Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Blindtolkad Lycka till Charlie på Disney Channel?

Startat av JRL, 16 januari 2014 kl. 23:06:45

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

EA

Nej det är ju klart, men man borde ju kunna välja bort det om man inte behöver det också. Tycker det är lite märkligt att det enda syntolkade avsnittet på hela dagen är så sent. Jag vet inte hur det är med de andra språken, jag har bara kollat på svenska. Men det är syntolkning på samma tid varje dag det vet jag. Och det står inget om det i tv tablån.

JRL

Citat från: EA skrivet 21 januari 2014 kl. 23:08:20
Det har varit syntolkning på Lycka till Charlie varje kväll kl 23:30, alltså inte bara en gång. Riktigt störande och irriterande :/

Vet inte om jag håller med om att det är störande eller irriterande. Tycker att det är välgjort, tolkningarna är smidigt placerade mellan replikerna, och Annica Smedius har en ytterst behaglig röst. För någon som är seende blir det såklart störande att tolkningen tar upp detaljer från nästa scen, som den seende ännu inte hunnit se, men det är ju inte annorlunda än när textremsorna avslöjar nästa replik innan den hunnit uttalas. Och, som sagt, det där är inte gjort för personer med normal syn.

Men alla har ju förstås rätt till sin egen åsikt.

EA

Tydligen så är Lycka till Charlie kl 21:35 också syntolkad. kollar just nu och den där rösten är med..

Elios

Det finns inte syntolkad för detta program på nya Disney Plus? Men finns det på Disney Channel?

MOA


Steffan Rudvall

Citat från: MOA skrivet  8 januari 2021 kl. 13:22:59
Syntolkning är löjligt
Varför? Jag tycker det är bra då de inkluderar folk fast de inte kan se.

MOA

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  8 januari 2021 kl. 13:44:48
Varför? Jag tycker det är bra då de inkluderar folk fast de inte kan se.
Varför ska folk med synskador ens titta på TV?

Steffan Rudvall

Citat från: MOA skrivet  8 januari 2021 kl. 14:20:23
Varför ska folk med synskador ens titta på TV?
För att de också ska ha något att underhålla sig med.

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

MOA


Steffan Rudvall

Citat från: MOA skrivet  8 januari 2021 kl. 16:07:02
Jag tror int att synskadade personer tittar på TV
Varför skulle de inte göra det? Tror du inte att de har smartphones heller?

MOA

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  8 januari 2021 kl. 16:13:03
Varför skulle de inte göra det? Tror du inte att de har smartphones heller?
Nä för synskadade skulle int kunna ringa heller

Sabelöga

Citat från: MOA skrivet  8 januari 2021 kl. 16:37:06
Nä för synskadade skulle int kunna ringa heller
Förstår du skillnaden mellan synskadad och blind? Vet du varför man kan ställa in telefoner så att allt i menyer har stora ikoner och tydliga färger?
Houba !

Steffan Rudvall

Citat från: MOA skrivet  8 januari 2021 kl. 16:37:06
Nä för synskadade skulle int kunna ringa heller
Så vad tror du att blinda och synskadade gör? De lever helt normala liv och har den teknologin som vi har fast istället för att se så hör dem.

MOA

Citat från: Sabelöga / Raltseye skrivet  8 januari 2021 kl. 16:44:03
Förstår du skillnaden mellan synskadad och blind? Vet du varför man kan ställa in telefoner så att allt i menyer har stora ikoner och tydliga färger?
Ja men de gör jag aldrig