Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Disney spelfilmer (Live Action)

Startat av moviefan, 10 mars 2017 kl. 16:09:13

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

moviefan

#75
https://www.expressen.se/noje/det-glomde-jag/hurra-nu-kommer-en-prinsessas-dagbok-3/

Det verkar som att det ska göras En Prinsessas Dagbok 3, jag gillar mest den första filmen. Den andra filmen är också bra. men den första är den bästa. Antar att Mia är drottning i 3an, när den kommer.

gstone

Jag gillar Disney Live Action Remakes. Jag tycker alla är bra.
Men gillar särkilt Alice, Skönheten och Odjuret , Askungen.

Jag tror jag ser fram emot Dumbo mest. Det är ju ändå Tim Burton. Och så är Alan Arkin , Danny Devito och Micheal Keaton med all tre väldigt bra skådspelare.

Jag kan hålla med om att Lejonlungen känns litte onödig. Då bara kommer bli CGI ändå. Men det ska bli kul med Beyoncé som Nala och Seth Rogan som Pumba.  Och är Alfre Woodard också med.

Om Den nya Lejonkungen dubbad hoppas jag att dom inte bara ta samma röster som i Lejonvakten. Efter som det här versioner av nya karaktärerna borde dom ha helt nya röster.

Will Smith som
Anden känns litte konstigt då han inte är komiker. Då
hade jag heller valt Jim Carry, Will Farel eller Steve Martin.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 16 mars 2018 kl. 18:00:55
Jag gillar Disney Live Action Remakes. Jag tycker alla är bra.
Men gillar särkilt Alice, Skönheten och Odjuret , Askungen.

Jag tror jag ser fram emot Dumbo mest. Det är ju ändå Tim Burton. Och så är Alan Arkin , Danny Devito och Micheal Keaton med all tre väldigt bra skådspelare.

Jag kan hålla med om att Lejonlungen känns litte onödig. Då bara kommer bli CGI ändå. Men det ska bli kul med Beyoncé som Nala och Seth Rogan som Pumba.  Och är Alfre Woodard också med.

Om Den nya Lejonkungen dubbad hoppas jag att dom inte bara ta samma röster som i Lejonvakten. Efter som det här versioner av nya karaktärerna borde dom ha helt nya röster.

Will Smith som
Anden känns litte konstigt då han inte är komiker. Då
hade jag heller valt Jim Carry, Will Farel eller Steve Martin.

Jag håller inte alls med dig, jag avskyr Disneys remakes, jag tycker man ska värna om originalet!

Jag tycker bäst om de äldre remake-versionerna, såsom 101 & 102 Dalmatiner från 1996 och 2000.

Jag kommer iallafall att se Dumbo på bio, den verkar iallafall inte vara någon regelrätt upprepning från den förra filmen.

Dessutom så är ju Tim Burtons Alice i Underlandet överhuvudtaget ingen remake. Jag tycker att den filmen är gräslig.

Det bästa vore om Disney kunde ägna sig åt originella idéer, till exempel så kommer ju Nötknäpparen detta år!

moviefan

Citat från: Disneyfantasten skrivet 16 mars 2018 kl. 18:41:45
Jag håller inte alls med dig, jag avskyr Disneys remakes, jag tycker man ska värna om originalet!

Jag tycker bäst om de äldre remake-versionerna, såsom 101 & 102 Dalmatiner från 1996 och 2000.

Jag kommer iallafall att se Dumbo på bio, den verkar iallafall inte vara någon regelrätt upprepning från den förra filmen.

Dessutom så är ju Tim Burtons Alice i Underlandet överhuvudtaget ingen remake. Jag tycker att den filmen är gräslig.

Det bästa vore om Disney kunde ägna sig åt originella idéer, till exempel så kommer ju Nötknäpparen detta år!

Håller med dig, fast det ska bli intressant att se hur de gör Lejonkungen. Men, jag håller med om att det är bättre att göra nya filmer, istället för att göra om de som finns.

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 16 mars 2018 kl. 18:41:45
Jag håller inte alls med dig, jag avskyr Disneys remakes, jag tycker man ska värna om originalet!

Jag tycker bäst om de äldre remake-versionerna, såsom 101 & 102 Dalmatiner från 1996 och 2000.

Jag kommer iallafall att se Dumbo på bio, den verkar iallafall inte vara någon regelrätt upprepning från den förra filmen.

Dessutom så är ju Tim Burtons Alice i Underlandet överhuvudtaget ingen remake. Jag tycker att den filmen är gräslig.

Det bästa vore om Disney kunde ägna sig åt originella idéer, till exempel så kommer ju Nötknäpparen detta år!

Om du vill stödja att Disney gör Orginella filmer tycker jag du borde se Ett Veck i Tiden. Fast det borde du göra ändå förstås efter som den värkar väldigt bra. Jag ska i alla fall se den.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 16 mars 2018 kl. 18:57:28
Om du vill stödja att Disney gör Orginella filmer tycker jag du borde se Ett Veck i Tiden. Fast det borde du göra ändå förstås efter som den värkar väldigt bra. Jag ska i alla fall se den.

Jag ska iallafall se Dumbo, Christopher Robin & Nalle Puh och Mary Poppins Kommer Tillbaka, eftersom att ingen av dessa verkar vara en regelrätt upprepning...

Ska fundera om jag ska se Ett Veck i Tiden, kanske blir när den kommer på DVD...

gstone

#81
Jag tycker Nöttknapparen och de fyra världarna ser bra ut.  Jag är väldigt intresserade.

Jag har inte sett nog av Mary Poppins kommer tillbaka för att döma ifall den ser bra ut eller inte. Den har i alla fall bra skådisar. Julie Walters( Mamma Mia, Harry Potter Filmerna, Modig), David Warner( Batman the animated series, Tron, Time Bandits), Oscarsvinnare Meryl Streep, Angela Lansbury(Annastisa, Mord och inga visor)  och Colin Firth(Kingsmen, Mamma Mia).

Jag tänkt  också passa på att säga vilka skådspelerna i Chrispher Robin och Nalle Puh är.

Ewan McGregor(Transpotting, Moulin Rouge!) spelar huvudrollen och Haley Atwell( Captian America, Bertällsen om Askungen) kommer spela han fru. Rösterna till Sjumilaskogen karatärna är som följer 

Jim Cummings som Nalle Puh

Komiker Chris O'Dowd som Tigger

Toby Jones(Tinker Tailor Soldier Spy) som Uggla

Peter Capaldi( Paddington filmerna) som Kanin

Brad Garrett( Hitta Nemo, Alla älskar Raymond) som I- or

Oscarsnominerade  Sophie Okonedo som Kängu

Nick Mohammed som Nasse


[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Den bäst av dessa Live Action remakes är nog Tim Burtons Alice I Underlandet. Om man nu kan räkna den som en remake då den är tenisk sätt en uppföljare. Men hur som helst tycker jag i alla fall att det är en väldigt bra film. Och jag kan också tillägga att jag också gillar filmens dubbningen även om det var ett tag sedan jag sett den.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Alexander

#83
Till Tim Burtons Alice i Underlandet tycker jag man kan se den som en fristående uppföljare till böckerna som Carroll skrev.

Disneyfantasten

Personligen tycker jag illa om Tim Burtons Alice, första gången jag såg den tyckte jag illa om den direkt. Som sagt är det ingen remake alls, men generellt sätt gillar jag den inte.

För att det inte ska bli tjatigt så kan jag säga att ni nog redan vet vilka remake-spelfilmer som jag personligen tycker bäst om, för det har jag skrivit tidigare i denna tråd.

Djungelboken från 2016 är förmodligen den sämsta enligt mig, för om man jämför med den tecknade så vinner den tecknade lång väg och flera karaktärer (främst Baloo och Kung Louie) är förstörda.

Richardo


Disneyfantasten

Citat från: Richardo skrivet 20 mars 2018 kl. 13:52:17
101 Dalmatinerna var bra.

Jag håller helt med om det! (i och för sig, det har jag ju sagt tidigare) och 102 Dalmatiner är också mycket bra!

moviefan

Gillar ni Den Otroliga Vandringen filmerna ?  Dessa finns på dvd på Discshop, men med enbart svenska dubbningen. Dessa dvd utgåvor har inte med svensk text, tyvärr.  :-\

TonyTonka

Citat från: moviefan skrivet 24 april 2018 kl. 15:03:39
Gillar ni Den Otroliga Vandringen filmerna ?  Dessa finns på dvd på Discshop, men med enbart svenska dubbningen. Dessa dvd utgåvor har inte med svensk text, tyvärr.  :-\

Minns att jag såg någon av dem på svenska i skolan under mellanstadiet, men minns inte så mycket av den. Tror att jag gillade den dock. ^^
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

moviefan

#89
Fick hem Maleficent, på dvd,den är så bra. Gillar att det är en story som kretsar kring den onda fen. Den är inte lik Törnrosa sagan till punk och pricka. Miljöerna är fina också, samt att kung Stefan, är en riktig skurk.

http://disney.wikia.com/wiki/Maleficent_2

Det ska komma Maleficent 2.