Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Melodifestivalen

Startat av TonyTonka, 25 februari 2012 kl. 20:34:56

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Elios

Jag kommer inte kolla iår. Men kollar förstås lite in Vlad Reiser. 😆

Elios

Vad tyckte ni förresten om förra årets festival? Vann rätt låt då?
Tyckte helt klart att Mendez var bäst där. I överlägsen stil.   ;D

Elios

Jag kommer inte att kolla på årets festival men kollar gärna lite hur det går för Vlad Reiser.   ;D

E

På Lördag börjar Mello :D Nån mer än jag som ska kolla

Elios


Daniel Hofverberg

Jag har inte missat en enda deltävling av Melodifestivalen på minst 10 års tid, och jag tänker inte börja nu... ;)

TonyTonka

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 30 januari 2019 kl. 01:54:59
Jag har inte missat en enda deltävling av Melodifestivalen på minst 10 års tid, och jag tänker inte börja nu... ;)

Samma här!  :D
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

E

#112
Nu är Mello igång. Vilka tyckte ni mest om idag. Själv gillade jag Nano, Wiktoria, Arja Saijonmaa och Anna Bergendahl mest

Mohombis låt tyckte jag inte om

Zeana feat Anis Don Demina och High 15 var helt okej

Dom nämnde faktiskt att Wiktoria gör Vaianas röst

TonyTonka

Jag tyckte att helt rätt låtar gick vidare. Egentligen ville jag ha Anna Bergendahl vidare till final också, men då jag hade tre favoriter och två av dem gick till final så är jag ändå nöjd.

Nanos låt var helt okej, men inget speciellt i mitt tycke. ^^
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Daniel Hofverberg

Ikväll var jag mest förtjust i Wiktoria och Anna Bergendahl, och hade hoppats att de skulle gå direkt till final. Mohombis låt tyckte jag dock var ganska bra och förmodligen trea av kvällens startfält, så jag är ändå hyfsat nöjd. Jag tyckte inte Nanos låt var så bra första gången jag hörde den, men vid snabbrepriserna blev jag lite mer förtjust, så förmodligen hade den låten vunnit på att få höras fler gånger.

Får bara hoppas att Anna Bergendahl går vidare från Andra Chansen... Där brukar ju väldigt mycket hänga på vem man råkar ställas mot, om de nu ska fortsätta med det här idiotiska duellupplägget, som jag aldrig förstått vitsen med.

E

#115
Vad tyckte ni om dagens artister

Tyckte att Hanna Ferm och Liamoo var bäst

Andreas Johnson, Malou Prytz, Jan Malmsjö, Oscar Enestad och Margaret var också bra

Vlad Reiser var sämst av alla >:(

Margaret borde tagit hans plats istället

Sabelöga

Citat från: Erik Dahlberg skrivet  9 februari 2019 kl. 21:29:38
Vad tyckte om dagens artister

Tyckte att Hanna Ferm och Liamoo var bäst

Andreas Johnson, Malou Prytz, Jan Malmsjö, Oscar Enestad och Margaret var också bra

Vlad Reiser var sämst av alla >:(

Margaret borde tagit hans plats istället
Vlad Reiser var fan den enda med lite stake som sjöng på svenska, med en bra låt dessutom. Han och Margaret borde ha kommit till final enligt mej, menmen.. Malou Prytz var pinsam, gubben seg, resten minns jag inte.
Houba !

TonyTonka

Jag tycker personligen att Andreas Johnson, Malou och Liamoo/Hanna hade de bästa låtarna ikväll. Oscar Enestad gillade jag inte alls, även om låten var cachy som fan. Jag misstänker att jag fortfarande har ett horn i sidan till Oscars gamla pojkband FO&O som slog ut min favorit De vet du i Andra Chansen för ett par år sedan. ^^
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Jabberjaw

Inte kollat sista avsnittet så inte hört låtarna men vet någon varför dom gör ALLT för att ta bort låten Hello från Mohombi överallt?

musik skall ju spridas inte plockas bort. Makt åt mediabranschen är döden för musiken tyvärr då dom skulle tvingat alla att betala 100kr+ för just sin egen musik tjänst. Sedan står vi där med 15 abonnemang, en för varje musik genre.  :-[  ::)

TonyTonka

Citat från: Jabberjaw skrivet 10 februari 2019 kl. 00:19:36
Inte kollat sista avsnittet så inte hört låtarna men vet någon varför dom gör ALLT för att ta bort låten Hello från Mohombi överallt?

musik skall ju spridas inte plockas bort. Makt åt mediabranschen är döden för musiken tyvärr då dom skulle tvingat alla att betala 100kr+ för just sin egen musik tjänst. Sedan står vi där med 15 abonnemang, en för varje musik genre.  :-[  ::)

Det är för att finallåtarna inte får spelas för att de inte ska ha någon fördel senare.  :)
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D