Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Ronald Mcdonald

Startat av TonyTonka, 28 augusti 2008 kl. 20:23:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

TonyTonka

har Ronald Mcdonald dubbats till svenska?
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

PAAATE

Jag kan ju inte veta säkert (visste inte ens det fanns en serie med honom), men jag tror inte att han är tillräckligt populär i Sverige för att det skulle löna sig?

Om han skulle dyka upp på ett McDonalds i USA skulle ju alla barn vilja dit... Det har väl funnits några Ronald McDonald i Sverige, men jag tror inte det blivit nån vidare hysteri när de varit här
Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?

Daniel Hofverberg

En sökning på IMDb visar att det producerats tre filmer med Ronald McDonald under 1980- och 1990-talet. Med 99-procentig säkerhet kan jag säga att ingen av dessa någonsin släppts i Sverige, vare sig i dubbad eller odubbad form. Intresset är med all säkerhet inte tillräckligt stort.

En sökning på SLBA hittar inget, och det enda som återstår som de inte har med är därmed TV-visningar på kommersiella kanaler innan de började sända i det digitala marknätet. Och jag kan nästan garantera att dessa filmer inte är av tillräckligt stort intresse i Sverige för att någon TV-kanal ska börja dubba dem på eget bevåg.

Elios

Jag vet. Jag vet. Gammalt ämne. Ursäkta men jag tror inte att det kan vara den här serien har dubbats:
https://youtu.be/yobLbIOilqE

För den är ju garanterat inte den på 80-90 talet.
Hittar inget om den serien.