Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Svenska röster i Transformers RID

Startat av jimstrom, 22 januari 2016 kl. 20:36:37

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

jimstrom

Håller på och kollar runt på saker som ännu inte har någon röstdokumentering varken här eller på wikipedia.

Den här serien borde ju inte vara svår eftersom dom til och med läser upp medverkande efter ett avsnitt.

Tyvärr har jag inte Cartoon Network och kan därför inte se efter själv.

men om någon har tillgång till detta, så borde det inte vara så svårt att skriva upp vilka rösterna är här.

tack så länge.

Okay har tittat på ett avsnitt nu:

Dan Bratt: Grimlock
Jennie Jahns/Frida Öhrn: Strongarm
Lucas Krüger: Fixit
Stephan Karlsén - Optimus Prime
Adam Fietz         - Overload
"Det finns ingen varnings skylt dumskalle, därför att jag stal den." - Kung Koopa (Super Mario Brödernas Super Show)

jimstrom

"Det finns ingen varnings skylt dumskalle, därför att jag stal den." - Kung Koopa (Super Mario Brödernas Super Show)

Erika

#2
Jag vet inte om "Transformers: Robots in Disguise" någonsin haft någon komplett (uppläst) creditlista, för de avsnitt jag har sett har antingen inte haft några credits alls eller så har bara ett par namn nämns (t.ex. Jamil Drissi och Carl-Magnus Lilljedahl)...

Jag tror Lucas Krüger gör rösten till Fixit. Stephan Karlsén spelar Optimus Prime. Jag såg även nyss ett avsnitt där det lät som det var Jennie Jahns som gjorde rösten till Strongarm (tagit över rollen efter Frida Öhrn?) och Adam Fietz gjorde rösten till någon karaktär som jag tror hette Overload.   

jimstrom

"Det finns ingen varnings skylt dumskalle, därför att jag stal den." - Kung Koopa (Super Mario Brödernas Super Show)

Erika

Jag tror det är Anders Beckman som gör rösten till Denny Clay.

Christer

Det är väl jag och Taggenagger som gör rösterna?

Elios

Vad är detta för serie egentligen?
Jag menar tillhör denna någon särskild kategori bland alla Transformers serierna!?
Finns det någon tidslinje i Transformers universumet man kan följa eller så? 

gstone

läste dom verkligen  upp medverkande efter ett avsnitt ? ???
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.