Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Valhall

Startat av gstone, 31 mars 2016 kl. 20:28:28

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Var kan jag köpa filmen Valhall från 1986 på dvd med svensk tal ? Finns den någonstans att köpa ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

paddingtonbear

Citat från: gstone skrivet 31 mars 2016 kl. 20:28:28
Var kan jag köpa filmen Valhall från 1986 på dvd med svensk tal ? Finns den någonstans att köpa ?

http://www.dba.dk/valhalla-dvd-tegnefilm-d/id-1023297281/

Om du inte vill köpa ifrån dba får du helt enkelt hålla utkik på Tradera och andra begagnat sidor från Sverige, Norge och Danmark

Daniel Hofverberg

Peter Madsens danska tecknade långfilm Valhall (Valhalla) släpptes på DVD i Sverige 2009, och distribuerades av Sandrew Metronome. I och med att Sandrews som distributionsbolag inte finns längre är filmen förstås utgången. Det var ju dock inte så länge sedan, så den kan tänkas finnas kvar på en del butiker, om du besöker fysiska butiker i närheten av där du bor. Den verkar inte finnas i någon svensk nätbutik som jag kan hitta åt. Annars är det begagnatmarknaden som gäller.

I Danmark (kanske även Norge?) verkar filmen istället ha distribuerats av Nordisk Film, och släpptes där redan 2003. Även där ser den ut att vara utgången, men svårt att säga om det är lättare eller svårare att få tag i filmen från någon dansk butik. I Danmark släpptes i alla fall tydligen filmen också i 2-discutgåva med en massa extramaterial, men jag hittar inget som tyder på att den utgåvan släppts i Sverige - mest troligt är den första skivan i 2-discutgåvan exakt samma som sålts i Sverige, medan alltså den andra skivan är exklusiv för Danmark (och kanske även Norge).

gstone

Jag skulle gärna vilja få tag i den dansk 2-diskutgåvan är det nog som kan hjälpa mig ?

Jag skulle bli välidigt tacksam om det är någon som vill berätta var och om jag kan köpa den.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Elios

Har den danska dubbel dvd med svensk tal någonstans?