Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Oliver och gänget

Startat av Elios, 4 augusti 2009 kl. 22:45:24

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Elios

Har hittat på youtube hela filmen med orignalrösterna från 1989 med Oliver och gänget i 8 delar.


Del 1                   
http://www.youtube.com/watch?v=K63kojRc3U8



Del 2                   http://www.youtube.com/watch?v=aZDZTJLoOX8&feature=related



Del 3                   http://www.youtube.com/watch?v=-UdNM7EKZmE&feature=related



Del 4                   http://www.youtube.com/watch?v=jhN3I5ETGBQ&feature=related




Del 5                   http://www.youtube.com/watch?v=EyXpGWd1G2k&feature=related



Del 6                    http://www.youtube.com/watch?v=hsl6xat1QGM&feature=related




Del 7                    http://www.youtube.com/watch?v=UwE5xdAMwU0&feature=related



Del 8                    http://www.youtube.com/watch?v=2hAyEWjFBJQ&feature=related

Elias Prenbo

Att filmen dubbades om beror på att någon av skådespelarna krävde mer betalt, det kan iallafall inte ha varit varesig Tommy Nilsson, Sharon Dyall, Torsten Wahlund, Allan Svensson, Philip Zandén, Åke Lagergren, Lill Lindfors eller Sten Ljunggren, då alla dessa varit med i ganska många dubbningar genom åren (även om Åke Lagergren är bortgången sedan länge). Richard Carlsohn hittar jag bara två andra dubbningar; Don Bluths Tummelisa (1994) och Asterix på Olympiaden (2008), så jag skulle tro att han dubbar någon enstaka gång ibland. Karl-Johan Hasselström och Hanna Ekman var barn när dubbningen gjordes, så det kan inte ha varit någon av dem heller.

Mina bästa gissningar är antingen Christer Banck eller Douglas Westlund, då jag inte kan hitta information om andra dubbningar där de medverkat.

gstone

Jag undrar en sak. Vem är Douglas Westlund ? Vad har han gjort mer ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Citat från: Elias Prenbo skrivet  1 december 2016 kl. 16:26:13
Att filmen dubbades om beror på att någon av skådespelarna krävde mer betalt, det kan iallafall inte ha varit varesig Tommy Nilsson, Sharon Dyall, Torsten Wahlund, Allan Svensson, Philip Zandén, Åke Lagergren, Lill Lindfors eller Sten Ljunggren, då alla dessa varit med i ganska många dubbningar genom åren (även om Åke Lagergren är bortgången sedan länge). Richard Carlsohn hittar jag bara två andra dubbningar; Don Bluths Tummelisa (1994) och Asterix på Olympiaden (2008), så jag skulle tro att han dubbar någon enstaka gång ibland. Karl-Johan Hasselström och Hanna Ekman var barn när dubbningen gjordes, så det kan inte ha varit någon av dem heller.

Mina bästa gissningar är antingen Christer Banck eller Douglas Westlund, då jag inte kan hitta information om andra dubbningar där de medverkat.

Richard Carlsohn var också med i dubbningen av Rock A Doodle som Flax.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: Elias Prenbo skrivet  1 december 2016 kl. 16:26:13
Att filmen dubbades om beror på att någon av skådespelarna krävde mer betalt, det kan iallafall inte ha varit varesig Tommy Nilsson, Sharon Dyall, Torsten Wahlund, Allan Svensson, Philip Zandén, Åke Lagergren, Lill Lindfors eller Sten Ljunggren, då alla dessa varit med i ganska många dubbningar genom åren (även om Åke Lagergren är bortgången sedan länge). Richard Carlsohn hittar jag bara två andra dubbningar; Don Bluths Tummelisa (1994) och Asterix på Olympiaden (2008), så jag skulle tro att han dubbar någon enstaka gång ibland. Karl-Johan Hasselström och Hanna Ekman var barn när dubbningen gjordes, så det kan inte ha varit någon av dem heller.
Bara för att inte oskyldigt peka ut Christer Banck och Douglas Westlund, så kan jag avslöja att det är någon av de du nämnt i det citerade stycket.

Elias Prenbo

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  2 december 2016 kl. 09:43:43
Bara för att inte oskyldigt peka ut Christer Banck och Douglas Westlund, så kan jag avslöja att det är någon av de du nämnt i det citerade stycket.

Isåfall borde de själva veta det, har du möjligtvis mailat dem?

Daniel Hofverberg

Citat från: Elias Prenbo skrivet  2 december 2016 kl. 16:27:12
Isåfall borde de själva veta det, har du möjligtvis mailat dem?
Det behöver jag inte, då jag redan vet vem det gäller; och det är alltså inte någon av de två.

Elias Prenbo

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  2 december 2016 kl. 18:40:08
Det behöver jag inte, då jag redan vet vem det gäller; och det är alltså inte någon av de två.

Jag har förstått att det varken är Christer Banck eller Douglas Westlund, men jag undrar bara vem det egentligen är.

Alexander

Ni kanske kan göra det via mail privat. Så behöver namnet inte stå synligt för andra.  ;)

Elias Prenbo

Citat från: Alexander skrivet  2 december 2016 kl. 21:52:34
Ni kanske kan göra det via mail privat. Så behöver namnet inte stå synligt för andra.  ;)

Kanske det, men tyvärr fungerar inte privata mail för gäster...

Daniel Hofverberg

I och med att det här sannolikt inte är att ses som officiell information och jag inte vet hur vederbörande ställer sig till allting, så väljer jag att inte avslöja vem det rör sig om; varken öppet eller via PM.

Jag ser helst också att man låter bli att spekulera alltför mycket öppet i vem det kan vara, då det är så lätt att misstänkliggöra "oskyldiga" människor.

Om man besöker forumet regelbundet är det för övrigt också en bra idé att faktiskt registrera sig som medlem, istället för att posta som gäst i all evighet. Det tar inte många sekunder, och ger många fördelar då man bl.a. slipper ange CAPTCHA-fråga (bildverifiering) och dylikt varenda gång man ska posta.

Elias Prenbo

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  3 december 2016 kl. 02:44:56
I och med att det här sannolikt inte är att ses som officiell information och jag inte vet hur vederbörande ställer sig till allting, så väljer jag att inte avslöja vem det rör sig om; varken öppet eller via PM.

Jag ser helst också att man låter bli att spekulera alltför mycket öppet i vem det kan vara, då det är så lätt att misstänkliggöra "oskyldiga" människor.

Om man besöker forumet regelbundet är det för övrigt också en bra idé att faktiskt registrera sig som medlem, istället för att posta som gäst i all evighet. Det tar inte många sekunder, och ger många fördelar då man bl.a. slipper ange CAPTCHA-fråga (bildverifiering) och dylikt varenda gång man ska posta.

Ja, du har nog rätt.

Faktiskt så försökte jag att registrera mig i "Disneyfantasten", men tyvärr hände något och detta ledde till att det endast blev ett inlägg (se tråden "Presentation") och när jag försökte skriva ännu ett inlägg så råkade det bli såhär.

Daniel Hofverberg

Citat från: Elias Prenbo skrivet  3 december 2016 kl. 11:48:02
Faktiskt så försökte jag att registrera mig i "Disneyfantasten", men tyvärr hände något och detta ledde till att det endast blev ett inlägg (se tråden "Presentation") och när jag försökte skriva ännu ett inlägg så råkade det bli såhär.
Vad hände? Om du förklarar vad som hänt, så kan vi nog lösa det. :)

Elias Prenbo

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  3 december 2016 kl. 11:55:58
Vad hände? Om du förklarar vad som hänt, så kan vi nog lösa det. :)

Det är lite svårt att förklara men jag ska försöka.

Det var såhär att den 23 maj 2015 ville jag logga in mig och då bad jag min storebror om hjälp och det gick bra från början.

Men när jag skulle starta en ny tråd "Vilken röst föredrar du hos vilken karaktär" dagen därpå så råkade jag av misstag skriva namnet "Elias Prenbo" för att jag trodde att man skulle skriva sitt namn till presentationssidan. Det skulle egentligen stå "Disneyfantasten, men någonting blev fel och så blev det så".

Disneyfantasten

#14
Jag har nu försökt att registrera ett användarkonto, hoppas jag lyckats.

Ja, det gick, nu är jag medlem igen.