Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Black beauty (KM)

Startat av Mysan, 12 augusti 2008 kl. 23:53:16

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mysan

Black beauty (select video) har jag länge försökt fått tag på. Kommer i håg röster som Monica Forsberg, Christel Körner, Ulf Bergstrand, Ulf Peder Johansson. vet nån när filmen är från och var man kan få tag på den? (tradera hopplöst)

Daniel Hofverberg

Enligt Statens ljud- och bildarkiv gavs filmen ut av Select Video 1986. Den är utgången sedan många år tillbaka, och Select Video existerar inte ens längre (om jag inte är felunderrättad, så köptes firman upp av Egmont för ett antal år sedan). De har inte kvar några rättigheter till Black Beauty.

Följaktligen är begagnatmarknaden den enda möjligheten för att få tag i filmen - antingen loppmarknader och dylikt eller sajter såsom Tradera eller Blocket. Det kan dröja, då inte många har kvar så här gamla filmer, men om man väntar länge nog brukar det mesta dyka upp på antingen Tradera eller Blocket...

Mysan

okej, va som jag trodde då. Black beauty finns ju i så många olika versioner, (KMs är bra!)  men ska leta vidare;)

Elios

Trodde själv faktiskt att denna var just den med David Thewlis som kom på 90-talet men en helt annan omöjlig version att få tag på.
Man hade ju önskat att den hade kunnat släppas på nytt men verkar knappast gå.
Har du sätt den Daniel?
Iallafall så verkar jag iallafall tänka på Christel Körner när jag hör om den här filmen.