Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Kommande tävlingar på Dubbningshemsidan (Feedback önskas!)

Startat av Daniel Hofverberg, 12 oktober 2017 kl. 01:55:44

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 4 gäster tittar på detta ämne.

Richardo

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 23 juli 2018 kl. 13:24:11
Bra att du påminde mig - jag hade hela tiden tänkt förlänga tävlingarna, men i och med att det varit Trästockfestivalen i Skellefteå under helgen som tagit upp merparten av min vakna tid hade jag totalt glömt bort allt som har med Dubbningshemsidan att göra...

Har du några andra tävlingar på gång

Om inte kan du börja med rättningen, för att minska arbetet för dig. Bara ett förslag.  ::)

Daniel Hofverberg

Ja, det är två till tävlingar på gång som jag arbetar med just nu. Det är lite svårt att orka med att göra allt i den här stekhettan, men åtminstone en av dem bör bli klar inom de närmaste dagarna.

Richardo

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 23 juli 2018 kl. 13:40:49
Ja, det är två till tävlingar på gång som jag arbetar med just nu. Det är lite svårt att orka med att göra allt i den här stekhettan, men åtminstone en av dem bör bli klar inom de närmaste dagarna.

Synd att du inte vet på förhand hur många tävlingar du måste göra totalt. Då kunde du skapa alls tävlingarna i en omgång, istället för allteftersom.

Daniel Hofverberg

Som regel vet jag bara samma månad, då jag brukar få förfrågningar om tävlingar i samband med att jag skickar in beställning på recensionsexemplar av månadens nya releaser.

Sen tar det också olika lång tid att göra tävlingarna. En enkel tävling med en motiveringsfråga går förstås snabbt och enkelt, men ska man göra något mer avancerat som Memory eller Tetris så tar det lång tid då det krävs ganska mycket programmering. Men det är en avvägning man får göra, då jag helst vill undvika motiveringar då jag själv ogillar tävlingar som består av sådana. Och andra slags utslagsfrågor är inte helt enkla att komma på...

Vid de två tävlingar som är på gång nu har jag därför tänkt mig en lite enklare och en mer avancerad tävling; just för att få tiden att räcka till.

Varsågod

Den senaste tidens tävlingar faller mig bättre i smaken än de tidigare, och jag valde så att deltaga i Maze Runner-diton.
Jag har dock inte erhållit någon information om tävlingen, etc., som enligt uppgift är att vänta, men det kanske kommer i sinom tid(?)
Det är inte brådskande, men jag vet inte vad som varit brukligt.

Daniel Hofverberg

Citat från: Varsågod skrivet 23 juli 2018 kl. 20:07:57
Den senaste tidens tävlingar faller mig bättre i smaken än de tidigare, och jag valde så att deltaga i Maze Runner-diton.
Jag har dock inte erhållit någon information om tävlingen, etc., som enligt uppgift är att vänta, men det kanske kommer i sinom tid(?)
Det är inte brådskande, men jag vet inte vad som varit brukligt.
Tyvärr har jag haft så fullt upp med nya tävlingar att jag inte hunnit gå igenom tävlingsbidragen på Maze Runner-tävlingen än, så det är tyvärr i sin ordning att du inte fått något mail än med resultatet i den tävlingen. Eftersom filmbolagen har riktlinjer för när tävlingar ska publiceras och avslutas, så måste jag tyvärr prioritera att publicera nya tävlingar än att gå igenom tävlingsbidragen till redan avslutade tävlingar. I och med att det på sistone varit så ovanligt många tävlingar har jag därför inte hunnit med att sammanställa resultaten för labyrintspelet än, och ligger efter med mycket.

Egentligen borde jag kanske ha tackat nej ibland när filmbolagen erbjudit sig att skänka vinster till nya tävlingar, men jag har ärligt talat svårt för att säga nej när det handlar om sådana saker...

Nu håller jag för fullt på att färdigställa en ny tävling, som bör kunna publiceras inom några dagar. Efter det ska jag försöka sammanställa resultaten för Justice League-tävlingen (som är ännu mer overdue...), och efter det står nog Maze Runner på tur. Plus då ännu en tävling som helst bör ut innan månadens slut.

Men jag är glad att labyrintspelet föll dig i smaken. Då hoppas jag att du också varit med i de två senaste tävlingarna om Three Billboards Outside Ebbing, Missouri och The Shape of Water, som också har liknande upplägg/idé som Maze Runner-tävlingen.

En av de två tävlingar som är på gång är också lite snarlik, medan jag på den andra måste välja ett enklare upplägg för att tiden ska räcka till. Det tar nämligen väldigt lång tid att ordna med programmering för HTML5/JavaScript-baserade spel.

Dubby-Doo

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 24 juli 2018 kl. 02:22:27
Nu håller jag för fullt på att färdigställa en ny tävling, som bör kunna publiceras inom några dagar. Efter det ska jag försöka sammanställa resultaten för Justice League-tävlingen (som är ännu mer overdue...), och efter det står nog Maze Runner på tur.

För att inte nämna Westworld, Ferdinand och The Greatest Showman.  ;)

Ha en bra dubb! :D

Richardo

För att sammanfatta, det här är alla orättade tävlingarna hittills:

Murder on the orientexpress
Justice League
The greatest showman
Westworld
Tjuren Ferdinand
Downsizing
Maze runner
Three Billboards outside Ebbing
Shape of water

De enklaste tävlingarna att rätta borde vara Maze runner, Three Billboards outside Ebbing och Shape of water, i och med det bara handlar om att titta på de tre högsta poängen i en topplista. De svåraste borde nog vara Westworld och Downsizing, eftersom de är motiveringsfrågor vilket kräver mer betänkte tid att både läsa och förstå innebörden i orden.

Daniel Hofverberg

Mycket riktigt är motiveringsfrågorna de svåraste att rätta, då man kan behöva läsa igenom alla motiveringar ett stort antal gånger och det även kan vara svårt att bedöma vilka motiveringar som är bäst (då flera kan vara bra på olika sätt).

Citat från: Richardo skrivet 24 juli 2018 kl. 06:39:25
De enklaste tävlingarna att rätta borde vara Maze runner, Three Billboards outside Ebbing och Shape of water, i och med det bara handlar om att titta på de tre högsta poängen i en topplista.
Till stor del, ja; men det är lite mer komplicerat än så. Jag måste nämligen också analysera resultaten från de högsta poängen, för att säkerställa att det inte förekommit fusk.

Problemet med HTML5- och JavaScript-baserade tävlingar är ju nämligen att de körs i webbläsaren, vilket gör att det åtminstone teoretiskt sett är fullt möjligt att fuska. Just därför har jag lagt ner en hel del tid på extra skydd för att försvåra fusk, bland annat skickas speldata i krypterad form till webbservern; som jag därför måste analysera för att se att resultaten verkar legitima.

Egentligen är Flash-spel, såsom de som används i spelhallen här på sajten, betydligt säkrare. Men Adobe håller ju på att fasa ut stöd för Flash (som planeras ska upphöra helt till slutet av nästa år), och Flash stöds inte längre med någon form av lätthet i mobiltelefoner eller surfplattor (eller åtminstone inte de som kör Android eller iOS) - därav att jag till de senaste tävlingarna istället har velat hålla mig till HTML5 som fungerar i alla någorlunda moderna webbläsare på alla plattformar. Det är nämligen många som klagat på att tidigare tävlingar inte har fungerat i mobil, och relativt många som använder mobiltelefoner för allt surfande istället för datorer.


Richardo

Tävlingen är klar. Hur går det med de resterande två tävlingarna förresten? :) Några nya tävlingar på gång, utöver de två övriga?

Daniel Hofverberg

Tyvärr är jag sjuk just nu, och orkar inte göra någonting. Därför har jag valt att förlänga Shape of Water-tävlingen till på onsdag, då jag ändå inte orkar göra någonting med den i nuvarande tillstånd.

Just nu är det nog två tävlingar som är på gång, och som redan borde varit utlagda, men på grund av sjukdom har jag inte klarat av det. Ska försöka få ut dem så fort som möjligt.

Richardo



Richardo