Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Melodifestivalen

Startat av TonyTonka, 25 februari 2012 kl. 20:34:56

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

E

Röstar ni förresten också med appen :)

Daniel Hofverberg

Jag röstar med appen, och brukar ibland komplettera med telefonomröstning.

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 16 februari 2019 kl. 23:12:46
Vi får hoppas att hon går vidare från andra chansen ;)
Jo, jag hoppas verkligen det. Det lär ju bero mycket på vilket bidrag som Rebecka ställs mot, om de nu ska fortsätta envisas med det här absurda och orättvisa duell-upplägget i Andra Chansen...

TonyTonka

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 17 februari 2019 kl. 02:14:19
Jag röstar med appen, och brukar ibland komplettera med telefonomröstning.
Jo, jag hoppas verkligen det. Det lär ju bero mycket på vilket bidrag som Rebecka ställs mot, om de nu ska fortsätta envisas med det här absurda och orättvisa duell-upplägget i Andra Chansen...

Det enda jag tycker är dåligt med upplägget i Andra Chansen är att de alltid envisas med att ställa treor mot fyror, och aldrig till exempel treor mot treor. Även om inte tittarna vet vem som hamnade på vilken placering kommer de antagligen fortfarande att rösta på sin favorit. Jag har sett många gånger att treor oftast slagit fyror i Andra Chansen, även om undantag har inträffat (Sean Banan som kom trea i sin deltävling förlorade te.x mot Thorsten Flinck som kom fyra i samma deltävling) Jag tycker därför att det hade blivit mer spännande om de hade blandat lite. I nuläget är det nämligen (i alla fall vissa år) ganska enkelt att räkna ut placeringarna i Andra Chansen när startordningen presenteras.

För övrigt misstänker jag skarpt att Rebecca Karlsson kom trea. Om hon kom fyra har jag på känn att hon kommer få möta Anna Bergendahl i Andra Chansen. Jag skulle inte heller bli särskilt förvånad om Andreas Johnson får möta Martin Stenmarck i Andra Chansen.

Jag förmodrar att du föredrog antingen upplägget 2013-2014 då Andra Chansen påminde om en deltävling, eller upplägget 2002-2006 då Andra Chansen var ett segment i Söndagsöppet, och man bara röstade rakt upp och ner? ^^

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 16 februari 2019 kl. 23:16:59
Röstar ni förresten också med appen :)

När jag var liten röstade jag ibland på mina favoriter via telefon, men när jag blev äldre använde jag inte telefonen om det inte var riktigt stora favoriter. Jag har dock röstat med appen mer eller mindre sedan den började användas, även om jag personligen tycker att resultatet var lite mindre förutsägbart innan appen togs in. Det har dock blivit bättre i årets upplaga, även om SVT valt att göra om rösträkningssytemet på ett aningen konstigt sätt för att lyckas med det. ^^
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Daniel Hofverberg

Citat från: TonyTonka skrivet 17 februari 2019 kl. 02:22:53
Jag förmodrar att du föredrog antingen upplägget 2013-2014 då Andra Chansen påminde om en deltävling, eller upplägget 2002-2006 då Andra Chansen var ett segment i Söndagsöppet, och man bara röstade rakt upp och ner? ^^
Ja, jag tycker det var mer rättvist när man röstade på låtarna i Andra Chansen som vilken deltävling som helst. Med duellupplägget blir det så orättvist, då det beror på vem man får möta - det har ofta hänt att det i en duell varit två bra låtar, där man hade velat att båda skulle gå vidare, medan det i andra dueller varit två dåliga låtar där ingen förtjänat att gå vidare. I det här fallet vill jag ju exempelvis till varje pris att både Rebecka Karlsson och Anna Bergendahl går vidare, så om de skulle ställas mot varandra blir det ju omöjligt...

Nu är det ju visserligen en smaksak vad som är bra och dåliga låtar, men det hade likväl varit mer rättvist om alla ställdes mot alla så att det inte bara är en av två givna låtar som faktiskt kan gå vidare...

Däremot är det förstås positivt att alla numera sjunger på nytt i Andra Chansen, och inte som de första åren då Andra Chansen bara bestod av uppspelning av bandade framträdanden från respektive deltävling. Det kändes väldigt tråkigt och menlöst...

TonyTonka

Idag tycker jag att det var bra låtar överlag. Mina personliga favoriter i kväll var John Lundvik och Arvingarna. Jag tyckte också att Bishara, Ann-Louise Hanson och Pagan Fury var helt okej. Restrerande bidrag har jag ingen direkt kommentar om. ^^
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

E

Citat från: TonyTonka skrivet 23 februari 2019 kl. 21:45:58
Idag tycker jag att det var bra låtar överlag. Mina personliga favoriter i kväll var John Lundvik och Arvingarna. Jag tyckte också att Bishara, Ann-Louise Hanson och Pagan Fury var helt okej. Restrerande bidrag har jag ingen direkt kommentar om. ^^
Gillade också allihop ;D Förutom Pagan Fury. Kan inte säga varför men den typen av musik fastnar jag inte för särskilt mycket :-\

Daniel Hofverberg

Själv var jag mest förtjust i Lisa Ajax och John Lundvik ikväll, som båda hade riktigt bra låtar - jag tycker verkligen att Lisa Ajax hade förtjänat att gå direkt till final.

Bishara var helt okej; varken mer eller mindre. Men att Arvingarna kunde gå till Andra Chansen, med en låt som känns som att den passerat bäst före-datum för flera decennier sedan, är bortom mitt förstånd...

E

Vilka hoppas ni går vidare från andra chansen :)

Själv hoppas jag på Anna Bergendahl, Nano, Martin Stenmarck och Rebecka Karlsson

Om ni undrar vilka som ställs mot varandra så är det dessa:

Duel 1: Andreas Johnson mot Anna Bergendahl

Duel 2: Vlad Reiser mot Nano

Duel 3: Lisa Ajax mot Martin Stenmarck

Duel 4: Arvingarna mot Rebecka Karlsson

Elios

Vlad borde gå vidare. Hoppas med lite på en sväng på Martin. Även om jag inte kommer att se så mycket.  :o

Men jo jag lyssnade lite på Arvingarnas låt och usch vad kass. Nej man ska inte blanda ihop engelska med svenska sådär även om det är dansband. Sämst iår utan tvekan. T.om. Värre än Jon Henrik Fjällgren. Och ja jag gillar inte heller honom tycker hans musik är rutten. Säkert en trevlig person men inget jag lyssnar på.  ::)

Daniel Hofverberg

Jag hoppas på Anna Bergendahl, Nano, Lisa Ajax och Rebecka Karlsson. Duell 2 tycker jag dock inte spelar någon större roll, då jag inte var överförtjust i vare sig Nano eller Vlad Reiser; men Nano var trots allt bättre. De andra tre däremot känner jag mycket starkt för, och i mina ögon vore det katastrof om inte Anna, Lisa och Rebecka går till final - det hade de verkligen förtjänat...

Jag hoppas innerligt att inte Arvingarna går vidare; då de hade en riktigt dålig låt som ärligt talat passerat bäst före-datum för några decennier sedan... :( Jag tyckte faktiskt Arvingarna var helt okej på 1990-talet, men sedan dess har de flesta andra utvecklats medan de står kvar och stampar på samma ställe...

Elios

Någon som förresten kommer ihåg denna klassiker?^^  8) 8) 8)
https://youtu.be/dFa5_qf83pA

TonyTonka

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 25 februari 2019 kl. 22:04:51
Jag hoppas på Anna Bergendahl, Nano, Lisa Ajax och Rebecka Karlsson. Duell 2 tycker jag dock inte spelar någon större roll, då jag inte var överförtjust i vare sig Nano eller Vlad Reiser; men Nano var trots allt bättre. De andra tre däremot känner jag mycket starkt för, och i mina ögon vore det katastrof om inte Anna, Lisa och Rebecka går till final - det hade de verkligen förtjänat...

Jag hoppas innerligt att inte Arvingarna går vidare; då de hade en riktigt dålig låt som ärligt talat passerat bäst före-datum för några decennier sedan... :( Jag tyckte faktiskt Arvingarna var helt okej på 1990-talet, men sedan dess har de flesta andra utvecklats medan de står kvar och stampar på samma ställe...


Jag hejar på Anna Bergendahl, Vlad Reiser, Martin Stenmarck och Arvingarna. Melodierna är väldigt sköna på både Martin och Arvingarnas låtar. Jag tycker dessutom att både Lisa Ajax och Rebecka Karlssons låtar är tråkiga och ointetsägande. De är absolut duktiga sångerskor, men de behöver komma tillbaka med bättre låtar. :/
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Sabelöga

Citat från: Elios skrivet 25 februari 2019 kl. 22:09:53
Någon som förresten kommer ihåg denna klassiker?^^  8) 8) 8)
https://youtu.be/dFa5_qf83pA
Säjer dom, Det kommer liggas, liggas, liggas eller Det kommer lyckas, lyckas, lyckas i början?
Houba !

E

Vad tyckte ni om andra chansen. Jag blev JÄTTEBESVIKEN!!!!! att Rebecka blev utslagen >:( >:( Hon var ju 100% bättre än Arvingarna

Daniel Hofverberg

Citat från: Erik Dahlberg skrivet  2 mars 2019 kl. 21:36:24
Vad tyckte ni om andra chansen. Jag blev JÄTTEBESVIKEN!!!!! att Rebecka blev utslagen >:( >:( Hon var ju 100% bättre än Arvingarna
Det håller jag fullständigt med om. Jag kan inte för mitt liv förstå hur Arvingarna kunde gå vidare, med en låt som passerat bäst före-datum för flera decennier sedan... :( Det hade verkligen inte Rebecka förtjänat, med den mycket fina och minnesvärda låten.

Jag är dock nöjd med resultatet av de andra tre duellerna, som slutade som jag hade hoppats på; och framförallt mycket tacksam att Anna Bergendahl och Lisa Ajax gick vidare - mycket välförtjänt. :)