Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Transformers The Movie - Svensk Fandubb-projekt!

Startat av Gäst, 13 oktober 2018 kl. 07:05:45

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Peter

Citat från: jimstrom skrivet 18 oktober 2018 kl. 22:00:46
Är extremt intresserad av detta projekt, och kommer gladeligen följa utveckligen.

Kul! Om du gillar att själv göra röster kanske du kan skicka in några röstprov? :-)
----
Peter

Daniel Hofverberg

Citat från: Peter Tägtström skrivet 19 oktober 2018 kl. 18:51:13
Jag vet precis vad du menar, Daniel. Fandubbningar är stora projekt, att synka ihop människor via nätet för att göra ett 22 minutersavsnitt är bara det svårt. Men med 50+ avsnitt under bältet (där jag oftast stått för produktionen) vågar jag lova att jag inte kommer ge mig i första taget.
Jo, tyvärr är det nog många som underskattar hur väldigt mycket jobb det är att producera en någorlunda högkvalitativ dubbning...

Men det låter i alla fall betryggande, och jag håller tummarna för att det här faktiskt blir av och färdigställs. :)

Tyvärr är jag lite hes och småförkyld just nu, men ska ändå göra ett tappert försök och spela in och skicka in röstprov till alla rollfigurer jag känner att jag någorlunda kan göra rättvisa. :)

Hans Tolvaly

Låter som helt underbar idé det här, och jag hoppas att det kommer att se dagens ljus en vacker dag.
Hade varit underbart att få se den isåfall när den är färdig.

Synd att jag missade auditions deadlinen bara. Hade viljat prova för Kickback och Shrapnel.

Peter

Citat från: Hans Tolvaly skrivet 27 oktober 2018 kl. 20:00:00
Låter som helt underbar idé det här, och jag hoppas att det kommer att se dagens ljus en vacker dag.
Hade varit underbart att få se den isåfall när den är färdig.

Synd att jag missade auditions deadlinen bara. Hade viljat prova för Kickback och Shrapnel.

Finns fortfarande roller att göra audition för!
----
Peter

Hans Tolvaly

Citat från: Peter Tägtström skrivet  9 november 2018 kl. 18:22:13
Finns fortfarande roller att göra audition för!

Okej! Finns det någon uppdaterad lista för vilka som finns kvar? Jag har inte Facebook längre, så jag kan tyvärr inte kolla er sida där.

Peter

Hej!

Dessa roller är up for grabs;

Optimus Prime
Kup
Wheelie
Blaster
Slag
Scourge
Hook
Scavenger
Scrapper
Astrotrain
Blitzwing
Kickback
Shrapnel
Spike
Kranix
Orbulus
Berättarrösten.


Lycka till!
----
Peter

Peter

Nu finns en video på de stora rollerna som är kvar, maila era auditions till . Lycka till!


https://youtu.be/IFeKqOh09I0
----
Peter

Anders

Jag hade mina tvivel på att jag skulle fånga någon roll med mina auditions, men det ser ut som att Kup, Spike och Wheelie blev mina den här gången.  ;D

Roligt för övrigt att vissa har snarlika idéer när det gäller att svenskfandubba tecknade 80-tals filmer. Jag håller själv på med ett projekt om att dubba He-Man & She-Ra: The Secret of the Sword till svenska. Den första delen blir förhoppningsvis färdigställd på nyårsafton, förutsatt att de fåtal som är kvar lyckas hålla deadlinen.  :)
Nästa gång, Gadget! Nästa gång!

jimstrom

Mycket intressant, förstod aldrig varför den filmen inte dubbades.
"Det finns ingen varnings skylt dumskalle, därför att jag stal den." - Kung Koopa (Super Mario Brödernas Super Show)

Daniel Hofverberg

Det förstår jag inte heller, och det är onekligen tråkigt att filmen inte dubbades på 1980-talet; när ju trots allt ett antal avsnitt av TV-serien dubbades för VHS-utgåvor.

Citat från: Anders skrivet 19 december 2018 kl. 20:15:31
Jag hade mina tvivel på att jag skulle fånga någon roll med mina auditions, men det ser ut som att Kup, Spike och Wheelie blev mina den här gången.  ;D
Riktigt lika bra har det inte gått för mig, som trots att jag skickat in auditions för runt 20 rollfigurer "bara" har fått rollen som Wreck-Gar - och ironiskt nog var det en av de rollfigurer jag själv tyckte att jag behärskade sämst, som jag egentligen mest skickade in "för oskull"...

Peter

Kul med He-Man och She-Rah-filmen! :-)

Transformers-projektet rullar på och flera roller är inspelade och synkade. Svårt att säga när filmen blir klar, vi kommer lägga ned mycket tid på att mixa och göra allt annat runt produktionen.

Grattis till er som fått roller, kul att det är så många med och bidrar med röster!
----
Peter

Peter

Nu börjar det närma sig, uppåt 1 timme är synkat. Det saknas inspelningar från ett fåtal viktiga karaktärer, men dubbningen börjar verkligen närma sig något riktigt bra. Mycket spännande!
----
Peter

Peter

Nu är det nära - saknas bara en enskild av de större karaktärerna, några kompletteringar och en del småroller.

Grymt kul! Häftigt att se hur långt vi kommit!
----
Peter

Peter

Sista chansen att vara med i vår dubbning av Transformers The Movie med svenskt tal. Maila era auditions, gärna i mp3-format, till och märk mailet "Audition".

Se videon för vidare instruktioner. Vi vill ha era auditions senast den 5:e februari. Ni som redan skickat in auditions för dessa måste inte göra det igen, men om ni vill får ni det för att bli helt säkra på att det når fram.


https://youtu.be/OXucnOaW8Bs
----
Peter

Peter

Sista omröstningen för några mindre roller är uppe, följ utvecklingen och sista skedet i skapandet av svenska versionen av Transformers The Movie på vår Facebook-sida, och upptäck även att vi redan börjat på nästa satsning, Transformers Mörkrets Fem Ansikten!

https://www.facebook.com/groups/515575248880229
----
Peter