Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Röjar-Ralf kraschar internet

Startat av Disneyfantasten, 14 juni 2018 kl. 17:35:02

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

#45
Jag hoppas verkligen att det snart kommer en trailer med svenskt tal där prinsessorna visar sig!

När Röjar-Ralf Kraschar Internet har biopremiär 2019-02-01 så hoppas jag att dubbningen ser ut såhär;
>Röjar-Ralf = Magnus Roosmann
>Vanilja Von Sockertopp = Carla Abrahamsen
>Fixar-Felix Jr = Göran Gillinger
>Sergeant Calhoun = Anki Albertsson
>Sure Bill = Steve Kratz
>KnowsMore = Andreas Nilsson
>Spamley = Per Andersson
>Shank = Sharon Dyall
>Yesss = antingen Jennie Jahns eller Vanna Rosenberg
>Double Dan = Fredrik Hiller
>Snövit = Lizette Pålsson
>Askungen = Lizette Pålsson
>Törnrosa = Sandra Caménisch
>Ariel = Johanna Ljungberg
>Belle = Sofia Källgren
>Jasmine = Myrra Malmberg
>Pocahontas = Heléne Lundström
>Mulan = Divina Sarkany
>Tiana = Pauline Kamusewu
>Rapunzel = Molly Sandén
>Merida = Amy Diamond
>Anna = Mimmi Sandén
>Elsa = Annika Herlitz
>Vaiana = Wiktoria Johansson
>Ior = Benke Skogholt
>Buzz Lightyear = Fredrik Dolk
>Butter = Ole Ornered
m.fl.

Jag gissar förresten att de redan nu håller på med rollbesättningen...

Disneyfantasten

#46
Igår sändes en trailer där Nick Wilde från Zootropolis gör cameo; www.youtube.com/watch?v=fo9GJk46wX0

Disneyfantasten

#47
Hur byter man titel till denna tråd? Jag startade denna tråd, men vet tyvärr inte hur man gör... (sedan några månader tillbaka kommer filmen att enbart heta "Röjar-Ralf kraschar internet")

TrondM

#48
Det er vel bare å skrive en ny tittel i "Ämne"-feltet når du skriver et svar.

EDIT: Hmm. Nei, det fungerte bare halvveis. Tråden beholder den originale tittelen i forumoversikten. Kanskje du kan redigere det første innlegget i tråden?

Daniel Hofverberg

Det fungerar som sagt om man ändrar rubrik i det första inlägget i tråden, men jag har döpt om den nu. :)

Disneyfantasten

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 25 oktober 2018 kl. 09:29:21
Det fungerar som sagt om man ändrar rubrik i det första inlägget i tråden, men jag har döpt om den nu. :)

Tack ska du ha!  :)

Hur tror du att det kommer att se ut med de 14 Disney-prinsessorna i filmen? (gällande de svenska rösterna)

Här är ett klipp från en dansk trailer (det ger förhoppning om att den norska och den svenska trailern med prinsessorna kommer närsomhelst); www.youtube.com/watch?v=Dp_lyxHKLFE

Disneyfantasten

Tidigare idag sändes äntligen ett första klipp från den egentliga filmen; www.youtube.com/watch?v=_ZpiQsBZ84Y  :)

Disneyfantasten

Citat från: TonyTonka skrivet 26 augusti 2018 kl. 17:12:51
Jag gissar att följande skådespelare kommer medverka som prinsessorna:


Snövit - Lizette Pålsson
Askungen - Lizette Pålsson
Törnrosa - Lizette Pålsson (om det nu är hon i Sofia den första)
Belle - Sofia Källgren
Ariel - Myrra Malmberg
Jasmine - Mikaela Tidermark
Pocahontas - Helene Lundström
Mulan - Divina Sarkany (alternativt Mikaela Tidermark)
Tiana - Pauline Kamsewu (alternativt Elin Bemark)
Rapunzel - Molly Sandén (alternativt Dominique Pålsson Wiklund)
Vaiana - Victoria Johansson

Även om dubbningen lär ha ganska hög budget misstänker jag att Rapunzel, Mulan och Tianas röster kommer bero på hur pass upptagna deras skådespelare är.

Slutligen gissar jag att Benke Skogholt får reprisera sin roll som I-or i denna filmen. Dock kan någon annan kanske göra rösten ifall Benke blev underkänd i rollen i den nya puh-filmen. ^^

En fråga; varför nämnde du inte Myrra Malmberg hos Jasmine? (hon gjorde ju faktiskt rollen i Disney Infinity 2014, vilket är ett år efter Mikaela Tidermark, som endast gjort rollen vid ett enda tillfälle hittills)

Jag skulle helst inte vilja höra Mikaela i rollen igen hennes röst skiljer sig för mycket ifrån karaktärens tidigare röster (i synnerhet Myrra Malmberg) för att man ska vänja sig vid henne i just den rollen! Maria Rydberg skulle jag nog kunna klara som inhoppare i filmen, men inte Mikaela Tidermark, hon är mycket sämre i mina ögon!

En annan fråga; varför nämnde du inte Sandra Caménisch hos Törnrosa? (Lizette Pålsson har sammanlagt endast gjort tre repliker hos karaktären; en i Hos Musse och två i Sofia Den Första, medan Sandra Caménisch har gjort alla repliker till karaktären i Disney Prinsessor Förtrollade Äventyr Följ Dina Drömmar, där hon faktiskt har massor av repliker, vilket är ett bevis på att karaktären faktiskt kan prata längre stunder)

Jag skulle som sagt helst vilja slippa Tidermark och Bemark som Jasmine respektive Tiana, de är inte alls det minsta lika varesig originalrösterna, karaktärernas andemeningar eller karaktärernas personligheter!

Disneyfantasten

Jag kollade igenom Disney Wiki och såg att även Butter och Buzz Lightyear kommer att ha repliker!

Buzz Lightyear kommer återigen att spelas av Tim Allen, Butter kommer att spelas av Corey Button (som gjort rollen sedan 1990-talet) medan Ior kommer att spelas av Brad Garret!

Buzz Lightyear lär med allra största sannolikhet återigen spelas av Fredrik Dolk, som repriserat rollen i samtliga projekt oavsett vad!

Hos Butter är det troligt att det - precis som i bl.a. "Prinsess-Sagor" och PC-spelet "Disney Princess Enchanted Journey" - blir Ole Ornered...

Jag slänger in dem i listan ovan!

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet  4 november 2018 kl. 10:12:58
Jag kollade igenom Disney Wiki och såg att även Butter och Buzz Lightyear kommer att ha repliker!

Buzz Lightyear kommer återigen att spelas av Tim Allen, Butter kommer att spelas av Corey Button (som gjort rollen sedan 1990-talet) medan Ior kommer att spelas av Brad Garret!

Buzz Lightyear lär med allra största sannolikhet återigen spelas av Fredrik Dolk, som repriserat rollen i samtliga projekt oavsett vad!

Hos Butter är det troligt att det - precis som i bl.a. "Prinsess-Sagor" och PC-spelet "Disney Princess Enchanted Journey" - blir Ole Ornered...

Jag slänger in dem i listan ovan!
Kan inte Olof Thunberg komma tillbaka ? Han är ju fortfarande vid liv. Eller Thunberg inte vid god hälsa ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet  4 november 2018 kl. 21:29:32
Kan inte Olof Thunberg komma tillbaka ? Han är ju fortfarande vid liv. Eller Thunberg inte vid god hälsa ?

Även om jag också föredrar Olof Thunberg, så tror jag inte att sannolikheten är särskilt stor att han kommer tillbaka i rollen, han verkar inte ha röstskådespelat sedan Djungelboken 2 året 2003, så tyvärr misstänker jag att han numera är pensionerad... (han är ju 93 år, och nästan 94)

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 12 oktober 2018 kl. 18:44:38
Jag hoppas verkligen att det snart kommer en trailer med svenskt tal där prinsessorna visar sig!

När Röjar-Ralf Kraschar Internet har biopremiär 2019-02-01 så hoppas jag att dubbningen ser ut såhär;
>Röjar-Ralf = Magnus Roosmann
>Vanilja Von Sockertopp = Carla Abrahamsen
>Fixar-Felix Jr = Göran Gillinger
>Sergeant Calhoun = Anki Albertsson
>Sure Bill = Steve Kratz
>KnowsMore = Andreas Nilsson
>Spamley = Per Andersson
>Shank = Sharon Dyall
>Yesss = antingen Jennie Jahns eller Vanna Rosenberg
>Double Dan = Fredrik Hiller
>Snövit = Lizette Pålsson
>Askungen = Lizette Pålsson
>Törnrosa = Sandra Caménisch
>Ariel = Johanna Ljungberg
>Belle = Sofia Källgren
>Jasmine = Myrra Malmberg
>Pocahontas = Heléne Lundström
>Mulan = Divina Sarkany
>Tiana = Pauline Kamusewu
>Rapunzel = Molly Sandén
>Merida = Amy Diamond
>Anna = Mimmi Sandén
>Elsa = Annika Herlitz
>Vaiana = Wiktoria Johansson
>Ior = Benke Skogholt
>Buzz Lightyear = Fredrik Dolk
>Butter = Ole Ornered
m.fl.

Jag gissar förresten att de redan nu håller på med rollbesättningen...

Jag skulle önska att Spamsly, Yesss, KnowsMore , Shank och Dubble Dan spelades av skådespelare eller kändisar som aldrig dubbat förout. Jag gillar när någon ny person får chanse att dubba. Det finns fortfarande en del Skådspelare och underhållare som aldri dubbat. Det är det som skiljer sverige från USa. I amerika har nästan alla nutida skådspelare och underhållare som rätt relativitet kända fått göra voice acting . Alla fråm Jay Leno till Joan Collins till Oprah och Beyoncé. Till och med Stor sjärnor som The Rock , Robin Willams och av någon anledning basketboll spelare LeBron James har gjord röst skådespeleri, Harison Ford ska göra sin först röst roll nästa år, Vid det här laget så är inte förvånade att inte Donald Trump har blivit anlita för att göra röst i typ-någon Dreamworks film. Känns inte helt utan för ramen av möjligheter LOL

Så jag är för att nya personer får testa att dubba.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Elios

Nu har jag sett hur Disneyprinsessorna ser ut i animerad form till filmen. Det var väldigt spännande och intressant ja.  ::) ;D :D

gstone

Kankse L.K.S borde gör en röst i den här filmen.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Enligt rollistan så är Vaianas mamma med i den här filmen. Men jag mistänker att hennes roll är minimal. Tror ni det är någon chanse att Jennifer Brown återvänder ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.