Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Digimon

Startat av TonyTonka, 20 juni 2009 kl. 22:48:40

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Samlaren

Om inge annat bolag t.ex Netflix köper rättigheterna för dubbnings. De har ju Digimon Fusion. Hur mycket kan dub kosta?

TonyTonka

Citat från: TonyTonka skrivet  1 juni 2015 kl. 23:00:01
Jag har älskat den här serien sedan jag var barn, och har lyckats lista ut de flesta rösterna i första säsongen, men jag har gått bet på Patamon och Palmons röster. Därför bifogar jag nu röstprover på dem, och hoppas att någon känner igen rösterna. :)

PS. Jag ber om ursäkt om Patamon klippet låter skumt, avsnittet som jag gjorde röstprovet av hade ganska lågt ljud, så var tvungen att höjda det i Audacity. DS.

Är det verkligen ingen som känner igen Palmon eller Patamons röster? Har en liten fundering på om det kan vara Vendela Duclos som gör någon av dem, men är i så fall inte säker på vilken av dem hon gör. :/

https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Miikee

Jag har funderingar om att det är Charlott Strandberg som dubbar patamon. Tycker det låter som henne i vissa lägen

Daniel Hofverberg

Citat från: Miikee skrivet 18 februari 2021 kl. 23:23:15
Jag har funderingar om att det är Charlott Strandberg som dubbar patamon. Tycker det låter som henne i vissa lägen
Har du något ljudklipp, som vi kan lyssna på?

Jag har inte sett på Digimon på över 15 år, och minns på rak arm inte ens vem Patamon var... :(

MOA


Miikee

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 21 februari 2021 kl. 03:27:55
Har du något ljudklipp, som vi kan lyssna på?

Jag har inte sett på Digimon på över 15 år, och minns på rak arm inte ens vem Patamon var... :(

Absolut, här kommer ett ljudklipp.

TonyTonka

Jag är inte säker, men jag misstänker att det är Jeanette Holmgren som gör rösten till Palmon.
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Alexander

Patamons röst tycker jag kan ha likheter med My Bodells röst. Man kanske ska fråga henne om Digimon.

Disneyfantasten

Citat från: Alexander skrivet 17 oktober 2021 kl. 23:33:31
Patamons röst tycker jag kan ha likheter med My Bodells röst. Man kanske ska fråga henne om Digimon.

Så glad jag är att du är tillbaka Alexander Lundahl! Vi har saknat dig! Hur går det? Vad har du för planer?  :)

Vize


Erika

Citat från: Vize skrivet 23 januari 2022 kl. 16:50:43
Vem sjunger ledmotivet?

Någon får rätta mig om jag minns fel, tror det är Magnus Rongedal och Joakim Jennefors.

Vize

Citat från: Erika skrivet 23 januari 2022 kl. 18:17:53
Någon får rätta mig om jag minns fel, tror det är Magnus Rongedal och Joakim Jennefors.
Du har nog rätt, låter som Jennefors.

Steffan Rudvall

Citat från: Vize skrivet 25 januari 2022 kl. 15:26:57
Du har nog rätt, låter som Jennefors.
Han bekräftar det i Röstskådespelarna.

TonyTonka

#43
Efter att jag hörde Jeanette Holmgren i en annan animerad serie är jag nu 80% säker på att hon gör Palmons röst. ^^

https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

TonyTonka

Citat från: TonyTonka skrivet 20 februari 2022 kl. 01:32:03
Efter att jag hörde Jeanette Holmgren i en annan animerad serie är jag nu 80% säker på att hon gör Palmons röst. ^^

Och efter att ha hört ett röstprov från henne på rostbanken.se (som Steffan ledde mig till) är jag nu 90% säker på att det är Jeanette Holmgren som gör rösten till Palmon. Jag har skickat henne ett mail för att få bekräftelse hurvida det är hon eller inte, så får vi hoppas att hon svarar. ^^
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D