Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Professor Snape i ”Harry Potter Och De Vises Sten” (1)

Startat av FabulousSloth, 3 mars 2023 kl. 22:29:01

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

FabulousSloth

Vet inte om jag ska skriva i någon färdig tråd.
Jag kollar lite på första filmen och märker att Snape:s röst är högre, volymmässigt, än i originalet när han säger till Harry.
(52:09-52:22)
Kan kanske vara att jag lyssnar med hörlurar?

Hade föredragit en annan röstskådespelare helt ärligt, men jag har väldigt dålig koll på kända röster.
Profilbild av SundaysPlayzone.

Steffan Rudvall

Citat från: FabulousSloth skrivet  3 mars 2023 kl. 22:29:01Vet inte om jag ska skriva i någon färdig tråd.
Jag kollar lite på första filmen och märker att Snape:s röst är högre, volymmässigt, än i originalet när han säger till Harry.
(52:09-52:22)
Kan kanske vara att jag lyssnar med hörlurar?

Hade föredragit en annan röstskådespelare helt ärligt, men jag har väldigt dålig koll på kända röster, så svårt att säga vem.
Det är Adam Fietz, själv tycker jag att det är bra insats men det är bara min ringa åsikt.

Elios

Tycker Adam Fietz är skit bra som både Snape och Aragog. Men jag kan ju erkänna att det hade förstås varit jävligt roligt också med Rikard Wolff som Snape då han spelar Alan Rickman som larven i Alice i Underlandet 

Elios

Det här känns som en lite trög fråga kanske men vad menas med ettan bredvid namnet på ämnet? ^^

Mathilda Gustafsson

Citat från: Elios skrivet 10 mars 2023 kl. 12:22:22Det här känns som en lite trög fråga kanske men vad menas med ettan bredvid namnet på ämnet? ^^
Harry Potter och De Vises Sten är den första Harry Potter filmen.

Elios

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 10 mars 2023 kl. 12:57:01Harry Potter och De Vises Sten är den första Harry Potter filmen.
Ja okej men det trodde jag att många ändå visste. Men alla gör ju inte så bra att man kan uppdatera det.