är oersättliga (förutom Timon och Pumbaa där jag tycker om både Peter Rangmar, Per Fritzell, Anders Öjebo, Jan Rippe och Bo Maniette)

Citat från: gstone skrivet 13 mars 2019 kl. 15:01:51
Nu är det officiellt nya Dumbo kommer dubbas till svenska.

Var fick du veta det?

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 13 mars 2019 kl. 17:55:27
Det återstår att se, Djungelboken från 2016 bestod nästan bara av djur och bara ett fåtal människor, där Mowgli var den enda människan som talade, och den hade heller inte dubbats till svenska, så jag är inte säker på om Lejonkungen från 2019 verkligen dubbas...

Har Gladys Del Pilar Bergh och Pernilla August dubbat karaktärernas originalröster förut?

Hos Lejonkungen tycker jag att rösterna i originalfilmen är oersättliga (förutom Timon och Pumbaa där jag tycker om både Peter Rangmar, Per Fritzell, Anders Öjebo, Jan Rippe och Bo Maniette)

Var fick du veta det?

Gladys del Pilars röst är like Whoopi Goldberg som spelade Shenzi i orginalet.

Pernilla August har mycket riktigt dubbat Alfre Woodard förut och hon passar till det.

Jag vet dock inte om Shenzis nya röst kommer vara lik Whoopi Goldbergs eller om Florence Kasumba kommer lått helt annorlunda.

Jag skulle gissa att om film dubbas skulle alla röster från orginalet bytas ut prices som gjord med Askungen och Skönheten och Odjuret.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

De inlägg som handlade om Dumbo har nu flyttats till den redan befintliga tråden om den filmen. :)
http://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?topic=8005.0

gstone

#231
Om nya Aladdin dubbas kommer den som gör svenska rösten till Anden inte ha ett lätt. Att följa Dan Ekborg är inte någ lätt sak. Vi talar trots allt om en av dom bästa dubb roller någonsin i Sverige.

Undrar om Andres Öjebo kommer återvända som Jago.

Nils Eklund är på tok för gammal för att dubba Sultanen i den här filmen.

Isället för att vara en gammal man är Sultanen bara 50 år i den nya filmen och Jafar är färsten 38 i filmen och i den animerad filmen värkar han vara äldre.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Jag är nu rätt säker på att nya Aladdin inte kommer dubbas.

Andligen är att bion som ligger närmast mig har släppet sin film lista för nästa månad och dom visar ingen dubbad version av Aladdin. Och just den här bion visar filmer textad om dom kan visa den dubbad istälet.

Så jag tror att Aladdin inte kommer dubbas.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Elios


Disneyfantasten

Den filmen såg verkligen hemsk ut... (kommer att hoppa över den i vilket fall som helst)

Dumbo såg jag i söndags och den var faktiskt ganska bra, ingen favorit, men jag tycker om den...

moviefan

Citat från: Disneyfantasten skrivet 10 april 2019 kl. 16:26:43
Den filmen såg verkligen hemsk ut... (kommer att hoppa över den i vilket fall som helst)

Dumbo såg jag i söndags och den var faktiskt ganska bra, ingen favorit, men jag tycker om den...

Kommer också hoppa över nya LK. Den animerade ser jag på hellre. Vissa miljöer i nya ser fina ut. Men animationen på lejonen, ser bedrövligt ut. Jag gillar då hellre animationen på Aslan i Narnia.

Disneyfantasten

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 27 november 2018 kl. 18:28:26
Baloo är komisk i nya också. Han är inte alls självupptagen

Jag tycker då att Baloo är självupptagen i spelfilmsversionen då han utnyttjar Mowgli enbart för honungens skull och så går han på alla fyra också vilket förstör karaktärens charm! (de har även gjort samma sak med Timon som också går på alla fyra i den nya Lejonkungen)

Dessutom säger Baloo till Mowgli i filmen att han utnyttjade honom bara för honungens skull och att han inte vill ha honom hos sig längre...

Disneyfantasten

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 11 april 2019 kl. 17:56:35
Fast senare i filmen så lärde dom känna varandra och blev vänner ;)

Men det var väl det de gjorde i den tecknade...?  ???

gstone

Billy Eichner och Seth Rogen  är röster till Timon och Pumba och Florence Kasumba , Keegan-Michael Key och Eric Andre  är hyenorna.

Eichener är en programledare och Florence Kasumba  var med i Black Panther.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Varför är det ingen färg i den nya Lejonkungen ?

Orginalet var full av starka färger.

Scar ser inte ut som Scar.

Jag gillar inte Scars nya röst. Dom skulle tagit tillbaka Jeremy Irons eller anlitat Charles Dance att göra rösten.

Nya Scar låter inte alls som Scar. Han ska ju låta högdragen och sofistikerad.

Timon och Pumba ser bra ut. Men jag fördrar Nathan Lane och Ernie Sabella eller Peter Ragnar och Jan Rippe.

Men Ragnar är tyvär död.

Kommer nya Lejonkungen dubbas ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.