Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Bästa dubbningsbolaget?

Startat av Carl Barks lover, 19 juli 2005 kl. 18:30:08

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Vilket är det bästa dubbningsbolaget?

Sun Studio Sverige
Eurotroll
KM Studio
SDI Media/Mediadubb Int.
MorganKane (f.d. Pangstudios)
Sun Studio Köpenhamn
Videobolaget

Disneyfantasten

Citat från: Adam Larsson skrivet 29 december 2020 kl. 23:19:26
Problemet jag har med KM Studio är att deras dubbningar som är bra är väldigt bra men deras dubbningar som är dåliga är väldigt dåliga.

För min del har de dock absolut gjort fler bra dubbningar än dåliga och de flesta av KM Studios dubbningar tycker jag överlag är utmärkta!  :)

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 29 december 2020 kl. 23:21:47
Eurotroll är mitt favorit dubbningsbolag för de håller hög kvalitet på lågbudget dubbningar också.

Det håller jag med om, de är även Sveriges allra mest ledande dubbningsbolag!  :)

Sun Studio Köpenhamn har varierat, många av deras dubbningar är bra, men vissa har varit mindre lyckade, som till exempel Jetsons (tack vare de usla översättningarna) och Turtles (som bara har tre skådespelare) som Daniel tidigare nämnt i denna tråd...

Men som sagt är det inget dubbningsbolag som är dåligt i sig och man kan inte dra alla deras produktioner över en kam...

Mathilda Gustafsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet 29 december 2020 kl. 23:41:24
Sun Studio Köpenhamn har varierat, många av deras dubbningar är bra, men vissa har varit mindre lyckade, som till exempel Jetsons (tack vare de usla översättningarna) och Turtles (som bara har tre skådespelare) som Daniel tidigare nämnt i denna tråd...

Men som sagt är det inget dubbningsbolag som är dåligt i sig och man kan inte dra alla deras produktioner över en kam...
När det gäller Sun Studio så är det inte deras fel att vissa av deras dubbningar bara har få röster det är ju trots allt gjord i ett land där folk inte pratar svenska.

gstone

Jag tycker för egen del att Sun Studio sällan verkar lägga till samma möda för att dubba sina filmer som MEDIA DUBBS , Eurotroll och  MEDIADUBB INTERNATIONALS gjord dessa studios är mycket mer att fördrar framför Sun >:(

Jag skulle till och med säga att KM Studio under 90-talet och början av 2000-talet gjord ett mycket bättre jobb en vad Sun Studios ofta gjord  >:('

Om jag vill ha något dubbat skulle jag är  första  hand anlita SDI Media, Men om dom var otillgängliga skulle jag gå med eurotroll.

Fast om det var före i tiden skulle  Eurotroll  varit mitt första val och  MEDIADUBB INTERNATIONALS mitt andra :D

Trots att  MEDIADUBB INTERNATIONALS  dubbar mycket för tv tycker jag ändå dpm ofta gjort ett bra jobb.

Jag miss tänker att SDI Media tog dom bästa delarna av  MEDIADUBB INTERNATIONAL när dom gick ihop och det är därför så mycket av det dom gör är så bra !


Så är min topp lista
1 SDI Media
2 Eurotroll
3 MEDIA DUBBS
4 MEDIADUBB INTERNATIONALS
5 KM Studio( för i tiden !)


Jag gillar mer KM när Moinca Forsberg och Stefan Berglund stod för dubbarna  :D :D

Fast jag kan helt inte tycka SDI Media då dom jävla skitstövlarna  vägrar ge ut credits !!! >:( >:(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.