Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Fel i "Svenska röster och credits"

Startat av ddubbning, 14 januari 2008 kl. 11:21:24

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

ddubbning

Av någon anledning går det inte att få fram creditlistan för American Dragon: Jake Long. Man möts bara av ett felmeddelande när man klickar på länken på denna sida http://www.dubbningshemsidan.se/credits/ och bredvid länken står också "Filen finns inte!"

Daniel Hofverberg

Tydligen hade jag av misstag angett fel filnamn i databasen, så att länken pekade fel ("americandragon" istället för "american-dragon"). Jag ber om ursäkt för den missen - nu ska det funka. Tack för att du sa till, jag hade inte själv upptäckt det.

Om du inte ser den uppdaterade sidan, så håll ner Ctrl samtidigt som du klickar på Uppdatera. Det kan behövas om din webbläsare cachat sidan, i och med att de headers som servern skickar ut talar om att sidan inte har uppdaterats sedan senast (vilket tekniskt sett stämmer, eftersom creditlistan i sig inte är uppdaterad - bara länken till den).

ddubbning


ddubbning

Samma typ som det som denna tråd handlar om har uppstått med creditlistan för "Firma Fantasiflytt" dvs.  det står "Filen finns inte!" bredvid länken.

Elios

Citat från: ddubbning skrivet 12 februari 2010 kl. 22:58:19
Samma typ som det som denna tråd handlar om har uppstått med creditlistan för "Firma Fantasiflytt" dvs.  det står "Filen finns inte!" bredvid länken.

Precis det stog det med på min att filen finns inte.
Och när man klickar sig fram till Asterix och Obelix möter ceasar står det på rubriken att det är Asterix och Obelix Uppdrag kleopatra.

Daniel Hofverberg

Citat från: ddubbning skrivet 12 februari 2010 kl. 22:58:19
Samma typ som det som denna tråd handlar om har uppstått med creditlistan för "Firma Fantasiflytt" dvs.  det står "Filen finns inte!" bredvid länken.
Så märkligt... Jag hade kunnat svära på att jag testade länken när jag lade upp den uppdateringen, men nu fanns konstigt nog filen inte kvar på servern. Nu är det i alla fall åtgärdat.

Elios: Mycket riktigt verkar en av Asterix & Obelix-creditsen vara felmärkt, men det är uppenbarligen olika listor så jag kan bara anta att jag skrivit fel rubrik på ena sidan. Jag ska korrigera det.

ddubbning

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 13 februari 2010 kl. 03:11:38
Så märkligt... Jag hade kunnat svära på att jag testade länken när jag lade upp den uppdateringen, men nu fanns konstigt nog filen inte kvar på servern. Nu är det i alla fall åtgärdat.



Ok, så bra att felet nu är avhjälpt.

Elios


Elios

Skrev i fel ämne innan om felet på Lejonkungen 3: Hakuna Matata och det var att Zazu spelas väll av Anders Aldgård och inte Daniel Bergfalk som måste väll vara den som spelar Flin där det står att han spelas av Anders Aldgård. Så Daniel skulle du kunna ändra det till nästa uppdatering?

TonyTonka

Citat från: Elios skrivet 11 september 2010 kl. 00:50:57
Skrev i fel ämne innan om felet på Lejonkungen 3: Hakuna Matata och det var att Zazu spelas väll av Anders Aldgård och inte Daniel Bergfalk som måste väll vara den som spelar Flin där det står att han spelas av Anders Aldgård. Så Daniel skulle du kunna ändra det till nästa uppdatering?

Enligt disneyania spelas Flin av Mario Filio. Daniel Bergfalk står under övriga röster, och Anders Aldgård står som Zazu. Saxat från Disneyania som sagt.
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Elios

Citat från: Tonytonka skrivet 11 september 2010 kl. 13:56:09
Enligt disneyania spelas Flin av Mario Filio. Daniel Bergfalk står under övriga röster, och Anders Aldgård står som Zazu. Saxat från Disneyania som sagt.

Jaså, där ser man.

JRL

En annan sak jag har funderat på länge är Disneys "Robin Hood". Det står att Rolf Bengtsson gör Lille Johns sångnummer (i stil med "Djungelboken", där Beppe Wolgers gjorde Baloos talröst och Bengtsson sjöng, där rådde ingen tvekan). Jag misstänker dock att det faktiskt är Wolgers själv som sjunger i "Robin Hood"! Bengtsson spelar ju Allan-i-dalen i samma film, och det låter inte som att det är samma person som sjunger låten i början och "En låtsaskung av England". Eller är jag ute och cyklar...?

jimstrom

Beppe var tondöv, så det är inte han som sjunger i en Låtsas kung av England, utan istället är det Bernt Dahlbäck som sjunger.
"Det finns ingen varnings skylt dumskalle, därför att jag stal den." - Kung Koopa (Super Mario Brödernas Super Show)

jimstrom

Gör en sökning på forumet, det har disskuterats tidigare.
"Det finns ingen varnings skylt dumskalle, därför att jag stal den." - Kung Koopa (Super Mario Brödernas Super Show)

Disneyfantasten

Citat från: jimstrom skrivet 19 april 2020 kl. 19:22:31
Beppe var tondöv, så det är inte han som sjunger i en Låtsas kung av England, utan istället är det Bernt Dahlbäck som sjunger.

Kan det ha varit av samma anledning som Rolf Bengtsson sjöng åt Baloo i Djungelboken?

På tal om det, så har jag lite fler frågor;
- varför sjöng inte Johanna Ljungberg som Ariel i avsnitten "Message In A Bottle" och "Wish Upon A Starfish"?
- varför sjöng inte Jan Modin som Benjamin Syrsa i 1995-års omdubbning av Pinocchio?
- varför sjöng inte Monica Forsberg som Anita i De 101 Dalmatinerna 2 Tuffs Äventyr i London
- varför sjöng inte Monica Nordquist som Marian i Robin Hood?
- varför sjöng inte Pontus Gustafsson som Mowgli i Djungelboken?
- varför sjöng inte Olof Thunberg som Shere Khan i Djungelboken?