Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Disney tv spel 90 talet

Startat av moviefan, 10 juni 2017 kl. 21:39:44

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

moviefan

Har ni spelat gamla Lejonkungen spelet ? Det finns att spela online också. Jag har också spelat Aladdin på Sega. Jag har klarat hela Lejonkungen spelet. Jag även spelat Herkules samt Tarzan.  :D

moviefan

Citat från: moviefan skrivet 10 juni 2017 kl. 21:39:44
Har ni spelat gamla Lejonkungen spelet ? Det finns att spela online också. Jag har också spelat Aladdin på Sega. Jag har klarat hela Lejonkungen spelet. Jag även spelat Herkules samt Tarzan.  :D

Nån ? 

Alexander

Citat från: moviefan skrivet 13 januari 2018 kl. 18:42:04
Nån ?

Jag har tyvärr inte spelat någon av de spelen. Men dem låter roliga.  :)

moviefan

Gamla LK spelet finns online på nätet.  :D

Svingo

Lejonkungen är ok, men bästa Disneyspelet är Castle of Illusion som finns på Steam http://store.steampowered.com/app/227600/Castle_of_Illusion/ , det är en väldigt bra remake så den känns helt modern att spela. Bra kontroller. Lagom svårt. (ja, för mig och barnen alltså, en hard-core gamer tycker säkert att det är för enkelt). Ducktales Remastered på Steam är även det bra. Dessa spel finns på rea lite då och då, och kostar då kring 50-lappen kanske. Väl värt. Spelar dem på min PC med XBOX-360-kontrollers.