Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Mulan

Startat av gstone, 21 mars 2018 kl. 18:18:30

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Jag har en fråga. På rollistan till Mulan står det Anna Sundkvist gör rösten till den roliga karaktären av Äktenskapsmäklerskan. Menar dom då skådspelerskan,Sångerskan och Revyartisten Anna Sundqvist.
Eller är det en annan personen som dom menar ? Jag Frågar efter som stavningen är annorlunda.   
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Anders M Olsson

Ja, det ska vara Anna Sundqvist. Det är väl inte helt ovanligt med stavfel i filmernas rollistor.

Ibland händer det också att folk själva inte är alldeles konsekventa med stavningen av sina namn. Jag påstår inte att det nödvändigtvis är fallet här, bara att det förekommer.

TonyTonka

Jag är bara nyfiken, sjunger kören "Bli en man" eller "Det är makt" i Jag ska nog göra män av er nu? Jag har alltid trott att de sjunger det förstnämnda, men textningen som i övrigt stämmer till 100% på 2004 års dvd-utgåva säger det sistnämnda.  ???
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Gustav Jonsson

Dem sjunger "bli en man"

gstone

Kan vi använda den här tråden för att parta om live action Mulan.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

TonyTonka

Citat från: gstone skrivet 18 maj 2019 kl. 21:46:20
Kan vi använda den här tråden för att parta om live action Mulan.

Det finns väl redan en tråd om live action-filmen?  ???
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

clara liljeberg

kommer det att vara drakar med i den nya filmen?

clara liljeberg

jag har hört att det kommer att bli elefanter eller några av de som blir förvandlade till elefanter och jag vet även att i mulans djurversion var vakterna noshörningar och en del av befolkningen kaniner,sköldpaddor och grisar och höns och möss om människorna blir förvandlade till djur.

Elios

Det känns verkligen inte som att den nya Mulan alls kommer att vara en Disney liveaction remake på den tecknade filmen. Snarare en ny påhittad version som lika gärna kunnat vara gjort av Warner Bros.   8)

gstone

Citat från: Elios skrivet 14 januari 2020 kl. 18:58:08
Det känns verkligen inte som att den nya Mulan alls kommer att vara en Disney liveaction remake på den tecknade filmen. Snarare en ny påhittad version som lika gärna kunnat vara gjort av Warner Bros.   8)

Så du tror inte nya Mulan dubbas ? :-\
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Kul Fakta på engelska har Jasmine och Mulan samma röst  vid sång ( Ej vid tal).

Lea Salonga

Lea Salonga) ärt också röst till mamma i Disneys dubbning av min Granne Toto.

Lea Salonga låter extremt lik Divina Sarkany,

Därför passar Divina Sarkany bäst som Mulan sångröst i alla fall och jag tycker själv även talröst !

dock har jag inte hört Elin i "Sofia" den första , Men imorgon ska jag köpa en dvd som jag tror har alla "Sofia" med andra prinsessor i !

I alla har den Mulan avsnittet eftersom det är bilder från det på fodralet

Det vills äja om jag vinner auktion imorgon ! :D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Elios

Hoppas den kommer tidigare än vad den far från hur det är nu.  ???

Alexander

Citat från: gstone skrivet  7 april 2020 kl. 22:43:45
Kul Fakta på engelska har Jasmine och Mulan samma röst  vid sång ( Ej vid tal).

Lea Salonga

Lea Salonga) ärt också röst till mamma i Disneys dubbning av min Granne Toto.

Lea Salonga låter extremt lik Divina Sarkany,

Därför passar Divina Sarkany bäst som Mulan sångröst i alla fall och jag tycker själv även talröst !

dock har jag inte hört Elin i "Sofia" den första , Men imorgon ska jag köpa en dvd som jag tror har alla "Sofia" med andra prinsessor i !

I alla har den Mulan avsnittet eftersom det är bilder från det på fodralet

Det vills äja om jag vinner auktion imorgon ! :D

Bra då att Mikaela Tidermark gör både Mulan och Jasmine på svenska i Sofia den första. Det efterliknar det engelska originalet.

Elios

Citat från: Alexander skrivet  8 april 2020 kl. 06:50:18
Bra då att Mikaela Tidermark gör både Mulan och Jasmine på svenska i Sofia den första. Det efterliknar det engelska originalet.

Återstår dock att se om vi kommer dubba Mulan i kommande filmen om den nu kommer dubbas, vare sig den inte dubbas till bio kanske den dubbas på Dvd eller Blu-ray eller någon form utav streamingstjänst?^^

gstone

Citat från: Elios skrivet  8 april 2020 kl. 20:56:43
Återstår dock att se om vi kommer dubba Mulan i kommande filmen om den nu kommer dubbas, vare sig den inte dubbas till bio kanske den dubbas på Dvd eller Blu-ray eller någon form utav streamingstjänst?^^

Så vidare inte cooroa skiten ändra Disneys åsikt på något lå behöver vänta till 2021 för att se nya långsökt sätt tror jag INTE den dubba för bio,

Hopa vi inte för att se nya Mulan :'( :'( :'(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.