Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Bananer i Pjyamas.

Startat av TonyTonka, 20 juli 2008 kl. 21:54:49

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

TonyTonka

Vilka gör rösterna i Bananer i Pyjamas?
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

_Alexander_

#1
Peter Harryson som berättare
Gunnar Ernblad (B1)
Bert-Åke Varg (B2)
Staffan Hallerstam (Morgan)
Beatrice Järås (Lulu)
Charlotte Ardai-Jennerfors (Amy)

Charlotte sjunger även introt (är jag 95% säker på i alla fall)

Tror inte det är fler röster, är inte alls säker på rollfigurerna utan plockar endast från minnet. :P

Minns att jag hört en nyare version av introt, det låter som barn som sjunger eller tonåringar, men vet inte om det är en omdubb av hela serien eller inte dock.  :)

Edit: Läste en rollista som nämnde att Hans Lindgren är med också, men listan nämnde inte Charlotte konstigt nog. Kanske spelar Hans Lindgren "Herr Mus"?  ???

Daniel Hofverberg

De röster som Alexander nämner gäller för Pangljuds dubbning - den senare och mest kända dubbningen, som bl.a. visats på TV4. Före det fanns en tidigare dubbning av serien som visades på FilmNet (sedermera Canal+), som mig veterligen inte använts någon annanstans. Jag vet inte vilket dubbningsbolag som gjorde den och heller inte vilka rösterna var, men i den dubbningen var ledmotivet inte dubbat utan kvar på engelska.

Thedubfan


CitatEdit: Läste en rollista som nämnde att Hans Lindgren är med också, men listan nämnde inte Charlotte konstigt nog. Kanske spelar Hans Lindgren "Herr Mus"? 

Jag tror inte det. Hans Lindgren spelar Berättaren i episoderna 101-200.

TonyTonka

#4
Citat från: thedubfan skrivet  8 juli 2008 kl. 18:23:07
 

Jag tror inte det. Hans Lindgren spelar Berättaren i episoderna 101-200.

Det var jag som skrev det.  Jag tror Joakim Jennefors spelar Herr Mus i den kändare dubben(Pangljud)
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Erika

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 21 juli 2008 kl. 03:41:07
De röster som Alexander nämner gäller för Pangljuds dubbning - den senare och mest kända dubbningen, som bl.a. visats på TV4. Före det fanns en tidigare dubbning av serien som visades på FilmNet (sedermera Canal+), som mig veterligen inte använts någon annanstans. Jag vet inte vilket dubbningsbolag som gjorde den och heller inte vilka rösterna var, men i den dubbningen var ledmotivet inte dubbat utan kvar på engelska.


För ett tag sedan såg jag den gamla dubben och det var en kvinna som gjorde alla rösterna. Jag kände igen hennes röst, men kunde inte placera var jag hört henne förut.

TonyTonka

Jag lånar detta ämnet för att fråga, har den nya animerade serien från 2011 dubbats?
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Oscar Isaksson

Citat från: Tonytonka skrivet 21 maj 2012 kl. 20:29:53
Jag lånar detta ämnet för att fråga, har den nya animerade serien från 2011 dubbats?

Ja, den har dubbats och går på Boomerang med Joakim Jennefors och Dick Eriksson som de två banan bröderna, vet dock inte vem som är vem.

Oscar Isaksson

Jag har just sett ett avsnitt av den serien från 2011och jag råkade skriva fel namn på B2

Introsång*  Louise Raeder

Episodtitlar  Per Sandborgh

B1                Dick Eriksson

B2                Jacob Stadell

Råttan          Joakim Jennefors


Dessa två karaktärer är nya för den här serien, vet inga namn bara djurart:

Hund  Stephan Karlsén

Apa     Göran Gillinger


*Texten till introsången är identisk med den från 90-talet

TonyTonka

Citat från: Oscar Isaksson skrivet 22 maj 2012 kl. 09:11:26
Jag har just sett ett avsnitt av den serien från 2011och jag råkade skriva fel namn på B2

Introsång*  Louise Raeder

Episodtitlar  Per Sandborgh

B1                Dick Eriksson

B2                Jacob Stadell

Råttan          Joakim Jennefors


Dessa två karaktärer är nya för den här serien, vet inga namn bara djurart:

Hund  Stephan Karlsén

Apa     Göran Gillinger


*Texten till introsången är identisk med den från 90-talet
Är inte Lulu, Amy och Morgan (björnarna) med? Morgans namn nämns i alla fall på IMDB.
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Oscar Isaksson

Citat från: Tonytonka skrivet 22 maj 2012 kl. 12:45:58
Är inte Lulu, Amy och Morgan (björnarna) med? Morgans namn nämns i alla fall på IMDB.


Dom är med men jag har inte kunnat identifiera rösterna, fast jag tror att Amy kan vara dubbad av Mikaela Tidermark.

TonyTonka

Visserligen ett gammalt ämne, men för ett par månader sedan mailade jag Joakim Jennefors som bekräftade att han spelade Herr Mus i Bananer i Pyjamas  :)
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Disneyfantasten

Förlåt att jag drar upp ett 9 år gammalt ämne, men jag såg just om ett avsnitt på YouTube och det kanske bara är jag, men jag tycker att introsångarna låter väldigt mycket som Angelika Prick. (vilket inte kan stämma då hon knappast var verksam på den tiden och dessutom var alldeles för ung för att låta som hon gör idag)

MOA

Citat från: Disneyfantasten skrivet 18 februari 2022 kl. 12:46:57
Förlåt att jag drar upp ett 9 år gammalt ämne, men jag såg just om ett avsnitt på YouTube och det kanske bara är jag, men jag tycker att introsångarna låter väldigt mycket som Angelika Prick. (vilket inte kan stämma då hon knappast var verksam på den tiden och dessutom var alldeles för ung för att låta som hon gör idag)
Kan hon ens sjunga?

Mathilda Gustafsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet 18 februari 2022 kl. 12:46:57
Förlåt att jag drar upp ett 9 år gammalt ämne, men jag såg just om ett avsnitt på YouTube och det kanske bara är jag, men jag tycker att introsångarna låter väldigt mycket som Angelika Prick. (vilket inte kan stämma då hon knappast var verksam på den tiden och dessutom var alldeles för ung för att låta som hon gör idag)
Angelika har inte ett enda dugg med Bananer i pyjamas att göra. Charlotte Ardai Jennefors sjunger originalintrot och Louise Raeder sjunger så klart den nya.