Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Färg på namnet

Startat av moviefan, 17 april 2017 kl. 22:06:51

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

moviefan

Hur gör ni för att ändra färg på visnings namnet ? Ser att du Daniel har röd färg ibland. Har även sett att en del har mörkblått.

Daniel Hofverberg

Jag kan inte se att själva namnet har olika färger - alla verkar visas med samma orangefärgade text, såvitt jag kan se.

Antal fyrkanter och färgerna på fyrkanterna under namnet beror på vilken medlemsgrupp man tillhör, vilket till största delen beror på antalet inlägg man gjort (förutom jag som är administratör och Erika som är moderator, och därmed automatiskt ser olika ut).

moviefan

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 17 april 2017 kl. 22:31:55
Jag kan inte se att själva namnet har olika färger - alla verkar visas med samma orangefärgade text, såvitt jag kan se.

Antal fyrkanter och färgerna på fyrkanterna under namnet beror på vilken medlemsgrupp man tillhör, vilket till största delen beror på antalet inlägg man gjort (förutom jag som är administratör och Erika som är moderator, och därmed automatiskt ser olika ut).

På framsidan av forumet, vid andvändare online, så är bla ditt namn rött.

Daniel Hofverberg

Då förstår jag. Jag har ärligt talat inte tänkt på det, men förmodar att det är administratörer som är röda på den listan.

moviefan

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 17 april 2017 kl. 23:55:16
Då förstår jag. Jag har ärligt talat inte tänkt på det, men förmodar att det är administratörer som är röda på den listan.

Finns det någon inställning på sidan, som man gör för att få färg på namnet ? Eller blev det rött, när ni registrerade er ?

Daniel Hofverberg

Det är ingen inställning, utan det är automatiskt för alla som har administratörsbehörighet (vilket i skrivande stund bara är jag).