Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Skruvat

Startat av Sandra, 22 december 2009 kl. 23:40:05

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Sandra

För några månader sedan (tror det var i september) så började Nickelodeon köra en serie som heter Skruvat (Spliced). Jag älskar den serien så himla mycket! Även fast jag bara tycker om få tecknade serier så älskade jag Skruvat från första sekund. Har försökt få tag på Nickelodeon och frågat dem om Skruvat kommer på DVD, för jag har inte sett en ända av Nickelodeons serier på DVD. Men de svarar ju inte! Har kan man få reda på vilka serier som kommer på DVD om dom inte svarar?  ???

Jag undrar också över rösterna, men de visar inga credits.  :( Vet då inte vilket dubbnings-bolag det är heller. Jag tror jag vet två namn på personer som för röster, Johan Svensson som ¨Peri¨ och Kim Sulocki som ¨Herr Smartskalle¨.
Hoppas man kan få något svar här, om ni vet något.  ;D

Daniel Hofverberg

Jag måste medge att jag aldrig ens hört talats om serien, så något definitivt svar kan jag inte ge. Men jag kan inte hitta något som tyder på att det skulle vara på gång med någon DVD-release. Jag ser att Spliced är en kanadensisk serie som är producerat av Teletoon och Nelvana. De bolagen har inga representanter i Sverige och inget bolag som äger rättigheterna här. Om den ska bli aktuell att släppas på DVD, så måste alltså något av de svenska distributörerna köpa in DVD-rättigheter till serien för Skandinavien. Nickelodeon själva distribuerar ingenting på DVD, men den troligaste kandidaten för DVD-distribution är förmodligen Paramount Home Entertainment eftersom de har samma ägare som Nickelodeon (det amerikanska kabel-TV-bolaget Viacom). Fortfarande måste det förhandlas om DVD-rättigheter också (vilket inte nödvändigtvis innefattas av TV-rättigheterna), men de behöver i alla fall inte köpa in rättigheter till dubbningen på samma sätt i och med att de ingår i samma koncern.

Tyvärr vet jag ingenting om rösterna eller vilket dubbningsbolag som gjort dubbningen. Men jag kan försöka att kontakta MTV Networks (som ansvarar för Nickelodeon i Sverige) och hoppas att de svarar. Tyvärr är de långt ifrån världens mest serviceinriktade, men ibland har jag trots allt fått svar så om vi har tur kanske jag får svar den här gången. Annars kan jag också höra med Eurotroll om det råkar vara de som gjort serien, då de dubbar en del av Nickelodeons serier - de är nämligen alltid hjälpsamma, så om det är de så brukar det inte vara några problem att få fram direkt därifrån. Eftersom det börjar vara jultider, så misstänker jag dock att det kommer att dröja ett tag innan man kan tänkas få något svar.

Tyvärr har jag inga kontaktuppgifter till någon av de två skådisar du nämner, så jag kan tyvärr inte fråga de direkt. Men om du råkar känna igen fler röster, så tar jag tacksamt emot dessa.

Sandra

Tack för svaret! Tyvärr vet jag inte namnet på så många röstskådespelare i serien, jag känner igen några men vet inte deras namn.
Jesper Adefelt - såghajninen/wanin (chainsaw-bunny/wunny) ((Jag är rätt så säker på att det är han, men inte 100%))
Elina Reader - Pernilla
Faktisk så har jag pratat med en utav skaparna via E-mail, och han sa att det kommer nog ta ett tag innan Spliced kommer på DVD i USA, på grund av att det inte sänds på någon kanal där just nu. Den amerikanska tv-kanalen ¨Qubo¨ slutade sända det efter bara fyra avsnitt, antagligen för att det är mest en kanal för väldigt unga tittare (1-5 kanske) och Spliced är för lite äldre tittare. Iallafall så försöker de hitta en kanal där de kan sända Spliced.

Hoppas du får tag på dom! Tack för hjälpen!  :D
God Jul!

Daniel Hofverberg

Tack för informationen. Tyvärr har jag inte haft någon kontakt med vare sig Jesper Adefelt eller Elina Raeder, men det borde väl inte vara en omöjlighet att få tag i någon av dem. Men har vi tur så kanske det inte behövs, om antingen Nickelodeon svarar eller om det visar sig vara Eurotroll som dubbat serien.

Jag håller dig informerad om vad som händer i den här tråden, men räkna som sagt inte med något besked de närmaste veckorna då de flesta företag har minimal personal under jul- och nyårshelgerna (inkl. mellandagarna).

Elios

Minns inte så mycket av serien. (Spiice) Hmmmm!? Skruvat verkade det ju vara i den. Kommer också ihåg att Kim Sulocki var med i den!